راهکارهای مفید برای کاهش نرخ پرش

راهکارهای مفید برای کاهش نرخ پرش قبل از اینکه راهکارهای مفید برای کاهش نرخ پرش سایت را بررسی کنیم، ابتدا باید بدانیم نرخ پرش سایت چیست. نرخ پرش یا بانس ریت را میتوان یک عامل با اهمیت بالا و بسیار موثر در سئو سایت دانست. اگر تعریف نرخ پرش را بیان کنیم آنگاه رابطه آن با سئو سایت شما برایتان مثل روز روشن خواهد شد.

تصور کنید برای اولین بار وارد یک سایت می شوید اما به هر دلیلی بدون هیچ بازدیدی از صفحات دیگر و بدون هیچ توجهی به لینک های سایت از آن سایت خارج می شوید و این روند در دراز مدت نرخ مشخصی به شما می دهد. در حقیقت نرخ پرش نشان می دهد سایت شما برای درصدی از بازدید کنندگان شما جذابیت کافی و لازم را نداشته است. هر اندازه که این نرخ عدد بیشتری باشد رتبه سئو شما پایین تر خواهد بود.

اینکه نرخ پرش سایت شما چه قدر است را می توانید به سادگی از طریق گوگل آنلیتیکس یا الکسا مشاهده کنید. برای بهبود سئو سایت دانستن نرخ پرش برایتان بسیار مفید خواهد بود . مهم ترین فایده دانستن نرخ پرش این است که صفحاتی که محبوبیت پایینی دارند را شناسایی خواهید کرد و از طریق این موضوع محتوا سایت را بهبود خواهید داد.

شاید حتی مشکل حادتر از این حرفا باشد و بعد از دانستن نرخ پرش به این نتیجه برسید که باید سایت را دوباره طراحی کنید. البته همیشه نرخ پرش مسائل منفی را برایتان مشخص نمیکند، گاهی از پایین بودن نرخ پرش متوجه جذابیت صفحه می شوید و این موضوع اطلاعات خوبی درباره سلیقه مخاطب خود به شما می دهد .

شناخت سلیقه مخاطب شاید عبارتی به ظاهر ساده باشد اما دقیقا راهکارهای مفید برای کاهش نرخ پرش را در اختیارتان خواهد گذاشت. اما در کل راهکارهای مفید برای کاهش نرخ پرش مسئله ای نیست که در روز های اول بارگذاری سایت به آن برسید، این موضوع در واقع نیاز به ثبت اطلاعات دقیق در یک بازه زمانی نسبتا طولانی دارد و این خود یکی از ضعف های آن است.

ریشه یابی مشکل نرخ پرش سایت و ارائه راهکارهای مفید برای کاهش نرخ پرش کاری است که ممکن است برایتان زمان بر به نظر بیاید، اما طولانی شدن این پروسه کاملا نسبی است، به این معنا که هر اندازه از زمان و انرژی خود برای پایین آوردن نرخ پرش سایت هزینه کنید، به همان نسبت بازدهی بالاتر و دقیق تری خواهید داشت.

پیشنهاد میکنیم مقاله طراحی سایت حرفه ای با وردپرس را نیز مشاهده فرمایید!

راهکارهای مفید برای کاهش نرخ پرش

افزایش سرعت سایت

راهکارهای مفید برای کاهش نرخ پرش کاهش نرخ پرش سایت مسئله ای است که اگر از راه درست و با ارزیابی های دقیق انجام شود، بازدهی بالایی برایتان خواهد داشت. یکی از راه های کاهش نرخ پرش سایت، افزایش سرعت سایت است. این موضوع که سرعت سایت چه ربطی به نرخ پرش دارد مثل روز واضح است، خودتان را جای کاربر سایت بگذارید.

تصور کنید برای اولین بار سایت را باز کرده اید و با اینکه سرعت اینترنت مناسب است، زمان زیادی منتظر بارگزاری صفحه بوده اید، کاملا منطقی است که سایت را بدون بازدید از صفحات دیگرش رها کنید. حالا اگر این موضوع برای کاربران مختلف تکرار شود، نرخ پرش سایت در مدت کوتاهی بالا خواهد رفت.

گاهی عامل به ظاهر ساده ای مثل افزایش سرعت سایت می تواند برای کاهش نرخ پرش سایت مثل معجزه عمل کند . برای افزایش سرعت سایت در قدم اول، طراحی سایت خود را بهینه کنید مثلا از روش های موزائیسم استفاده کنید، حجم آپلودها را تا جایی که به کیفیت آن آسیب نرسد پایین بیاورید، قدم دوم اینکه سرور و هاست مناسب انتخاب کنید، مثلا از هاست های اشتراکی دوری کنید. این هاست ها شاید ارزان قیمت تر باشند اما در دراز مدت ممکن است ضرر جبران ناپذیری به نرخ محبوبیت سایت شما وارد کنند.

در واقع موارد زیادی بر روی بهبود سرعت سایت موثر است اما در اینجا به چند نمونه از موارد کاربردی تر اشاره می کنیم و بقیه بحث را به موضوع کاهش نرخ پرش سایت اختصاص خواهیم داد.

مورد مهم بعدی در افزایش سرعت سایت فعال کردن کش مرورگر است. این مورد باعث می شود فایل های سنگین در حافظه کش کاربر ذخیره شود و در لود های تکراری زمان بارگزاری آن ها به شکل چشمگیری کوتاه شود.

مواردی که بیان شد از ساده ترین و کاربردی ترین راه های افزایش سرعت سایت بود مسلما راه های تخصصی بیشتری هم وجود دارد که بیان آنها متن را از موضوع اصلی یعنی همان کاهش نرخ پرش سایت دور می کند .

پیشنهاد میکنیم مقاله افزایش سئو سایت را نیز مشاهده فرمایید!

افزایش سرعت سایت

بهتر کردن سئو سایت

راهکارهای مفید برای کاهش نرخ پرش یک روش کاهش بانس ریت یا همان نرخ پرش سایت بهتر کردن سئو سایت است. مباحث مربوط به سئو ارتباط تنگاتنگی با کاهش نرخ پرش سایت دارد. یک سایت بهینه از نظر سئو دقیقا همان سایتی است که خواسته اصلی کاربر به عنوان نتیجه ی جستجو می باشد.

اجازه دهید با یک مثال ساده موضوع را شفاف سازی کنیم. به طور کلی برای بهتر کردن سئو سایت باید خودتان را به جای کاربر قرار دهید، البته این موضوع غیر از مسائل فنی سئو است. فرض کنید شما یک سایت فروشگاهی راه اندازی کرده اید انواع جستجو کاربران را در نظر بگیرید، سپس سئو سایت را بر اساس آن انجام دهید، حالا به تعامل کاربر می رسیم، جایی که باید برای افزایش آن تلاش کنید تا نرخ پرش را پایین بیاورید پس همچنان سئو را بهینه کنید مثلا لینک های مرتبط و جذاب به کاربر پیشنهاد دهید طوری که کاربر را وادار به بازدید از لینک های مرتبط کنید، در این صورت هم زمان که نرخ پرش را پایین آورده اید، سئو سایت هم بهبود داده اید.

مثلا لینک محصولات مرتبط (برای سایت های فروشگاهی ) همیشه برای صفحه معرفی یک محصول (محصول حتما نباید یک جنس باشد، خدماتی که ارائه می دهید نیز جز محصولات سایت شما هستند) لینک محصولات مرتبط داشته باشید، مهم است که این محصولات از نظر قیمت و خصوصیات کاملا نزدیک به محصول انتخاب شده توسط کاربر باشد تا بتواند کاربر را تشویق کند که از آن صفحات نیز بازدید داشته باشد.

روش کاهش بانس ریت از طریق بهتر کردن سئو سایت اقدامی بسیار کاربردی و چند مزیتی است . این کار اگر هوشمندانه و تخصصی انجام شود می تواند تاثیر به سزایی در محبوبیت سایت و کاهش نرخ پرش سایت (بانس ریت) باشد.

در ادامه پس از توضیح کامل بهبود لینک سازی چند مورد از راه های بهتر کردن سئو سایت که نتیجه آن کاهش نرخ پرش سایت است را بررسی خواهیم کرد.

پیشنهاد میکنیم مقاله سئو سایت فروشگاهی را نیز مشاهده فرمایید!

بهتر کردن سئو سایت

لینک سازی داخلی را بهبود بخشید

راهکارهای مفید برای کاهش نرخ پرش بهبود لینک سازی داخلی علاوه بر تاثیر مستقیم بر روی سئو سایت میتواند راه کاش نرخ پرش نیز باشد. تصور کنید هیچ مسیری برای اتصال صفحات باهم در نظر ندارید، در این صورت صفحات منزوی برای ربات های خزنده هم قابل ردیابی نخواهد بود. اکنون شما توانسته اید رتبه خود را به آخرین سایت تنزل دهید. به همین سادگی یک کسب و کار اینترنتی را به قعر چاه شکست بفرستید.

در این صورت مثلا اگر کاربر به هر دلیلی گذرش به سایت شما بخورد، مسلما در آن ماندگار نخواهد بود، چرا که بعد از بازدید از صفحه اول سایت صفحه دیگری برای بازدید وجود ندارد. وجود لینک های نامرتبط کار را می تواند از این هم خراب تر کند، چرا که باعث بی اعتمادی کاربر به محتوا سایت شما می شود.

بنابراین دست بجنبانید و تا دیر نشده لینک سازی داخلی را بهبود بخشید تا بتواند محبوبیت سایت را بالا ببرید و راه کاش نرخ پرش برای سایت شما باشد. در این صورت می توانید به عنوان یک سایت موفق در زمینه کاری خود عمل کنید.

لینک سازی داخلی را بهبود بخشید

محتوا سایت را بهبود بخشید

راهکارهای مفید برای کاهش نرخ پرش راه های کاهش بانس ریت می تواند هم عرض با بهبود سئو سایت باشد مثلا یکی از راه های کاهش بانس ریت این است که محتوا سایت را بهبود بخشید. اینکه چگونه از طریق بهبود محتوا سایت نرخ پرش سایت را پایین خواهید آورد، موضوعی کاملا روشن و واضح است . در این خصوص مهم تر از تمام صفحات سایت، صفحه اول آن است، البته نه اینکه بقیه صفحات بی اهمیت باشند به هیچ عنوان اینطور نیست، اما صفحه اول سایت به عنوان ویترین یک فروشگاه عمل می کند.

شما وقتی پشت ویترین یک فروشگاه ایستاده اید اگر اجناس ویترین شما را جذب نکند، مسلما داخل فروشگاه نخواهید شد. سایت هم به همین شکل است، محتوا صفحه اول و لینک های آن باید به گونه ای باشد که کاربر ناخودآگاه یا آگاهانه مشغول به بررسی صفحات دیگر سایت شود.

راه های کاهش بانس ریت اگرچه بسیار متنوع باشند اما بهبود محتوا سایت می تواند از مهم ترین آنها به شمار بیاید. تصور کنید که شما با لینک سازی داخلی مناسب توانستید یک تعامل با کاربر ایجاد کنید . حال اگر محتوایی که توسط یک لینک مناسب به کاربر ارائه میدهید جذاب و یا مرتبط نباشد ،آنگاه شما یک پیروزی کوچک و یک شکست بزرگ به دست آورده اید.

محتوا سایت را بهبود بخشید

از تبلیغات پاپ آپ استفاده نکنید

راهکارهای مفید برای کاهش نرخ پرش دیگر راه حل کاهش نرخ پرش این است که از تبلیغات پاپ آپ استفاده نکنید. تبلیغات پاپ آپ را همه میشناسند. زردترین مسیر تبلیغات در دنیای وب همان بخش های آزار دهنده ای است که بدون اجازه ما برای ما نمایش داده می شود . باز هم خودتان را به جای کاریر قرار دهید مسلما شما نیز پاپ آپ ها را نمیپسندید.

سایتی که در آن به محض بارگذاری با حجم بالایی از اطلاعات طبقه بندی نشده و گاها غلط و غیر قابل اعتماد رو به رو می شوید مسلما برایتان ارزش بازدید از صفحات دیگرش را نیز نخواهد داشت. بنابراین اگر میان این همه وبسایت که همگی از پاپ آپ ها استفاده می کنند شما این کار را نکنید و متمایز باشید، مسلما برای کاربران جذاب خواهید بود و کاربران ترقیب می شوند از تمام صفحات سایت شما بازدید کنند و این یعنی پایین آمدن نرخ پرش سایت .

این راه حل کاهش نرخ پرش که بیان شد اگر به درستی رعایت شود مسلما فواید بسیار دیگری نیز برای شما خواهد داشت مثلا اینکه استفاده نکردن از تبلیغات پاپ آپ اعتماد به شما و محتوا سایتتان را در بین کاربران تا حد زیادی بالا خواهد برد و این اعتماد سازی در دراز مدت می تواند باعث ارتقای بیزینس شما به طور اسمی و کاربردی باشد.

از تبلیغات پاپ آپ استفاده نکنید

به کلمات کلیدی بیشتر توجه کنید

راهکارهای مفید برای کاهش نرخ پرش یکی دیگر از موارد قابل توجه برای ایجاد یک راهنمای کاهش نرخ پرش به شکل جامع ، موضوع کلمات کلیدی است. لطفا به کلمات کلیدی بیشتر توجه کنید . همانطور که پیشتر گفته شد کلمات کلیدی، کلماتی هستند که برای پیدا کردن سایت های مشابه به ذهن کاربر خطور می کند ، همه متخصصان سئو برای بهبود محتوای متنی سایت اکثرا متن ها را به صورت موضوعی دسته بندی می کنند، سپس خود را به جای کاربر سایت می گذارند و تمام کلمات مهمی که کاربر برای پیدا کردن یک صفحه به ذهن می‌آورد را به عنوان کلمات کلیدی در نظر می گیرند و بدون آسیب رساندن به کیفیت و معنای متن، آن کلمات را در متن تکرار می کنند .

در نگاه اول شاید استفاده از کلمات کلیدی به دفعات بیشتر چندان حرفه ای به نظر نرسد اما به هیچ عنوان اینطور نیست. توجه به کلمات کلیدی امروزه در تمام جهان روشی متداول و کاملا پذیرفته شده است.

پس شما هم این مورد را به عنوان یکی از موارد راهنمای کاهش نرخ پرش بپذیرید و به کار بگیرید، به شما اطمینان می دهیم از آن پاسخ مناسب خواهید گرفت.

به کلمات کلیدی بیشتر توجه کنید

استفاده از Heat map

راهکارهای مفید برای کاهش نرخ پرش اگر همچنان برایتان سوال است که چگونه نرخ پرش را کاهش دهیم، استفاده از Heat map را به عنوان آخرین راهکار در این متن توصیح خواهیم داد.

هیت مپ ابزاری است که اگرچه کاربردهای متفاوتی دارد اما انگار دقیقا برای کاهش نرخ پرش ساخته شده است . هیت مپ در لغت به معنای نقشه حرارتی است. علت نامگذاری این نقشه به نام نقشه حرارتی، در حقیقت نوع رنگ ها و شکل گرافیکی آن است.

در هیت مپ طیف رنگی سرد تا گرم را استفاده می کنند به عنوان مثال رنگ آبی برای نشانه گذاری مناطقی از سایت شماست که کاربران با آن قسمت تعامل بسیار پایینی داشته و رنگ قرمز مربوط به مناطقی است که کاربران تعامل بسیار بالایی با آن صفحه داشته اند یا همان صفحات پربازدید .

پس این نقشه حرارتی اطلاعات مهم و دقیقی درباره میزان تعامل صفحات مختلف سایت و میزان محبوبیت آنها میان کاربران در اختیار مدیر سایت قرار می دهد. با وجود این ابزار جذاب برای پایش سایت مبالغه نخواهد بود، اگر بگوییم به هیچ ابزار دیگری نیاز نخواهید داشت.

پس درگیری با این سوال که چگونه نرخ پرش را کاهش دهیم را کنار بگذارید، فورا یک هیت مپ بسازید و با پایش آن در مدت کوتاهی صفحات آبی را شناسایی کنید، سپس محتوا آن را بهبود ببخشید تا به سلیقه کاربر نزدیک و نزدیکتر شود .

رعایت تمام نکاتی که گفته شد و استفاده از هیت مپ علاوه بر اینکه سئو سایت شما را تا سطح زیادی بهبود می دهد، نرخ پرش سایت را نیز بسیار پایین خواهد برد .

راهکارهای مفید برای کاهش نرخ پرش

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *