اشتباه های فاحش سئو که رتبه سایت را نابود می کند

از جمله اشتباه های فاحش سئو که رتبه سایت را نابود می کند، عدم استفاده از ابزار کلیدی می باشد، زیرا بعضی ها معتقد هستند که استفاده از این ابزارها تقلب محسوب می‌شود که قطعاً در اشتباه بزرگی هستند، زیرا این ابزار ها نشان می دهند که کاربران برای پیدا کردن یک سایت چه کلماتی را جستجو نموده اند که با استفاده از آن‌ها پیدا کردن محتوا در صفحه سایت برای آنها در موتورهای جستجو راحت تر می باشد.

اشتباه دیگر نداشتن عنوان و توضیحات منحصر به فرد بوده که یکی از بزرگترین اشتباهات در سایت می باشد. عدم فعالیت در شبکه های اجتماعی از اشتباهات دیگر است، زیرا یکی از موثرترین راه ها برای تبلیغ و نمایش یک سایت حضور در رسانه ها و شبکه های اجتماعی می باشد و بسیاری از کارشناسان سئو با این موضوع که سیگنال های خارج شده از این شبکه‌ها یکی از فاکتورهای افزایش رتبه در سایت می باشند، موافق هستند که در بالا رفتن ترافیک سایت نیز بسیار موثر خواهد بود.

پیشنهاد میکنیم مقاله طراحی سایت حرفه ای با وردپرس را نیز مشاهده فرمایید!

اشتباه های فاحش سئو که رتبه سایت را نابود می کند

محتوا کپی شده استفاده می‌کنید

اشتباه های فاحش سئو که رتبه سایت را نابود می کند محتوا های کپی شده از دیگر اشتباهات سئو می باشد که این نوع محتوا ها از قدرت سئو سایت شما می کاهد، در نتیجه اجازه ورود سایت شما به رتبه بالاتر را نخواهد داد.

اثر مخرب دیگر این محتواها کاهش تجربه و اعتماد کاربران است، زیرا بسیاری از مخاطبان وقتی به دنبال یک محتوا هستند و هنگام جستجو کردن با کپی مواجه می‌شوند، در نتیجه در دفعات بعدی کمتر به سایت شما مراجعه خواهند نمود.

اگر سایت شما دارای محتوای کپی شده باشد، گوگل از برخی مطالب جلوگیری خواهد نمود، زیرا هدف گوگل این بوده که مرتب ترین محتواها را در اختیار کاربران قرار دهد و به دلیل اهمیت داشتن این موضوع امروزه ابزارهای زیادی وجود دارند که به راحتی می توانند محتوای کپی شده را تشخیص دهند.

پیشنهاد میکنیم مقاله افزایش سئو سایت را نیز مشاهده فرمایید!

محتوا کپی شده استفاده می‌کنید

محتوای تکراری استفاده می‌کنید

اشتباه های فاحش سئو که رتبه سایت را نابود می کند بزرگترین مشکلاتی که مدیران وبسایت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، محتوای تکراری بوده که از اشتباهات رایج سئو می باشد. محتوای تکراری به محتواهایی گفته می شوند که شما قبلاً از آنها در وبسایت خودتان استفاده نموده اید و یا امکان دارد از سایت های دیگران آن را گرفته و در سایت خود انتقال داده اید.

وقتی شما از این محتوا ها استفاده می کنید موتورهای جستجو نیز در نشان دادن نتایج دچار سردرگمی خواهند شد، به همین منظور رتبه سایت بسیار افت خواهد نمود.

وجود محتوای تکراری زمینه ای برای اقدام علیه سایت نبوده مگر اینکه تشخیص داده شود هدف از تکرار آنها فریب و دستکاری نتایج موتورهای جستجوگر خواهد بود. البته همیشه هم محتوای تکراری ممنوع نمی باشد و گاهی استفاده از آنها هیچگونه منعی ندارد، زیرا در برخی از موارد این نوع محتوا ها ناشی از پیوند های اضافه در یک وبسایت هستند و همچنین اگر بخواهید یک سایت را به زبان دیگری طراحی کنید و اگر این نسخه از وبسایت شما برای کشورهای دیگر طراحی شده باشد، محتوای شما از نظر گوگل تکراری نخواهد بود.

به طور کلی استفاده از محتوای تکراری کارایی سایت شما را بسیار پایین خواهد آورد، به همین منظور بهتر است همیشه سعی کنید از محتوای جدید استفاده کنید که قطعاً کاربران علاقه بیشتری به این محتواها نشان خواهند داد.

پیشنهاد میکنیم مقاله سئو سایت فروشگاهی را نیز مشاهده فرمایید!

محتوای تکراری استفاده می‌کنید

خرید بک لینک

اشتباه های فاحش سئو که رتبه سایت را نابود می کند خرید بک لینک تاثیر منفی زیادی بر روی سئو دارد، زیرا خرید بک لینک کار درستی نمی باشد و اگر شما به دنبال کسب جایگاه مناسب در نتایج گوگل هستید و برنامه ریزی دراز مدتی برای کار خود دارید، قطعاً خرید بک لینک روش خوبی نیست، زیرا ممکن است شما را با مشکلات جدی مانند جریمه سایت توسط گوگل مواجه نماید.

بیشتر کاربران فکر می‌کنند که با خرید لینک می توانند موتورهای جستجو را فریب دهند و جایگاه خوبی را در سایت پیدا کنند، ولی نظارت گوگل بر روی خرید بک لینک ها بسیار پیچیده و قدرتمند می باشد که سختی های زیادی را نیز در بر دارد. خرید بک لینک تنها زمانی برای سایت تاثیر می گذارد که از سایت های معتبر و مرتبط با زمینه کاری شما باشد.

با تمام این موارد اگر شما همچنان می خواهید به خرید بک لینک بپردازید، قطعاً باید نکات خاصی را در مورد آن رعایت کنید که یکی از آنها این است که بک لینک ها را با فاصله زمانی منظم نسبت به هم خریداری کنید و همچنین از سایت های مرتبط با زمینه کاری خود لینک مورد نظر را خریداری نمایید.

نکته دیگر این بوده که به جای تبلیغات متنی از تبلیغات محتوایی و مطالب اختصاصی استفاده کنید و همچنین به جای تبلیغ در تمام صفحات یک سایت، در یک یا چند صفحه خاص تبلیغ کنید.

خرید بک لینک

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

اشتباه های فاحش سئو که رتبه سایت را نابود می کند یکی از مهم ترین قدمها در تولید محتوای سئو اصولی بودن آن می باشد که بیشتر کسب و کارهایی که با طراحی سایت اختصاصی پا به عرصه دیجیتال گذاشته اند، قطعا موفق تر عمل نموده اند، اما در بین تمامی موارد استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا نقش بسیار بالایی را در سئو سایت دارد، زیرا کلمات کلیدی وقتی مرتبط با کسب و کار شما باشد، کاربران وقتی مطالب خاص را جستجو می کنند به راحتی به آن دست پیدا خواهند نمود، به همین منظور یکی از اشتباهات سئو استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می باشد.

در گذشته با استفاده زیاد از عبارت های مرتبط در یک کلمه کلیدی می توانستند رتبه بالایی پیدا کنند، حتی اگر محتوای اصلی ارتباطی با موضوع نداشته باشد. امروزه موتورهای جستجو به دلیل اینکه بر روی تمام زبان ها تسلط دارند توانسته اند کلید واژه هایی را که زیاد تکرار شده اند حذف نمایند.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی باعث آسیب رساندن به رتبه سایت شده و در واقع ضرر آن از منفعت آن بیشتر است، زیرا هیچ کاربری علاقه ندارد وارد سایتی ‌شود که کلمات زیاد تکراری دارد و به این دلیل گوگل الگوریتم های جدید برای بهبود کیفیت محتوا برای کاربران در نظر گرفته تا با این دسته از تخلفات به شدت جلوگیری کند.

کلمات کلیدی وقتی برای گوگل و همچنین مخاطبان با ارزش می باشند که در متن یک محتوا کامل و کم نقص قرار داشته باشند، در نتیجه شما می توانید از این فرصت استفاده کنید و محتوای کامل و جامعی را برای مخاطبان خود به نمایش بگذارید، به همین منظور با استفاده درست از کلید واژه ها می توانید یک سایت پرطرفدار در میان مخاطبان داشته باشید.

سرعت پایین سایت

اشتباه های فاحش سئو که رتبه سایت را نابود می کند وقتی شما دارای سایت می باشید و از آن طریق برای کسب و کار خود فعالیت می‌کنید، حتما باید موارد خاصی را رعایت کنید تا سایت شما در جایگاه خوبی قرار داشته باشد. یکی از نکات مهم سئو، سرعت می‌باشد، زیرا بالا بودن سرعت در هنگام بازکردن سایت برای کاربران بسیار اهمیت دارد.

از دیگر دلایل کم بودن سرعت سایت، برنامه های سرور است، زیرا امکان دارد که سایت از بهینه بودن برنامه ها و یا الگوریتم ها تبعیت نکند، در نتیجه بهتر است برنامه نویسی سایت خود را به شرکت و یا شخصی واگذار کنید که در این زمینه حرفه ای عمل می کند.

نصب کردن افزونه های متنوع نیز از دیگر دلایل کاهش سرعت است، در نتیجه حتما در انتخاب افزونه‌های سیستم بسیار دقت کنید.

قالب های رایگان فراوانی نیز وجود دارند که همه آنها دچار مشکلاتی از نظر بهینه بودن می باشند و در نتیجه باعث می‌شوند سرعت سایت پایین بیاید و شما برای رفع چنین مشکلی حتما باید به طراحی یک سایت اختصاصی بپردازید.

سرعت پایین سایت

ویدیو و تصاویر بهینه نشده

اشتباه های فاحش سئو که رتبه سایت را نابود می کند ویدیو و تصاویر بخش جدانشدنی هر مطلب هستند، زیرا برخی از مطالب بیش از حد خشک و بی روح هستند و مخاطبان رغبت چندانی برای خواندن آن ها پیدا نخواهند نمود، در نتیجه یکی از اشتباهات مهم سئو توجه نکردن به ویدیو و تصاویر و همچنین بهینه نکردن آنها می باشد.

استفاده از تصاویر و ویدیو در پاراگراف های مختلف یک متن اهمیت زیادی دارد، همچنین باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت، توجه به گوگل و خیلی از مسائل دیگر می شود.

اگر شما از ویدیو و تصاویر بهینه شده استفاده نکنید قطعاً سایت شما ضعیف و یا کند شده و در نتیجه تجربه کاربردی مفیدی برای کاربران به همراه نخواهد داشت و همچنین احساس نارضایتی نیز در آنها به وجود می آید، به همین منظور تعداد بازدیدکنندگان سایت قطعاً بسیار کم می شود، زیرا کاربران منتظر نمی مانند تا تصاویر و ویدیوها کامل لود شوند و بعد مطالعه خود را آغاز کنند و دلیل آن اهمیت داشتن سرعت در سایت برای کاربران می باشد.

از دیگر دلایل بهینه سازی تصاویر و ویدیو این است که فضای کمتری توسط تصاویر و ویدیوها اشغال می شود، در نتیجه اگر شما آنها را بهینه نکنید باعث می شوید که فضای سایت پر شود، در نتیجه دانلود نمودن بسیاری از تصاویر و ویدیو ها به خوبی انجام نشود.

ویدیو و تصاویر بهینه نشده

به نقشه سایت تان توجه کنید

یکی از اشتباهاتی که رتبه سایت را نابود می‌کند، توجه نکردن به نقشه سایت است، زیرا این موضوع برای تمام سایت ها بسیار سرنوشت ساز می باشد و دلیل آن این بوده که باعث می‌شود صفحه شما رتبه بگیرد، در نتیجه در بهینه سازی سایت بسیار موثر خواهد بود.

نقشه سایت لیستی می باشد که مهم ترین محتوای موجود در سایت را در بر دارد تا خزنده های گوگل بتوانند به راحتی آنها را جستجو کنند. همچنین سایت به موتورهای جستجو کمک می کند که افراد به راحتی بفهمند که کدام محتوا ها از بقیه مهمتر می باشند.

موتورهای جستجو از طریق نقشه‌ سایت می‌توانند ساختار سایت را یاد بگیرند و همچنین شما با قرار دادن url در صفحه سایت خود ایندکس شدن سایت را تضمین می نمایید، در نتیجه دیده شدن صفحات مختلف در موتورهای جستجو برای سایت شما نیز افزایش پیدا خواهد نمود.

با توجه به گفته های بالا به این نتیجه می رسیم که اگر شما به نقشه سایت خود توجه کنید باعث بالا رفتن رتبه سایت و در نتیجه افزایش کاربران خواهید شد که یک امتیاز برای شما محسوب می‌شود و توجه نکردن به نقشه سایت میت واند تمام این امتیازات را از شما بگیرد.

یکی از نکات مهمی که در تصاویر و ویدیو باید به آن توجه کنید این است که کاربران همیشه از کامپیوتر برای ورود به سایت استفاده نمی کنند، زیرا امروزه تعداد زیادی از کاربران توسط ابزارهای مختلفی به وبسایت شما مراجعه نموده و در نتیجه باید تمام عکس ها و ویدیو ها قابلیت انطباق با دستگاه های مختلف را داشته باشد، در نتیجه فراموش نکنید که رعایت این مورد نیز برای گوگل بسیار اهمیت دارد.

اشتباه های فاحش سئو که رتبه سایت را نابود می کند

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *