طراحی سایت یک نیاز غیر قابل انکار

طراحی سایت واصول آن

طراحی سایت یک نیاز غیر قابل انکار

طراحی سایت در حال حاضر بعنوان یک نیاز غیر قابل انکار برای تمامی افراد شناخته میشوند . مهم نیست شما چه کسب و کاری داشته باشید ، برای دیده شدن و رقابت با سایر کاربران و فعالان لازم است توانمندی ها و فعالیت ها و خدماتی که ارائه میکنید را به مخاطب خود نشان دهید و سایت همان پنجره است که شما از  طریق آن میتوانید دیده شوید ! اما آیا همه بر این باور هستند که به سایت احتیاج دارند ! این سوالی است که لازم است به ان پرداخته شود و ما در این مقاله سعی برآن داریم تا شما را با اهمیت داشتن سایت آشنا کنید .

طراحی سایت با وردپرس

کسب و کار کوچکی دارم ، طراحی سایت لازم است ؟

 

یکی از سوالاتی که روزانه بارها میشنویم این است ، من کسب و کار کوچکی دارم و در اصطلاح تازه شروع به کار کرده ام ، آیا من هم مانند بسیاری از کسب و کارهای بزرگ نیاز به یک طراحی سایت دارم و باید برای خود سایت طراحی کنم ؟ بیایید کمی ساده تر این سوال را با هم بررسی کنیم ، فکر کنید برای یک تولد یا یک مهمانی و یا خرید هر چیزی که در خانه و یا محل کار خود به آن نیاز دارید سردرگم هستید و به دنبال ایده ای جدید هستید . اولین جایی که برای بررسی موضوع موردسوال خود جست و جو میکنید کجاست ؟

بله ، جواب این سوال مشخص است ، شما نیز همانند همه افراد اولین جا برای بررسی سوالات خود را دنیای اینترنت و سایت های مختلف انتخاب میکنید . همین نکته ساده اولین و مهم ترین دلیلی است که ما به شما میکوییم اگر در هر شغل و فعالیتی هستید لازم است به طراحی سایت فکر کنید . البته نه برای داشتن سایت بلکه برای اینکه سایتی به روز ، فعال و پویا داشته باشید تا بتوانید خود را در معرض دیده شدن و انتخاب قرار دهید

برای داشتن یک سایت از کجا شروع کنم ؟

برای اینکه یک سایت شخصی داشته باشید و در آن بتوانید توانایی ها و خدماتی که میتوانید ارائه دهید را به مخاطبین نشان دهید کافی است با یک طراح سایت درارتباط باشید . طراح سایت شما در قدم اول از شما خواهد پرسید که چه سایتی را برای کسب و کار خود میخواهید بعنوان مثال سایتی که شما میخواهید در کدام یک از حوزه های فعالیتی زیر است :

  • پزشکی
  • فروشگاهی
  • شرکتی
  • شخصی
  • سایت خبری

بعد از انتخاب نوع سایت ، طراح با توجه به سلیقه و ایده شما نمونه هایی از سایت های طراحی شده مرتبط با کسب و کار شما را برایتان نمایش خواهد داد تا با این کار هم به نوعی با سلیقه شما آشنا شود و هم شما بدانید همکاران و رقیبان شما در حوزه فعالیت مشترکتان چگونه کار میکنند .

 

پیشنهاد می کنیم مقاله طراحی وب سایت ارزان را نیز دنبال نمائید و نکات مفید آنرا از دست ندهید

چه نکاتی را برای طراحی سایت باید بدانم؟

واقعیت این است که طراحی سایت کار ساده ای نیست و یک طراح برای طراحی به اطلاعاتی اولیه از شما و کسب و کار شما دارد . با توجه به نکته بالا و بعد از مشخص شدن نوع فعالیت شما ، یک طراح با موارد بسیاری روبرو است که همکاری شما در این بخش میتواند به شما و وی برای داشتن یک سایت زیبا و پویا کمک کند . بنابراین به نکات زیر توجه کنید و آنها را مد نظر خود قرار دهید و بدانید هرچقدر در این زمینه با طراح خود همکاری داشته باشید ، میتوانید انتظار یک سایت قابل قبول و مناسب برای کسب و کار خود را داشته باشید

رنگ سایت را انتخاب کنید

بله رنگ ها هستند که به یک سایت زیبایی میبخشند . البته فراموش نکنید برای داشتن یک سایت متناسب به کسب و کارتان حتما به این نکته توجه داشته باشید هر رنگی مناسب نیست مثلا برای یک سایت خبری هیچگاه از رنگ بنفش استفاده نمیشود ولی در عوض رنگ بنفش میتواند یک گزینه مناسب برای یه سایت آرایشی و بهداشتی باشد . به همین دلیل طراح سایت متناسب با نوع فعالیت شما رنگ هایی که مناسب شما و کسب و کارتان میباشد را به شما معرفی میکند و یا با توجه به سلیقه شما رنگها را به آنچه لازم است نزدیک مینماید.

رنگ سازمانی سایت

لوگوی خود را انتخاب کنید

نکته بعدی که در طراحی سایت لازم است بدانید داشتن یک لوگوی مناسب برای فعالیت و حرفه شماست . بله داشتن لوگو به نوعی به شما و کسب و کار شما اعتبار میبخشد . اینکه مخاطبین شما با دیدن لوگوی شما میتوانند فعالیت و خدمات شما ار از سایرین تشخیص دهند به نوعی اعتبار شماست . بیاید کمی ساده تر صحبت کنیم شما بعنوان یک مخاطب در هنگام خرید و بازدید از سایت های اینترنتی به لوگوی درج شده بر روی محصولات و یا نمونه کارها چقدر دقت میکنید ؟ یا مثلا با دیدن لوگوی یک برند بر روی یک محصول تا چه میزان احساس امنیت و اعتماد دارید .

به همین دلیل بهتر است از ابتدا به داشتن یک لوگوی مناسب فکر کنید و از شروع کار با سایت خود از آن در صفحات و روی محصولات و نمونه کارهای خود آماده کنید . همین کار ساده میتواند به شما و سایت شما اعتبار ببخشد و به مخاطبین شما نشان دهد که برای فعالیت و کسب و کار خود اعتبار و ارزش زیادی قائل هستید .

 

نام دامنه خود را انتخاب کنید

هر چند در مقاله ای جداگانه در مورد نام دامنه و اینکه چگونه یک دامنه مناسب برای خود انتخاب کنید صحبت خواهیم کرد . اما برای داشتن یک سایت خوب لازم است به دامنه خود فکر کنید . دامنه همان نام سایت شماست . به همان اندازه که شما از پدر و مادر خود در هنگام انتخاب نام متشکر هستید و از حسن سلیقه آنها در انتخاب این نام سپساگزارید داشتن یک نام مناسب و متناسب با فعالیت شما برای سایتتان لازم و ضروری است و پیشنهاد میکنیم حتما در این زمینه تحقیقات لازم را داشته باشید

دامین خود را مشخص کنید

نکته بعدی انتخاب دامین است ، اینکه از چه دامینی برای خود استفاده کنید ، اختیاری است . میتوانید از دامین های ir. و یا com. و یا هر دامینی دیگر برای سایت خود استفاده کنید . ولی ما به شما پیشنهاد میکنیم برای فعالیت خود از هر دو دامین آی آر و دات کام استفاده نمایید و از آن برای طراحی سایت خود بهره مند شوید .

سرور و هاست مناسبی انتخاب کنید

پیشنهاد میکنیم انتخاب سرور و هاست خود را به طراح سایت خود بسپارید . در این امر داشتن تجربه بسیار مهم است . انتخاب یک سرو نامناسب میتواند در دراز مدت باعث کندی در فعالیت های سایت شما شود و حتی در مواقعی باعث از دسترس خارج شدن سایت گردد . در اینجاست که پشتیبانی قوی شرکت ارائه کننده هاست و سرور میتواند به شما کمک بسیار بزرگی داشته باشد . بنابراین باز هم تاکید میکنیم که این انتخاب را به عهده طراح سایت خود بگذارید و به تجربه وی اعتماد داشته باشید.

داشتن سایت سخت نیست

میدانیم که با خواندن موارد بالا شاید به این موضوع فکر کنید که آماده سازی و کار با یک سایت میتواند تا چه میزان سخت باشد . ما این موضوع که طراحی سایت و بعد از آن کار با یک سایت نیازمند تخصص و تجربه دارد نیستیم اما باز تاکید میکنیم برای موفقیت و ساختن برند و اعتبار بخشیدن به فعالیت خود نیازمند یک سایت هستید . پس باید این سختی را قبول کرده و یه آن عمل کنید .

ولی بهتر است بدانید در صورتی که با یک تیم خلاق و قوی در زمینه طراحی سایت ، تولید محتوی و پشتیبانی همکاری داشته باشید ، خواهید دید که تمام این موضوعاتی که در نگاه اول سخت و غیر قابل دسترس بود ، برای شما بسیار آسان خواهد شد و شما میتوانید بهترین نتیجه را از سایت خود برده و کسب و کار خود را گسترش دهید .

طراحی سایت یک نیاز غیر قابل انکار

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *