نحوه ی محاسبه ی هزینه ی سئو سایت

هزینه سئو سایت

هزینه ی سئو سایت چقدر می باشد ؟ هزینه ها آیا با توجه به چه معیارهایی محاسبه می شود ؟ مدت زمان انجام پروژه های سئو چقدر می باشد ؟ مزیت های انجام سئو به صورت پروژه ای چیست ؟ در اکثر پروژه ها هزینه سئو سایت چگونه پرداخت میشود؟ هزینه سئو سایت به چه مواردی بستگی دارد ؟ و … سوالاتی است که قرار است در این مقاله به بررسی انها بپردازیم .

 همان طور که میدانید سئو یا همان خدمات بهینه سازی سایت از اقدامات مهمی است که شما حتما باید بر روی سایت خود برای افزایش بازدیدها و در ادامه ان افزایش فروش و بیشتر دیده شدن سایت خود انجام دهید

سئو یک کار تخصصی می باشد و هر کسی نمی تواند ان را انجام دهد و شما باید ان را به یک متخصص که اصطلاحا به ان سئوکار گفته می شود بسپارید تا خدمات بهینه سازی را بر روی سایت شما با شیوه های مختلف پیاده سازی کند .

سئو را می توان کاری رایگان دانست و تنها هزینه ان شاید سئوکار باشد که باید دستمزد ان را پرداخت کنید

میزان هزینه دریافتی سئوکار ها با هم متفاوت می باشد ،‌زیرا میزان هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد در این قسمت از مقاله به بررسی این هزینه ها خواهیم پرداخت و مهم ترین شیوه های دریافت و همچین عوامل تاثیرگذار در هزینه های سئو را بررسی خواهیم کرد .

همان طور که گفتیم هزینه سئو سایت ممکن است متفاوت باشد از جمله دلایل این تفاوت قیمت ها : نوع انجام سئو که بیشتر در این رابطه توضیح خواهیم داد ، سابقه شرکت و یا گروه سئوکار و نمونه کارهای انها ، مدت زمان سئو و …. می باشد که با توجه به هر یک ممکن است که از شما هزینه های مختلفی دریافت شود .

همان طور که اشاره کردیم از عوامل تاثیرگذار در هزینه های سئو نوع انجام سئو می باشد. با توجه به این که انواع مختلف سئو را داریم همانند سئو ساعتی ، سئو ماهانه ، سئو پروژه ای ، سئو کلمات کلیدی و … پس هر کدام از انها دارای هزینه های جداگانه ای برای سئو می باشند .

در قسمت های بعدی بیشتر در رابطه با این نوع سئو به خصوص سئو پروژه ای صحبت خواهیم کرد .

 اگر بخواهیم به صورت خلاصه ای هر کدام را توضیح مختصری دهیم :

 ۱ ) سئو ساعتی : همان طور که از نامش معلوم است قرار داد های این نوع از سئو به صورت ساعتی می باشد.

 معمول از این نوع سئو ساعتی در کسب و کار های کوچک استفاده می شود که قصد دارند سایت خود را مطرح کنند اما باید بدانید که این روش از سئو دارای اثرگذاری کم می باشد و همچنین نتایج آن نیز نامشخص است .

هزینه انها هم از ساعتی 100 تا 500 هزار تومان می تواند متغیر باشد .

 ۲ ) سئو ماهانه : در این نوع از سئو ، هزینه های دریافتی با توجه به میزان و تعداد کارها در ماه متغیر است .

‌ این نوع از سئو برای کسب کار های متوسطی مناسب می باشد که می توانند مبالغ را به صورت ماهانه پرداخت کنند. این نوع از سئو دارای اثر بالا می باشد که در طولانی مدت خود را نشان می دهد که این نتایج مشخص و پایدار می باشند .

 ۳ ) سئو بر اساس کلمه کلیدی : این نوع از سئو نیز دارای هزینه های متفاوتی می باشد که مهم ترین معیار ان برای تعیین قیمت میزان سختی کلمه می باشد.

 این نوع از سئو برای افراد و سایت هایی مناسب می باشد که قصد دارند برای کلمات کلیدی خاص و محدودی در صفحه اول گوگل قرار گیرند.

‌باید بگوییم که این روش دارای اثر متوسطی می باشد و نتایج ان نیز مشخص و تقریبا پایدار هستند .

 ۴ ) سئو پروژه ای : از دیگر روش های مرسوم انجام سئوسایت نوع پروژه ای می باشد که هزینه های ان با توجه به مدت زمان و همچنین نوع سایت و .. می تواند متفاوت باشد.

 این نوع از سئو سایت دارای نتایجی پایدار و مشخص می باشد که می تواند به صورت کوتاه مدت نتایج را نشان دهد .

سئو سایت

مدت زمان انجام پروژه های سئو

پروژه های سئو چگونه انجام می گیرند ؟‌ مدت زمان انجام پروژه های سئو چقدر است ؟

اینهاسوالاتی می باشد که در این قسمت به بررسی آنها خواهیم پرداخت .

 همان طور که در قسمت قبل هم اشاره کوچکی کردیم یکی از روش های انجام سئو ، سئو پروژه محور می باشد که شما می توانید به این روش سایت خود را سئو کنید.

 معمولا هدف از انجام سئو پروژه ای این است که افزایش فروش ، افزایش بازدید ، بهبود رنک و رتبه و … که همه اینها می تواند با انجاک یک سئو اصولی روی سایت صورت گیرد .

 یکی از ویژگی های مهم سئو پروژه ای این است که هدف این نوع از سئوها از قبل تعیین شده است ،به همین دلیل می توان خیلی راحت با توجه به اهداف و میزان زمان پروژه سئو،  قیمت و هزینه های ان را مشخص کرد.

‌ همچنین معمولا قراردادهای سئو پروژه ای به صورتی می باشد که اگر سئوکار توانست در مدت زمان مشخص به هدف برسد هزینه را دریافت می کند و در غیر این صورت هزینه ای دریافت نمیشود و یا طبق قرار داد می تواند درصد مورد توافق را دریافت کند .

شاید دلیل اینکه قیمت ها قبل از قرار داد مشخص می شود همین مورد است .

 در این روش با توجه به این که قراردادها کوتاه مدت است و با توجه به اهداف تعیین می شود ممکن است که سئوکار قصد داشته باشد که هزینه اضافی دریافت کند، پس حتما قبل از قرارداد بستن تمام تحقیقات لازم را انجام دهید و همچنین از خوش نامی و تخصص تیم سئوکار اطمینان حاصل کنید و به هر کسی اعتماد نکنید ،زیرا در هر حوزه کاری ممکن است که کلاه برداران وجود داشته باشند .

 نتایج به دست امده از سئو به روش پروژه ای همان طور که اشاره کردیم و توضیح دادیم مشخص هستند و از پایداری ( تقریبا شش ماهه ) برخور دار هستند .

 به همین دلیلی است که این روش ممعمولا برای کسب و کار هایی که نسبتا بزرگ هستند و هزینه های لازم را دارند مناسب می باشد.

پس اگر بخواهیم یک جمع بندی از سئو پروژه ای داشته باشیم این نوع از سئو ها دارای اهدافی مشخص و از قبل تعیین شده می باشند که در قرار داد ذکر می شود.

 همجنین حداقل زمان مشخص که معمولا ۳ ماه می باشد باید داخل قرارداد ذکر شود . همچنین پایدار نیز هستند . این نوع از سئو ها دارای سطح بالا می باشند .از مهم ترین مزیت های سئو پروژه ای می توان : به نتایج مشخص و قابل اندازه گیری ، ماندگاری طولانی مدت نتایج ، ارائه گزارش عملکرد پس از پایان قرارداد و … اشاره کرد .همچنین مهم ترین معایب این نوع از سئو هزینه زیاد ،‌ پرداخت هزینه به صورت غیر اقساطی و … می باشد .

اگر به دنبال طراحی یک سایت زیبا با قیمت مناسب و کاملا حرفه ای هستید مقاله طراحی سایت حرفه ای با وردپرس را دنبال نمائیدتا بیشتر با اصول طراحی سایت با وردپرس آشنا شوید

تعرفه-سئو-سایت

میانگین هزینه های سئو سایت در سال گذشته

هزینه های سئو سایت دارای معیار های مختلف و همچنین عوامل مختلف می باشد که بر روی ان می تواند تاثیر بگذارد . در این قسمت به بررسی این موارد خواهیم پرداخت .

 ابتدا باید بدانید که برای محاسبه هزینه های دقیق سئو سایت معیار و فرمول مشخصی وجود ندارد که بخواهیم از ان استفاده کنیم، اما اگر بخواهیم مهم ترین عوامل تاثیرگذار را نام ببریم مهم ترین انها عبارت است از :‌

۱) معیار تعیین هزینه شرکت یا نوع سئو : قبلا هم اشاره کردیم که سئو دارای نوع های مختلف از جمله سئو ساعتی ، سئو ماهانه، سئو پروژه ای ، سئو کلمات کلیدی و … می باشد که این موضوع بر روی هزینه سئو سایت شما تاثیر گذار است، زیرا هر کدام دارای هزینه های متفاوتی می باشند .

 ۲ ) نوع و سطح وب سایت : اینکه سطح سایت شما چقدر می باشد و همچنین پیچیدگی ان چقدر است نیز در هزینه های سئو تاثیر دارد .

 ۳ ) میزان سابقه ای که شرکت دارد : هر چقدر تجربه سئوکار شما بیشتر باشد و دارای رزومه قوی باشد هزینه های دریافتی سایت بالا است .

مزیت سئو سایت

مزیت های انجام سئو به صورت پروژه ای

انجام سئو به صورت پروژه ای دارای چه مزیت هایی می باشد ؟ همان طور که قبلا هم اشاره کردیم مزیت های سئو به صورت پروژه ای می توان به عواملی همچون :‌

 ۱ ) تایم مشخص و قابل اندازه گیری .

 ۲ ) ماندگاری طولانی مدت نتایج.

 ۳ ) ارائه گزارش عملکرد پس از پایان قرارداد .

 و … اشاره کرد.

 شما باید با انجام تحقیقات لازم و بررسی اینکه ایا انجام سئو به صورت پروژه ای برای سایت و نوع کسب و کار شما مناسب می باشد یا خیر، ان را انتخاب کنید و در صورت مناسب نبودن از روش های دیگر استفاده کنید .

در اکثر پروژه ها هزینه سئو سایت چگونه پرداخت میشود؟

در اکثر پروژه ها هزینه سئو سایت چگونه پرداخت میشود ؟ در قسمت های قبل هم اشاره کردیم به دلیل اینکه در سئو سایت به صورت پروژه ای اهداف مشخص است، معمولا در قرارداد ذکر می شود که در صورت رسیدن به هدف مشخص شده هزینه به سئوکار داده می شود ، اما وجود دارند سئوکار های با تجربه درخشان که به دلیل شهرت و تسلط خود، هزینه را در اول دریافت می کنند و یا درصدی را در قرارداد ذکر می کنند تا ان مقدار در هر شرایطی پرداخت شود. همه این موارد به نوع توافق بین صاحب سایت و سئوکار بستگی دارد .

شما با یافتن گروه و یا شرکت مناسب برای انجام سئو سایت خود می توانید که در این موارد را با سئوکار خود به توافق بررسید .

عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت سئو

هزینه سئو سایت به چه مواردی بستگی دارد؟

هزینه سئو سایت به چه عواملی بستگی دارد ؟ به این سوال در قسمت های قبل اشاره های زیادی کردیم.

 اگر بخواهیم درباره آن توضیح مختصری دهیم ، همان طور که می دانید سئو یک کار تخصصی است که برای بالا آمدن سایت شما و قرار گیری در گزینه های اول که موتور های جستجوگر به کاربران ارائه می دهد انجام میگیرد.

 این کار برای وب سایت شما و محصولات و خدماتی که از طریق وب سایت ارائه می دهید خیلی ضروری و مفید می باشد ، زیرا این کار باعث می شود که بازدید سایت شما بالا برود و همچنین کاربران اعتماد بیشتری نسبت به سایت شما داشته باشند.

 به همین دلیل است کسانی که قصد دارند سایت خود را بیشتر مطرح کنند و از آن سود بیشتری به دست بیاورند باید حتما سئو را جدی گرفته و به شکل اصولی و حرفه ای بر روی سایت پیاده سازی کنند.

 البته سئو تخصصی است و هر کسی نمی تواند خودش بدون داشتن تخصص این کار را انجام دهد. به همین دلیل است که باید برای خود گروه و یا شرکتی را انتخاب کنید که تا خدمات بهینه سازی سایت یا همان سئو را انجام دهند.

 این کار برای شما هزینه هایی را به همراه خواهد داشت اما بدانید که همه این هزینه ها ارزش دارد و با بالا امدن سایت شما سود شما چندین برابر خواهد شد .

 اما اگر بخواهیم به برخی از مهم ترین عوامل موثر در هزینه سئو سایت اشاره کنیم : نوع شرکت ، نوع سایت ، سئو کار ، نوع سئویی که قرار است صورت گیرد ، مدت زمان سئویی که روی سایت شما انجام می گیرد ، هدف های شما از نتیجه سئو که بیشتر در سئوهای پروژه ای مطرح است ، داخلی و یا خارجی بودن سایت و … می توان اشاره کرد که همه به صورت مستقیم بر روی قیمت تاثیر دارند .

 شما با انجام تحقیقات لازم و همچنین داشتن یک دید کلی از میانگین قیمت های سئو می توانید به گروه مورد اعتماد خود، سئوی سایت خود را بسپارید تا آنها به صورت دقیق و اصولی این کار را انجام دهند .

نحوه ی محاسبه ی هزینه ی سئو سایت

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *