عوامل موثر در قیمت طراحی سایت

قیمت طراحی سایت به عوامل مختلفی وابسته است، نوع سایتی که طراحی می شود،قالب و پشتیبان سایت، نوع دامنه و یا افزودنی های موردنیاز در سایت همه عواملی هستند که در قیمت سایت نقش مفید و موثری برعهده دارند. امروزه با گسترش خرید و فروش اینترنتی اکثر مردم به آسان سازی امور پرداخته و به طراحی و ساخت سایت روی آورده اند. این سایت ها برای تمام شرکت های خدماتی دولتی و خصوصی، مطب ها،بیمارستانها، مراکز پر رفت و آمد، مدارس، مساجد، آزمایشگاهها، فروشگاههای بزرگ می باشند که در این میان شرکتهای بزرگی مانند دیجی کالا با معرفی شرکت ها و برندهای معتبر اقدام به خدمات رسانی به مردم به شیوه اینترنتی نموده اند که مورد استقبال مردم هم قرار گرفته است .
عوامل زیادی بر روی قیمت سایت تاثیر دارند که شامل دامنه و قالب و هزینه نرم افزار وردپرس و پشتیبان و نوع خدماتدهی سایت می باشد. قالب ساده و دست دوم یعنی گرفته شده به صورت آماده ارزانتر بوده و علی رغم خطراتی که ممکن است داشته باشد مورد توجه قرار گرفته است. در مورد قیمت سایت های دوزبانه هم این شرایط حاکم است چون دو پشتیبان داشته و ممکن است اقدامات انجام شده و یا مترجم داشته باشند حتما گرانتر خواهند بود.

قیمت طراحی سایت

دلایل مهم برای طراحی وبسایت

امروزه مردم برای هرکاری به اینترنت مراجعه می کنند به طور مثال برای گرفتن نوبت دکتر، خرید، مشاوره و … که همین عامل طراحی وبسایت را هر روز ضروری تر می کند، یعنی با طراحی و راه اندازی سایت حدود 99 درصد مشکلات و نیازهای روزمره مردم مرتفع می شود و موجب افزایش درآمد زایی شده و از طرفی از رفت و امدهای اضافی و پرخطر جلوگیری شده و زندگی آسانتر شده است که خواسته اغلب مردم است. مردم دوست دارند که هر شغلی و یا خریدی مرجع یا آدرسی واقعی و یا اینترنتی داشته باشد که این امر فقط از طریق سایت ممکن است. مردم به خوبی واقف به امور هستند و با خود می پرسند که آیا اگر این فرد در حوزه کار خود متخصص است پس چرا سایت ندارد و یا اگر در حوزه خود متخصص است چرا هیچ تبلیغاتی ندارد که نشان دهنده آگاهی و تمرکز مردم است.
از دیگر دلایل سایت، افزایش درآمد و کسب و جذب تعداد بیشتر مشتری می باشد،در صورتی که سایت داشته باشید انگار که همیشه درب مغازه و فروشگاه باز بوده و بسته بودن فروشگاه معنی ندارد. هنگامی که یک مشتری وارد سایت شما می شود از او اطلاعاتی در خواست می شود که تمام انها ثبت می شود و شما میتوانید همه را بایگانی نموده و هنگام تبلیغات کلی از انها استفاده بهینه نمایید. باداشتن سایت نیازی به تبلیغات حضوری نیست. کافی است سایت خود را بالا برده ودر مواقع ضروری تبلیغات اینترنتی نموده و درآمد خود را بالا ببرید.
در مورد موادی که نیاز به فروش فوری دارند بهتر است که تبلیغات انجام شود که این کار فقط از طریق سایت موثر است. از دیگر الزامات و نیازهای طراحی سایت دسترسی همگانی به محصولات متعدد است که ممکن است به طور مثال چای شمال در دسترس مردم جنوب نباشد که از طریق همین سایت ها دیده و خریداری می شود یا یک مشتری نمی تواند نماینده به شهر یا کشور دیگر بفرستد برای همین با مراجعه به سایت خرید خود را انجام می دهد. در مورد افرادی مانند بزرگان کشور آنان نمی توانند هر روز با مردم حرف بزنند برای همین با سایت و داشتن افرادی در این زمینه نظرات و دیدگاههای خود را باز گو می کنند. در مورد صدا و سیما به طور مثال امکان پخش مجدد یک فیلم نیست آن را به راحتی روی سایت قرار می دهند یا یک آموزش را که قبلاً انجام شده نمی تواند هر بار روی سایت قرار دهد این امر باعث می شود تا مطلب روی سایت به تکرار وجود داشته باشد. در مورد پزشکان نوبت دهی حضوری میسر و یا وقت گیر است، این کار توسط سایت با یک برنامه هوشمند امکان پذیر است.

قبل از سفارش طراحی وبسایت به این نکات توجه کنید

باید به نکاتی برای سفارش طراحی سایت توجه کنید ،مثلا یک پزشک و یا مشاور از سایت شرکتی استفاده می کند و یا یک مشاور املاک از سایت شرکتی استفاده می کند و یا اگر قصد خرید وفروش دارید بهتر است از سایت فروشگاهی استفاده شود ویا اگر وب سایت تخصصی دارید بهتر است که نوع تخصص و حرفه آن محرز و مشخص باشد. در مورد مشتریان و سن انها هم شرایط آنها مورد رصد قرار گیرد تا مطالب و یا موارد ارائه شده با سن انها متناسب باشد، نوع دامنه و قالب و یا پشتیبان آن در قرار داد طراحی سایت لحاظ شود، موارد مورد نیاز مانند دامنه و افزونه و یا چهارچوب سایت از قبل مشخص شده باشد، بودجه مورد نیاز را از قبل مشخص نمایید و تامین کنید تا استرس هزینه را به همراه نداشته باشید، نوع چهارچوب سایت و قالب و دامنه ان هم مورد مشورت قرار گرفته و رصد شود، شرکتی که با ان برای سایت قرار داد بسته اید معروف و مورد اعتبار باشد تا در وسط کار دچار استرس نشوید. طرح اصلی را هم به همراه شرکتی که عقد قرار داد نموده اید مشخص نمایید، خرید دامنه هم از جمله مواردی است که باید دقت شود، در خرید و واگذاری کار به یک شرکت معتبر سپرده و از امنیت حساب کاربری و دسترسی هکرها به امنیت سایت مطمئن باشید، پهنای باند اینترنت مورد نیاز برای بارگزاری سریع در سایت را تهیه نمایید و از خدمات پشتیبانی سایت هم اطلاعات کافی داشته باشید.
حتما عقد قرار داد داشته و مطابق آن همه چیز را در زمانهای متعدد امتحان نموده و حین تحویل کار تمام اطلاعات را داشته باشید تا بعداً دچار مشکل نشوید.

تفاوت قیمت سایت های فروشگاهی و شرکتی

وبسایت های فروشگاهی شامل فروشگاههایی است که در سالهای اخیر به علت کاهش حضور مشتری دچار خسارت شده و به فکر طراحی و راه انداری یک سایت هستند که بنوانند محصولات خویش را به راحتی به فروش برسانند که شامل لباس و داروهای گیاهی و لوازم آرایش، کیف و کفش و تمام مایحتاج منازل است. این فروشگاهها داری مکان ثابت بوده و با این روش محصولات خود را از طریق پست برای مشتری ارسال می کنند.
این سایت ها دارای درگاه پرداخت آنلاین هستند تا مشتری بتواند هزینه خرید خود را پرداخت نماید. سایت های شرکتی دارای این قابلیت نیستند و به همین جهت امنیت هم خیلی برایشان مهم نیست. سایت های خدماتی فقط ارائه دهنده خدمات راهنمایی و مشاروه در امور بوده و خریدی در کار ندارند و برایشان امنیت هم خیلی مهم نیست.
در منوها یا پیشخوان سایت های فروشگاهی تنوع زیاد است به طوری که فرد بتواند تمام مایحتاج خود را دیده و سپس انتخاب نماید به همین منظور باید منوی شیک و درعین حال پویایی داشته باشد تا مشتری جذب شود که در منوهای شرکتی این شرایط حاکم نیست. در سایت های فروشگاهی یک سایت نیازمند پشتیبان دائمی است تا در صورت نیاز به سوالات متداول پاسخ داده شود که در سایت های شرکتی نیاز به خدمات 24 ساعته نیست و گاهی در هفته و تایم اداری یک نفر کافی است.
در یک سایت شرکتی باید بخشی به نام درباره ما وجود دارد تا فردی که وارد می شود ابتدا سایت و خدمات سایت را بشناسد اما در سایت های فروشگاهی فقط فرد کافی است وارد سایت شود تا همه چیز را با چشم دیده و انتخاب و خرید نماید. در سایتهای فروشگاهی نیاز به تماس تلفنی نیست، قیمت ها مقطوع و فقط خرید و پرداخت انلاین انجام می شود اما در سایت های متعلق به شرکت ها باید تلفن جهت دریافت خدمات در دسترس باشد.
در سایت های فروشگاهی هیچ گونه تماس و برقرای ارتباط با صاحبان سایت نبوده و فقط خرید انجام می شود.
در مورد قیمت طراحی سایت های شرکتی چون چندان طراحی گرافیکی بالایی ندارد ممکن است که قیمت چندانی نداشته باشند و یا افزونه های کمتری داشته باشند که در سایت های فروشگاهی این مقدار بالاتر است. در سایت های شرکتی ممکن است فقط چند افزونه باشد ولی در سایت های فروشگاهی این سایت دارای موارد متعدد قابلیت و یا نیازهای مردم ارائه شود و سهولت دسترسی مردم هم افزایش یابد.
در سایت های شرکتی فقط ارائه خدمات جزئی و مشاوره و بیان یک سری اطلاعات روی کاغذ است که با توجه به کارایی نه چندان بالا، هزینه های کمتری خواهد داشت، اما در سایت های فروشگاهی این روند طوری است که چون کارهای خرید انجام می شود به مراتب هزینه ها و قالب و دامنه بهتری داشته که همه آنها متحمل هزینه می شود.

قیمت طراحی سایت

مزیت های طراحی وبسایت دوزبانه

مزیت های طراحی سایت دوزبانه فراوان است و البته قیمت طراحی سایت آنها نیز بالاتر است. اغلب افرادی که در وب به دنبال دریافت مطلب و یا انجام خرید و فروش هستند ممکن است زبانهای خاجی هم بدانند و یا اگر فردی خارجی در ایران به دنبال خرید و یا نوشتن و خواندن مطلبی باشد می تواند از سایت دوزبانه استفاده کند و یا اگر دنبال موضوعی باشد که در سایت دوزبانه یافت می شود به خوبی و آسانی آن را پیدا می کند ابته این مورد در قیمت طراحی سایت موثر است.
سایتهای دوزبانه ممکن است در کشورهای همسایه و یا دورتر هم پاسخگوی مراجعه کنندگان باشند و از این طریق صاحب سایت بتواند درآمدهای مورد نیاز خود را کسب کند. در سایت های دوزبانه برند ان بالا رفته ومورد توجه گوگل هم قرار می گیرد و در ابتدا ممکن است موتور جستجوگر سایت شما را باز کند. این امر موجب تجارت در سطح جهان شده و بر روابط خارجی کشور هم تاثیر گذاشته و موجب خدمات دهی وفروش محصولات ایرانی می گردد.
این سایت ها شامل پزشکی، گردشگری و صنعتی و تجاری هستند که اغلب به شکل دوزبانه طراحی شده اند. معرفی محصولات مختلف کشور همراه با خدمات پزشکی و هنرهای دستی و میراث فرهنگی از جمله سایت های دوزبانه است. این سایت ها اغلب در مورد مناطقی که غیر از زبان اصلی گویش دیگری هم دارند کاربرد دارد مانند کردی و لری و بلوچی که اغلب سایت ها ممکن است به این گویش ها هم باشند تا هم طراح سایت بتواند به اهداف خود برسد و هم اینکه مردم بتوانند از سایتهای یاد شده استفاده کنند.
سایت های دو زبانه امکان گسترش محصولات و فرآورده های داخلی را به خارج داده و ممکن است حتی با این روش سطح صادرات بالا رفته و درآمدزایی و ارزآوری خوبی هم شکل بگیرد که بسیار مناسب و عالی است.
در سایت های دوزبانه ممکن است یک کشور دیگر هم به حوزه خرید و فروش شما اضافه شود که هیچ مراوده و یا گردشگری در ایران نداشته باشد، با این کار سطح روابط هم رو به بهبود می رود.

قیمت طراحی سایت

راه هایی برای کمتر شدن قیمت طراحی سایت

قیمت طراحی سایت به عواملی مانند دامنه وابسته است که در این میان com.  رایگان بوده و آدرسهای دیگر گرانتر هستند. اگر قرار نیست سایت شما به یک برند بزرگ تبدیل شود پس بهتر است در مورد بعضی موارد دقت و صرفه جویی شود که هرچه امنیت سایت توسط پشتیبان بالاتر رود گرانتر بوده و صاحب سایت باید علاوه بر هزینه پشتیبان، هزینه های امنیت بالا را جداگانه پرداخت نماید.
هر سایتی شامل شرکتی، شخصی، فروشگاهی، پزشکی، آموزشی، سرگرمی و خبری باید به نوع افزونه ها یا موارد جانبی مورد نیاز خود دقت نماید تا متحمل هزینه های بالاتر نگردید.به طور مثال خدمات رسانی یک سایت خبری با یک سایت هنری و سرگرمی متفاوت بوده و ممکن است سایت خبری ویا پزشکی گران باشد.بهتر ست موارد غیر ضروری حذف شوند تا فرد بتواند با قیمت مناسب صاحب سایت شود.یکی از مواردی که موجب کاهش هزینه ها می گردد انتخاب قالب ساده تر با پشتیبانی که در ساعات خاصی از روز به سوالات شما پاسخ دهد می تواند هزینه ها را کاهش دهد.در تولید محتوا های سایت اغلب از نیروهای خودی استفاده شود تا مجبور به پرداخت هزینه های سنگین تولید محتوا نشوید.در مورد گسترش سایت هم فکر مناسبی انجام گردد تا در آینده دوباره مجبور به پرداخت هزینه های ناخواسته نباشید.در مورد دامنه یا آدرس هم بهتر است به آدرس های داخلی در مراحل ابتدایی استفاده شود تا متحمل هزینه های سنگین نشوید.در مورد قالب هم بهتر است از قالبهایی با قیمت مناسب استفاده شود تا هزینه ها کمتر شود.در طراحی سایت خلاقیت و نو آوری در ارائه محصولات فراموش نشود زیرا سایت هایی که شرایط یکسان دارند چندان مورد توجه مردم قرار نمی گیرند پس بهتر است سایت های مشابه را در نظر بگیرید.

عوامل موثر در قیمت طراحی سایت

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *