طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس یکی از روش هایی است که امروزه در بسیاری مواقع مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه این مقاله به بررسی سایت هایی خواهیم پرداخت که با استفاده از سیستم وردپرس طراحی و مدیریت می شوند و  همچنین قیمت طراحی سایت با وردپرس را نیز بررسی خواهیم کرد و برخی از مزیت ها و ویژگی های این نوع از سایت ها را بررسی خواهیم کرد . بهتر است که در ابتدا در رابطه با سیستم مدیریت محتوای وردپرس کمی توضیح دهیم تا شما بیشتر در رابطه با این سیستم آشنا شوید.

در دنیای امروزی سیستم های مختلفی برای ساخت و همچنین مدریت محتوا برای سایت ها وجود دارد که یکی از بهترین و پر کاربردی ترین ها همین سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد ، در واقع می توان گفت که وردپرس یک سیستم مدرنی می باشد که با استفاده از ان شما قادر خواهید بود که انواع مختلف وب سایت ها را راه اندازی کنید.
این محیط دارای انعطاف بالایی می باشد و شما می توانید که تقریبا هر نوع سایتی را راه اندازی کنید به همین دلیل است که امروزه در سراسر دنیا از این زبان و سیستم استفاده گسترده صورت میگیرد. محیط ورد پرس با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP نوشته و ساخته شده است که در ان می توانید که انواع پلاگین‌های متنوع را ساپورت کند و نیاز بسیاری از افراد را در راستای مدیریت سایت را برطرف نماید .
برای اولین بار در سال 2001 بود که یک برنامه نویس فرانسوی به نام میشل والدریگی توانست که با استفاده از زبان PHP و همچنین با کمک MySQL این سیستم مدیریت را ایجاد کند در ادامه این محیطی که میشل والدریگی ساخته بود دو فرد به نام مایک لیتل و مت مولن‌وگ با انجام همکاری و اضافه کردن ویژگی های دیگر محیط نهایی وردپرس امروزی را بسازند. امروزه نیز وردپرس در مدت های معین به منظور رفع مشکلات و یا ایجاد یک دسترسی جدیدبروزرسانی می شود .

مزیت های طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس دارای برخی از معایب و مزایا می باشد. در این قسمت از مقاله به بررسی برخی از مهم ترین مزیت های طراحی سایت با وردپرس خواهیم پرداخت . نکته ای که در رابطه با این موضوع وجود دارد این است که موضوع مزیت و معایب در بیشتر مواقع به خود افراد و همچنین نیازی که دارید بستگی دارد به طور مثال انتخاب اینکه از کدام سیستم برای طراحی و مدیریت سایت خود استفاده کنید در بیشتر مواقع به نوع سایت و همچنین مهارت خودتان دارد ، اما وردپرس امروزه با توجه به ویژگی ها و امکاناتی که دارد از بهترین محیط ها می باشد که بسیاری از افراد در سراسر دنیا این محیط را انتخاب می کنند.
اما برخی از مهم ترین مزیت های طراحی سایت با وردپرس عبارت است از :

1 ) استفاده ساده و آسان نسبت به نمونه های دیگر : همان طور که می دانید فقط وردپرس وجود ندارد و سیستم های دیگری نیز همانند دروپال ، جوملا و … وجود دارد اما یکی از مهم ترین دلایلی که افراد در بیشتر مواقع استفاده از وردپرس را ترجیح می دهند این است که در هنگام استفاده از وردپرس دیگر شما نیاز نیست که پیچیدگی زیادی را تجربه کنید و به زبان های برنامه نویسی مختلف همانند HTML ، CSS ، PHP مسلط باشید ، شما با وردپرس به راحتی در زمان کوتاه و چند عمل ساده می توانید که انواع اقدامات هماننند پست‌های وبلاگ ، تصاویر و غیره را برای سایت خود ایجاد کنید .

2 ) پایدار و نوآور : اشاره کردیم که وردپرس در مدت های معین بروز می شود که این خود از مزیت ها و ویژگی های خوب به شمار می اید، زیرا که با بروز شدن محیط بسیاری از مشکلاتی که قبلا وجود داشت حذف می شود و بسیاری از ویژگی‌های مفید و جالب جدیدی اضافه می‌شوند .

3 ) مدیریت سایت با هر دستگاهی : برای استفاده از وردپرس شما نیاز ندارید که سیستم قدرت مند و یا خاصی داشته باشید و به راحتی می توانید که با استفاده از هر سیستم عامل و هر رایانه‌ای که به اینترنت دسترسی دارد سایت خود را مدیریت کنید و محتوای جدید برای ان تولید کنید .

4 ) عدم نیاز به اشنا بودن با دیگر زبان های برنامه نویسی : برای استفاده از وردپرس شما نیاز ندارید که به زبان های دیگر همانند HTML یا FTP و … مسلط باشید .

5 ) ساپورت شدن از طریق مرورگر های مختلف : یکی دیگر از مزیت های خوب سایت هایی که با استفاده از وردپرس مدیریت می شوند این است که بسیاری از مرورگر ها این محیط را پشتیبانی می کنند، زیرا که کدهای وردپرس بسیار ساده و راحت می باشند .

6 ) تنوع بالا در طراحی : در وردپرس بالغ بر هزاران تم اختصاصی برای طراحی سایت وجود دارد که حتی بسیاری از انها رایگان نیز می باشند و می توانید که شما با انجام تغییرات مورد نیاز از این قالب ها استفاده کنید .

7 ) امنیت بالا : وردپرس دارای امینت بسیار بالا می باشد به طوری که به راحتی می توانید که اطلاعات خود را با اطمینان کامل به ان بسپارید .

8 ) ساختار : ساختار از عامل های مهم در بحث سئو می باشد، زیرا که سایت هایی که دارای ساختاری تمیز و پاک می باشند معمولا خیلی سریع تر لود می شوند و خیلی بیشتر مورد توجه و استقبال افراد بازدید کننده قرار می گیرند .

این هشت عامل از مهم ترین مزیت های وردپرس بودند اما باز هم مانند تمامی محیط ها و سیستم های دیگر وردپرس نیز دارای معایبی می باشند که اگر قصد استفاده از این سیستم را دارید حتما در رابطه با این موضوع نیز تحقیقات لازم را انجام دهید تا در هنگام کار به مشکل برنخورید .

طراحی سایت با وردپرس

قیمت طراحی سایت با وردپرس

قیمت طراحی سایت با وردپرس می تواند که بسته به عوامل مختلفی تغییر کند به همین دلیل نمی توان که برای ان قیمت مشخص و ثابتی را تعیین کرد . در این بخش برخی از مهم ترین عواملی که باعث افزایش و یا کاهش هزینه های طراحی سایت با وردپرس می شود را برسی می کنیم.

برخی از مهم ترین این عوامل عبارت است از :

1 ) شرکت و یا فردی که سایت را طراحی می کند : ممکن است که بسته  به سابقه و همچنین مهارتی که افراد و شرکت های طراحی سایت دارند قیمت و هزینه های طراحی سایت متفاوت باشد .

2 ) نوع سایت : اولین و مهم ترین عاملی که بر روی قیمت تاثیر مستقیم دارد نوع سایتی است که شما قصد دارید ان را ایجاد کنید، زیرا بسته به امکانات سایت ، میزان پیچیدگی سایت مورد نیاز شما ، و … هزینه ها افزایش می یابد .

3 ) سئو یا بهینه سازی : از عوامل دیگر که تاثیر مستقیم بر روی قیمت سایت دارد موضوع سئو یا بهینه سازی می باشد ، معمولا موضوع سئو در سایت هایی که با استفاده از وردپرس بسیار راحت تر است نسبت به سایت های دیگر است پس قیمت طراحی سایت با وردپرس ممکن است به سازگاری سایت با موتور های جستجو و همچنین بهینه سازی مناسب سایت نیز تغییر کند .

4 ) تعداد زبان سایت : اینکه سایت شما قرار است از چند زبان پشتیبانی کند نیز از عواملی است که بر هزینه های طراحی و ساخت سایت با وردپرس می افزاید .

5 ) قابلیت ریسپانسیو : اینکه سایت شما دارای قابلیت ریسپانسیو یا همان واکنش گرایی را دارد یا خیر نیر بر روی هزینه ها تاثیر می گذارد .

6 ) عناصر گرافیکی : اینکه تا چه حدی موضوع گرافیک سایت شما پیچیده باشد و تا چه اندازه ای از عناصر گرافیکی در سایت استفاده شده است نیز به طور حتم بر روی قیمت و هزینه های سایت تاثیر دارد .

7 ) زیرساخت ها : منظور از زیر ساخت ها بحث هاست یا سرور و یا پروتکل امنیتی می باشد که اینها نیز همه هزینه به همراه خواهند داشت .

به طور کلی می توانیم بگوییم که طراحی سایت با استفاده از وردپرس از به صرفه ترین و ارزان ترین سایت ها می باشد، زیرا که نسبت به سایتی که شما تحویل می گیرید و دسترسی هایی که دارید هزینه های کمی را پرداخت می کنید. پس اگر که می خوهید با هزینه های کم سایت خود را ایجاد کنید طراحی سایت با وردپرس می تواند که بهترین گزینه برای شما باشد .

محبوبیت طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس از پرطرفدار ترین و محبوب ترین روش ها می باشد، زیرا که علاوه بر اسان تر بودن ایجاد سایت با این پلتفرم ، وردپرس دارای دسترسی های کاربردی زیاد دیگری نیز می باشد. به طوری که شما به راحتی می توانید موضوع سئو یا همان بهینه سازی سایت را را بر روی سایت های خود پیاده کنید و همچنین برای سایت خود محتوا های مختلف را ایجاد کنید و به راحتی بر روی سایت قرار دهید.
معمولا سایت های وردپرسی مناسب افراد و شرکت هایی می باشد که سایت های آنها در مدت های کوتاه نیاز به اپدیت دارد و نیاز است که محتوا های مختلف بر روی سایت قرار گیرد می باشد، زیرا که مدیریت محتوای سایت های وردپرسی بسیار راحت تر و ساده تر می باشد و پیچیدگی خاصی را ندارد و حتی افراد با کمی اموزش دیدن به راحتی می توانند که مدیریت سایت خود را خود انجام دهند .

طراحی سایت با وردپرس

امنیت سایت های وردپرسی به چه صورت است؟

امنیت سایت های وردپرسی در حالت کلی قابل قبول است و شما با انجام برخی از اقدامات می توانید که امنیت را بالاتر نیز ببرید البته ممکن است این فرآیند در افزایش قیمت طراحی سایت با وردپرس تاثیر داشته باشد . در این بخش برخی از مهم ترین این اقدامات را بررسی خواهیم کرد که شما با انجام این کار ها می توانید که امنیت را بسیار افزایش دهید . مهم ترین این موارد عبارت است از :

1 ) به روزرسانی وردپرس : قبلا هم اشاره کردیم که وردپرس از سیستم هایی می باشد که در مدت های معین و مشخص بروزرسانی می شود . در طی این اپدیت ها علاوه بر این که امکانات مختلف دیگر ممکن است ایجاد شود خود وردپرس سیستم امنیتی خود را نیز تقویت می کند. پس بهتر است که زمانی که وردپرس نیاز به بروزرسانی دارد ان را بروزرسانی کنید .

2 ) رمزهای عبور قوی و مجوزهای کاربر برای ارتقا امنیت وردپرس : حتما برای سایت خود باید که از یک رمز منحصر به فرد و قوی استفاده کنید. علاوه بر سایت بهتر است که شما برای قسمت های دیگر همانند پایگاه داده ، حساب هایFTP ، مدیریت وردپرس ، حساب میزبانی وردپرس و … نیز از رمز استفاده کنید .

3 ) استفاده از افزونه ها : در وردپرس افزونه های مختلفی وجود دارد. iTheme Security یکی از این افزونه ها می باشد که برای ایجاد امنیت استفاده می شود پس بهتر است که از این افزونه  برای ایجاد امنیت بیشتراستفاده کنید .
در سخن اخر از مزیت های سایت های وردپرسی امنیت بالای انها می باشند پس می توانید به ان اطمینان کنید اما باز هم اقدامات لازم برای افزایش امنیت را انجام دهید .

ویژگی های مهم وبسایت های وردپرسی

وبسایت های وردپرسی دارای مزیت های زیادی می باشند که برخی از انها عبارت است از :

1 ) انعطاف پذیر و قابل تنظیم برای تغییر نیازها : شما به راحتی می توانید که سایت خود را مدیریت کنید و به راحتی بر روی ان محتوا تولید کنید و در زمان دلخواه بر روی سایت به راحتی قرار دهید . به همین دلیل این نوع از سایت ها برای افراد مبتدی بسیار مناسب هستند .

2 ) رتبه خوب در گوگل : انجام سئو بر روی سایت های وردپرسی خیلی راحت تر است به همین دلیل در بیشتر مواقع سایت هایی که با استفاده از وردپرس مدیریت می شوند رتبه بهتری در گوگل نسبت به سایت های دیگر دارند .

3 ) گزینه‌های طراحی جذاب : به دلیل تنوع بالای قالب ها معمولا سایت های وردپرسی دارای ظاهری زیبا می باشند .

4 ) پشتیبانی بالا : معمولا سایت هایی که با استفاده از وردپرس طراحی می شوند در تمامی مرورگر های مطرح پشتیبانی می شوند .

طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *