سئو سایت

استراتژی سئو سایت به طور کلی به هر ایده ای که باعث افزایش بازدید از سایت لحاظ شود، گفته می شود. در واقع با استفاده از استراتژی سئو سایت، مخاطبین سایت شما افزایش پیدا می کند و در نتیجه تعداد مشتری های شما نیز افزایش خواهند یافت. با گذشت زمان سئو تغییرات زیادی را تجربه کرده است، به همین دلیل استراتژی سئو سایت نیز تا حد زیادی تغییر کرده است. به عنوان مثال هدف گیری کلمات خاص، بک لینک‌ ها و … برخی از استراتژی های قدیمی تر در بحث سئو سایت هستند.

در واقع می توان گفت که به استراتژی ها قدیمی تر کمی نگاه عمیق صورت گرفته است و در نتیجه استراتژی های جدید تر تولید شده اند. برخی از مهم ترین استراتژی های جدید سئو عبارت است از آنالیز وبسایت رقبا، بررسی بازدیدکنندگان، تولید مقاله و محتوای با کیفیت، نحوه جستجو کاربران آنلاین، بررسی کلمات پیشنهادی گوگل، کلیدواژه ها، تولید محتوا و..

رعایت تمامی این موارد برای اینکه سایتی خوب و با بازدید بالا داشته باشید ضروری است، ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق استراتژی سئو سایت بپردازیم و مهم ترین نکاتی که شما باید در این رابطه بدانید را ذکر کنیم، پس اگر در این رابطه با این موضوع نیاز به اطلاعات دارید ادامه این مقاله را از دست ندهید .

پیشنهاد میکنیم مقاله طراحی سایت حرفه ای با وردپرس را نیز مشاهده فرمایید!

استراتژی سئو سایت

استراتژی سئو سایت چیست؟

به هر گونه تفکر و یا ایده که به افزایش بازدید سایت کمک کند، استراتژی سئو سایت گفته می شود. امروزه استفاده از این استراتژی ها برای وبسایت هایی که به دنبال پیشرفت و افزایش فروش هستند ضروری است. برای پیاده سازی استراتژی مناسب نیازمند تفکر، زمان و آنالیز هستیم، در واقع یک متخصص باید بتواند که اهداف درست و مختلفی را برای سئو سایت تعریف کند و پس از آن با در نظر داشتن اهداف تعیین شده، استراتژی های درست را برای عناوین محتوا پیاده سازی کند .

استراتژی سئو سایت دارای مراحل مختلفی است که همه آنها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید که حتما به درستی پیاده سازی شوند، در بخش های بعدی تمامی این مراحل را به صورت کامل توضیح خواهیم داد .

پیشنهاد میکنیم مقاله افزایش سئو سایت را نیز مشاهده فرمایید!

استراتژی سئو سایت چیست؟

مراحل استراتژی سئو سایت

مراحل استراتژی سئو سایت را در این بخش مورد بررسی قرار می دهیم، همان طور که اشاره کردیم استراتژی سئو سایت دارای مراحلی می باشد که به ترتیب عبارت هستند از :

۱ ) لیست کلمات کلیدی : شاید بتوان گفت که سئو سایت در کلمات خلاصه می شود، به همین دلیل استفاده از انواع کلمات کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار است و به عنوان اولین گام مهم و تاثیرگذار در استراتژی اصولی بهنیه‌سازی یا سئو شناخته می شود.

انتخاب کلمات کلیدی کار سختی نمی باشد و با کمی جستجو می توانید مناسب ترین کلمات را بیابید. Google Suggest یکی از پلتفرم هایی است که کمک زیادی می تواند به شما بکند، زیرا Google Suggest می تواند که لیستی از پیشنهادات پیرامون کیوردی که وارد کرده اید به شما ارائه کند . این کلمات اهمیت زیادی دارند، زیرا که به طور مستقیم از خود گوگل به دست آمده اند .

کلمات کلیدی ممکن است که هم طولانی باشند و هم کوتاه، کلمات کلیدی که به آنها Long -Tail نیز گفته می شود امروزه از محبوبیت کمتری برخوردار هستند اما باز هم بر روی فرآیند سئو تاثیرگذار هستند .

در این بخش به شما پیشنهاد می شود که حتما لیستی حداقل ده عددی از کلمات کلیدی را تهیه کنید و سپس وارد مرحله های بعدی شوید .

۲ ) انتخاب واژه هدف : مرحله دوم انتخاب واژه هدف است. امروزه باید توجه داشته باشید که اصول سئو و نحوه رتبه گرفتن در گوگل دچار تغییرات زیادی شده است و دیگر همانند دوران گذشته نیست. یکی از مهم ترین مفاهیم در سئو واژه هدف است که از بین کلمات کلیدی که انتخاب کردید، برخی از آنها Opportunity Keywords نام دارند.

در واقع این کلمات همان کلمات کلیدی هستند که نرخ کلیک یا CTR از همه بیشتر می باشد.
۳ ) بررسی صفحه نخست گوگل : در این بخش بعد از اینکه شما ۵ نتیجه و حداکثر ۱۰ مورد ابتدایی از نتایج گوگل را یافتید، باید که در تلاش باشید الگویی که هر بار در حال تکرار است را پیدا کنید .

۴ ) دسته‌بندی کلمات کلیدی : این مرحله از مهم ترین بخش ها در تدوین استراتژی سئو است که باید حتما جدی گرفته شود. شما برای دسته بندی کلمات کلیدی خود می توانید از یک جدول استفاده کنید، به این صورت که در این جدول تمامی کلیدواژه‌های خود را قرار دهید وبه هر کدام URL اختصاص دهید، حتی اگر که URL یا آدرسی ایجاد نشده بود برای آن برنامه ریزی های لازم را انجام دهید، در نتبجه شما باید از این مرحله یک سند به نام Keyword-Targeting را برای خود آماده کرده باشید .

۵ ) تولید محتوای متمایز و متفاوت : حال وقت آن رسیده است که محتواهای خود را تولید کنید، متفاوت بودن و موثر بودن دو ویژگی مهمی است که باید محتواهای تولیدی شما دارا باشند. پس از کپی کردن ایده های دیگران پرهیز کنید و سعی کنید خلاق باشید .

۶ ) استفاده از تله در محتوا و گرفتن بک لینک : در این مرحله باید بتوانید برای محتوایی که تولید کرده اید بک لینک بگیرید که این کار با استفاده از تله ها امکان پذیر است. گرفتن بک لینک تاثیر زیادی بر روی SEO سایت شما می گذارد .

۷ ) بهینه سازی محتوا برای ON-Page سئو : این بخش دارای مراحلی می باشد که بسیار مفصل هستند، به عنوان مثال استفاده از لینک‏دهی داخلی، به کار بردن کلمات کلیدی در URLهای کوتاه، رعایت سئو مفهومی یا Semantic SEO و … همگی از اهمیت بالایی برخوردار هستند .

پیشنهاد میکنیم مقاله سئو سایت فروشگاهی را نیز مشاهده فرمایید!

مراحل استراتژی سئو سایت

انواع استراتژی سئو سایت

با تمرکز بر روی بخش های مختلف از استراتژی سئو سایت می توان که سایت خود را ارتقا داد، به طور کلی برخی از مهم ترین این روش ها که هر کدام یک نوع از استراتژی سئو سایت می باشد، عبارت است از :

۱ ) بهبود کیفیت محتوای سایت که از مهم ترین مراحل است، چرا که امروزه هر نوع محتوایی که بر روی سایت قرار می گیرد از اهمیت بالایی برخوردار است .

۲ ) تولید محتوای اختصاصی یا به عبارتی محتوای متفاوت که در رابطه با اهمیت آن صحبت کردیم. به طور کلی اگر به دنبال پیشرفت هستید دور کپی کردن را خط بکشید .

۳ ) بروزرسانی مداوم سایت نیز از اقدامات مهم است، به عبارتی شما باید به صورت مداوم سایت خود را از نظر محتوایی به روز کنید، زیرا در غیر این صورت نتیجه ای کسب نخواهید کرد .

۴ ) استفاده از کلمات کلیدی در طراحی سایت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که در بخش قبل در رابطه با آن توضیحاتی را ارائه کردیم .

۵ ) ساخت لینک‌های مفید و کاربردی
۶ ) بررسی ساختار URL در طراحی سایت
۷ ) بررسی تگ‌ها در طراحی سایت
۸ ) لینک بلدینگ و دریافت لینک یک طرفه از سایت‌های مرتبط با موضوع

انواع استراتژی سئو سایت

معرفی فرآیند سئو

استراتژی سئو سایت فرآیند سئو به طور کلی به هر اقدامی که به ارتقای یا به عبارتی به بهبود سایت شما کمک کند گفته می شود. در واقع در صورتی که سایت شما به صورت درست و اصولی سئو شود، رتبه آن در بین نتایج گوگل بالاتر می رود که این موضوع تاثیر زیادی بر روی بازدید و فروش سایت شما می گذارد .
سئو کاری تخصصی است که نیازمند به متخصص دارد، بسیاری از افرادی که دارای وبسایت هستند فرآیند سئو را جدی نمیگیرند که این موضوع باعث می شود که سایت آنها در بین نتایج بالای گوگل قرار نگیرد و در نتیجه سایت بازدید چندانی نداشته باشد .

معرفی فرآیند سئو

نکات استراتژی سئو سایت

مهم ترین نکات استراتژی سئو سایت به طور کلی عبارت است از :

۱ ) محتوا : هر چقدر از اهمیت محتوا برای شما بگوییم کم است. اصلی ترین بخش و اصول سئو محتوا است، محتوا دارای انواع مختلفی می باشد که در راس آنها محتواهای متنی قرار دارد. محتواهای تصویری، ویدیویی، صوتی و … نیز از دیگر نمونه ها هستند.

۲ ) در انتخاب کلمه کلیدی دقت کنید : اولین و مهم ترین بخش تولید محتوا شناخت کلمات کلیدی و استفاده درست از انها است، این موضوع تاثیر زیادی بر روی سئو و رتبه گرفتن سایت شما دارد .

۳ ) سئوی داخلی یا On page Seo داشته باشید : On page Seo یا همان سئوی داخلی از بخش های اصلی استراتژی سئو سایت است که باید حتما آن را رعایت کنید، در این بخش شما باید به طور کلی سایت خود را بررسی کنید تا ایرادی نداشته باشد، تمامی ارورها و محتواها را چک کنید تا در بالاترین کیفیت قرار گرفته باشند .

۴ ) از لینک سازی خارجی با بک لینک استفاده نمایید: از دیگر بخش های مهم لینک سازی است. لینک سازی یا داخلی است و یا خارجی، لینک سازی داخلی در بین صفحات خود سایت می باشد و لینک سازی خارجی لینک سازی با دیگر وب سایت ها می باشد.

۵ ) سرعت سایت خود را افزایش دهید : روش های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن می توان سرعت سایت را ارتقا داد، حتما سعی کنید این موارد را نیز رعایت کنید .

نکات استراتژی سئو سایت

تاثیر رفتار کاربران در سئو سایت

استراتژی سئو سایت در بحث تدوین استراتژی سئو کاربران تاثیر زیادی دارند، به طور کلی تمامی موتورهای جستجوگر با استفاده از الگوریتم های بسیار پیچیده ای به سایت های فعال رتبه می دهند، برای اینکه سایت شما در بین بهترین ها قرار گیرد باید که به این الگوریتم ها توجه داشته باشید.

پیاده سازی این موارد همان سئو سایت است،‌ به همین دلیل باید که سئو سایت خود را حتما به فردی بسپارید که از تمامی این الگوریتم ها آگاه است.

رفتار کاربران در سئو سایت از اهمیت بالایی برخوردار است، اینکه بازدیدکننده چه مقدار در سایت شما است، اینکه چه مقدار کاربر از سایت شما بازدید می کند، ‌میزان کلیک هایی که بر روی لینک های مختلف توسط کاربر صورت می گیرد و.. همگی برای گوگل اهمیت زیادی دارد و بر اساس همین موارد به سایت شما رتبه می دهد .

تاثیر رفتار کاربران در سئو سایت

مزایای استراتژی سئو چیست ؟

استراتژی سئو سایت مزایای استراتژی سئو بسیار است که بیان تمامی آنها از حوصله این مقاله خارج است، ما در این بخش به صورت خلاصه به برخی از مهم ترین این موارد اشاره خواهیم کرد :

۱ ) میزان فروش و سرنخ های فروش افزایش می یابد : در صورتی که استراتژی سئو به صورت درست و اصولی به سایت شما اعمال شود، سایت بیشتر مورد توجه مخاطبین قرار می گیرد و در نتیجه فروش افزایش می یاید .

۲ ) بالا آمدن رتبه در نتایج : سئو باعث می شود که سایت شما در نتایج بالا قرار گیرد و همین مورد باعث می شود که اطمینان مخاطب به سایت شما بیشتر شود و بیشتر مورد توجه و اعتماد قرار گیرد .

۳ )‌ کاهش هزینه : سئو به عنوان تبلیغاتی رایگان شناخته می شود، زیرا که هزینه های زیادی برای شما ندارد .

۴ ) کسب اعتماد و اعتبار : همان طور که اشاره کردیم هر چقدر سایت شما رتبه بالاتری داشته باشد بیشتر مورد اعتماد قرار می گیرد، به عبارتی دیگر سئو باعث کسب اعتبار برای سایت می شود .

۵ ) افزایش ترافیک سایت : کمتر کسی امروزه وجود دارد که بعد از جستجو در گوگل به صفحات بعدی برود و نتایج را جستجو کند به همین دلیل بیشتر سایت هایی که به درستی سئو شده اند، بیشترین ترافیک بازدید را دارند .

سئو سایت

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *