تکنیک هایی برای افزایش سئو سایت فروشگاهی

صفحه اول گوگل ، برای هر مالک وب سایتی بسیار مهم است و آرزومند آن است که لینک سایت خود را در آن قرار دهد. برای همین همواره سعی در استخدام متخصصان زبده ی سئو هستند. تکنیک هایی برای افزایش سئو سایت فروشگاهی وجود دارد که باید رعایت شود.

در هر صفحه سرچ گوگل، تنها ده لینک نمایش می یابد و برای اینکه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید با اصول، تمامی مراحل سئو را انجام دهید. برای قرار گرفتن لینک در صفحه اول گوگل، باید سایت براساس موتورهای جستجوی گوگل بهینه سازی شود.

گوگل طی چندین سال اخیر، الگوریتم هایی را معرفی کرده است که کمک می کند به آسانی در سریع ترین زمان ممکن رتبه سایت را افزایش داده و بعد از اندک مدتی در صفحه اول گوگل قرار گرفت، پس نوع انتخاب کلمه کلیدی راه گشا می باشد.

طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو از اصول سئو است و به این معنی است که فروشگاه در هر دستگاهی از جمله دسکتاپ، تبلت ها و گوشی های هوشمند خیلی خوب دیده می شود و این باعث می شود کاربران زیای جذب شوند. گوگل به زمان ماندگاری در هر صفحه‌ای را به عنوان ارزشمندی یک سایت فرض می کند، پس داشتن سایتی که به راحتی قابل پیمایش و خواندن باشد، می تواند رتبه بندی را بهتر سازد.

بهبود رتبه‌بندی سایت و قابلیت استفاده بهتر از سایت خود منجر به افزایش بازدیدکنندگان می شود.

اگر علاقه مند به بحث سئو هستید! پیشنهاد میشود مقاله روش های کسب درآمد از سئو را مطالعه فرمایید!

سئو سایت فروشگاهی چیست؟

سئو برای همه سایت‌ها اهمیت ویژه دارد و راه دیده شدن بیشتر محتوای سایت، برای مخاطبان است. البته سئوی همه سایت‌ها عین هم نیست، سئو سایت فروشگاهی از لحاظ تعداد صفحه، شباهت صفحات به هم و دسته‌بندی‌ها با سایر سایت‌ ها متفاوت است.

ممکن است در زمینه پوشاک، دسته‌بندی های زیادی چون شلوار ، مانتو، بلوز و کیف و غیره وجود داشته باشد که در هر دسته هم صدها محصول فروشی باشد، پس حتما خیلی از محتواهای محصول تکراری می شوند و برای ایندکس شدن محصولات ایراداتی پیش می‌آید و وقتی سایتی تعداد صفحات بالایی دارد، دچار مشکلات فنی هم می‌شود. برای همین موضوع، سئو سایت های فروشگاهی بسیار مهم و حساس می باشد.

عموما ۴۴% از مردم برای خرید محصول مورد نیاز خود، اول آن را در اینترنت جستجو می‌کنند و بیشتر از ۳۷% ترافیک سایت های فروشگاهی به موتورهای جستجو بر می گردد. بیش از ۲۳% از سفارش‌های کسب و کارها در وبسایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها به صورت آنلاین انجام می‌گردد. ۲۳.۶% از کل سفارشاتی که در دنیای تجارت آنلاینی اینترنتی انجام می گردد، به ترافیک موتورهای جستجو مربوط است، پس راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین امتیازات زیادی دارد ولی راحت هم نیست.

سئو، موضوعی زمان‌بر و طولانی است که شاید پس از یک سال نتیجه کار را در حین بازگشت سرمایه ببینیم. سئو سایت فروشگاهی، داستان پیچیده‌تری دارد.

معیارهای قرار گرفتن سایت در رتبه اول گوگل چیست؟

معیارهایی برای قرار گرفتن سایت در رتبه اول گوگل مطرح است که ملزم به رعایت است تا به هدف کسب رتبه ی اول دیده شدن در سرچ گوگل است.

نام دامنه وب سایت حتما باید کوتاه باشد. البته همیشه این مساله امکان پذیر نیست.

موضوع دیگر متا تگ عنوان است. متا تگ عنوان، همان تایتل است. یکی از اولین مکان هایی هم که توسط گوگل بررسی می شود، عنوان صفحه ی سایت است. عنوان صفحه باید بین 30 تا 60 کاراکتر باشد که کلمات کلیدی اصلی نیز در آن به کار رفته باشد. خوب است که بین کلمات کلیدی با کاراکترهای خاصی چون – یا | فاصله باشد.

اگر این متا تگ خالی باشد، گوگل براساس محتویات موجود عبارات خاصی را حدس زده و جایگزین می سازد و باید تلاش شود که بیشتر از 60 کاراکتر نشود، چرا که گوگل 512 پیکسل برای این قسمت در سایت اختصاص داده است و بیشتر از آن هم باعث نشان داده شدن به صورت نقطه چین خواهد شد و جدیدا تا 65 کاراکتر براساس آخرین بروزرسانی هایی که انجام شده است هم می توان استفاده کرد.

متا تگ توضیحات در صفحه سایت نشان داده نمی شود، ولی یکی از عوامل مهم در قرارگیری سایت در صفحه اول گوگل می باشد. متا تگ توضیحات فقط در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود و باید در آن متا تگ بیان شود که محتوای اصلی این سایت در مورد چه چیزی می باشد.

تگ عنوان H1 عنوان مقاله سایت است و در بالای محتوای سایت قرار می گیرد مثل عنوان و باید با متا تگ عنوان سایت متفاوت باشد و نباید به صورت سئو نوشته شود و نکته خیلی مهم و ناب این است که در هر صفحه باید فقط یکبار از تگ H1 استفاده شود و برای زیر عنوان ها به ترتیب از h2 و h3 استفاده شود.

تگ H1 به گوگل و کاربران سایت، بیان می کند که محتوای سایت در خصوص چه چیزی است و اگر مکان متا تگ تایتل خالی باشد، گوگل به صورت خودکار آن را در نتایج جستجو های کاربر نشان خواهد داد. در واقع یکی از تگ های اولیه و مهم در محتوای سایت که تاثیر بسزایی می تواند برای نشان دادن سایت در صفحه اول گوگل داشته باشد، تگ H1 است.

کلمات کلیدی داخل متن سایت هم به نوبه ی خود مهم است. مهمترین مساله مطرح برای افزایش رتبه سایت و قرارگیری آن در صفحه اول گوگل، استفاده مناسب ازکلمات کلیدی در متن است و چگونگی استفاده از کلمات کلیدی در محتوای هر سایتی خیلی مهم است. استفاده بیش از حد کلمات، باعث جریمه گوگل می شود و استفاده خیلی کم هم تاثیری در قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل نخواهد داشت. در همین راستا ، تگ alt مشابه متا تگ عنوان و توضیحات است. تگ alt به گوگل در جستجوی عکس کمک شایانی می کند.

هنگامی که کاربر عکسی را در گوگل جستجو می کند، این شانس وجود دارد که عکس سایت در قسمت های اولیه نشان داده شود.

لینک ها هم در مسیر قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هم بی تاثیر نیستند. لینک های داخلی در واقع لینک هایی هستند که باعث اتصال داخلی صفحات مرتبط سایت به همدیگر می شوند، به نوعی آن ها را بک لینک به حساب می آورند.

لینک های خارجی، لینک هایی هستند که به دیگر سایت ها می دهید یا از دیگر سایت ها دریافت می کنید. تاثیر این لینک ها برای صفحه اول گوگل به مراتب بسیار مهم تر از لینک های داخلی است، مخصوصا اینکه اگر از شبکه های اجتماعی باشد اهمیتش دو چندان می گردد.

هرچه محتوای سایت مناسب باشد، شانس دریافت لینک های خارجی به سایت بیشتر خواهد بود.
سرعت سایت هم از عوامل با ارزشی است که نقش تعیین کننده ای در قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل دارد، حتی اگر تمامی موارد به خوبی رعایت شود اما سرعت بارگزاری سایت بالا نباشد، نتیجه منفی بر روی رتبه خواهد داشت.

افزایش سئو سایت با نکات ساده و طلایی

یکی از مهم ترین فاکتورهای تأثیرگذاردر افزایش میزان بازخورد دریافتی برای یک کسب و کار آنلاین و سایت، بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل و حفظ جایگاه سایت است. این موضوع به حدی دارای اهمیت است که بسیاری از کسب و کارها با توجه به زمانبر بودن پروسه‌ی سئو، برای حضور یافتن در نخستین نتایج گوگل، سرویس گوگل ادوردز را انتخاب می نمایند.

تبلیغات در گوگل ادوردز از سرویس های ارائه شده توسط گوگل است و سیستم پرداختی آن هم به ازای هزینه کلیک و ورود هر کاربر به سایت است که این هزینه به گوگل پرداخت می شود، البته هستند کاربرانی که اعتقادی به مفید بودن تبلیغات در گوگل ندارند و معتقدند افزایش رتبه سایت به طور طبیعی با رعایت قواعد سئو سایت ، می تواند مفیدتر باشد.

تیم سایت وفانت با کیفیت بالا، خلاقیت ، پشتیبانی 24 ساعته در کل هفته و بهینه سازی سرعت سایت خود، توانسته جایگاه خود را به عنوان سایت معتبر و افزایش سئو سایت به اثبات برساند.

تکنیک هایی برای افزایش سئو سایت فروشگاهی

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *