چطوری سرعت سایت رو بالا ببریم ؟

چطوری سرعت سایت رو بالا ببریم ؟

چطوری سرعت سایت رو بالا ببریم ؟ بالا بردن افزایش سرعت در وب سایت یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین نکته در بازاریابی و اینترنت بوده به همین منظور امکان دارد افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند سوالات بسیار زیادی برای آنها به وجود بیاید که از جمله آنها می تواند باشد که چطوری سئو سایت رو بالا ببریم؟

یکی از روش های بالا بردن سرعت سایت استفاده نمودن از نظر دامنه مناسب می باشد زیرا خیلی از وبسایت ها بدون توجه به این مسئله از هر سرویس دهنده ای که به زار مناسب می باشد استفاده می کنند که به شدت کاهش خواهد داد.

در نتیجه پیشنهاد می کنیم که قبل از اینکه در مورد شرایط وبسایت خود تصمیم خاصی بگیرند ابتدا سرویس خدمات میزبان را به درستی انتخاب کنند که استفاده از دامن های مناسب با سرورهای قدرتمند پیشنهاد مناسبی برای یک سایت مناسب می باشد.

با توجه به اینکه تمام نقاط قوت و ضعف یک وبسایت به سیستم مدیریت محتوا مربوط می شود در نتیجه انتخاب اشتباه بزرگی می باشد که بسیاری از سایت ها انجام می دهند در نتیجه شما با انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای مناسب به تاثیر بسیار زیادی بر روی یک وب سایت در جنبه‌های مختلف می گذاری که قطعاً یکی از جنبه‌های سرعت بارگذاری در سایت نیز خواهد.

پیشنهاد میکنیم مقاله افزایش بازدید از طریق سئو را نیز مطالعه فرمایید!

چطوری سرعت سایت رو بالا ببریم ؟

روش چک کردن سرعت سایت

چطوری سرعت سایت رو بالا ببریم ؟ یکی از عوامل موثر و تاثیر گذاری در موفقیت هر وبسایت سرعت سایت بوده و تجربه نشان داده است که وب سایت هایی که سرعت بیشتری دارند های بهتری را نیز به دست می آورند.

روش های چک کردن سرعت سایت خود باعث می شود که شما بتوانید اختلالات و مشکلات آن را به خوبی برطرف کنید و سرعت آن را بالاتر ببریده که یکی از روشهای چک کردن به شناسایی فونت ها و افسانه هایی می باشد که مدت بارگذاری سایت را افزایش می دهند و همچنین بررسی امکان خلاصه‌سازی اسکریپت ها می باشد.

روش دیگر چک کردن پیدا نمودن تصاویر بزرگ و حجیم ای که در بارگذاری وبسایت ها اختلال ایجاد می‌کند و همچنین شناسایی وجود کدهای اختلال زای جاوا اسکریپت میباشد.

همچنین شما با بررسی زمان رسیدن به اولین باش نیز می‌توانید سال را به‌خوبی چک نمایید و همچنین آنالیز حجم صفحات و مجموعه زمان لازم برای بار گذاری و تعداد درخواست ها برای بارگذاری از جمله موارد برای چک نمودن سایت می باشد.

روش دیگر بررسی عملکرد وب سایت از موقعیت های جغرافیایی مختلف و همچنین سرعت پردازش و نمایش وب سایت می باشد. شما با بررسی عملکرد CDNو صحت بارگذاری عناصر مختلف نیز می توانید وب سایت را به راحتی چک نمایید که این امر سرعت وب سایت شما را به سرعت افزایش خواهد داد.

پیشنهاد میکنیم مقاله اشتباهات سئو در طراحی مجدد سایت را نیز مطالعه فرمایید!

روش چک کردن سرعت سایت

راه های افزایش سرعت سایت

چطوری سرعت سایت رو بالا ببریم ؟ درد سایت‌ها روش‌های زیادی برای بالا بردن افزایش سرعت سایت وجود دارد که ما در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می نماییم تا شما بتوانید سرعت وب سایت خود را به خوبی ارتقا دهید. یکی از مهمترین عوامل موثر بر روی سرعت بارگذاری در سایت ها حجم صفحات بوده که تصاویر تاثیر زیادی در افزایش حجم صفحه دارد در نتیجه برایاستفاده از تصاویر سعی کنیم که به هیچ عنوان از سایز بزرگ استفاده نکنید.

اگر در سایت خود از ویدیو و پادکست های متعدد استفاده می کنید بهتر از آن را مستقیماً در هارد خود بارگذاری نکنید زیرا این کار باعث می شود که سرعت شما بسیار کاهش یابد و شما برای افزایش سرعت و کاهش هزینه های مصرف می توانیدیک هاست آپلود ویدیو را تهیه نموده و یا از وب سایت هایی مثل آپارات کمک بگیرید.

روش دیگر برای بالا بردن افزایش سایت فشرده کردن فایلهای کد می باشد به گونه ای که فایل هایی که بالای ۱۵۰ بایت هستند بهتر است یا فشرده شوند.ش این روش یکی از موثرترین روش بوده که می تواند حجم فایل ها را چندین برابر کاهش یابد به همین منظور سعی کنید سطرهای خالی بین کدها را از بین ببرید و همچنین کامنت ها را حذف کنید و در کل تا حد امکان فایل ها را بسیار فشرده تر نمایید.

در برخی مواقع با لینک‌های مواجه می‌شود که با کلید کردن روی آنها و بعد از باز شدن آدرسی از سایت به صورت اتومات بر روی صفحه انتقال داده میشود که همان ریدایرکت بوده در نتیجه با کاهش ریدایرکت ها شما می توانید سرعت را افزایش دهید.

اگر شما از تصاویر و ویدیو های مختلف در وب سایت استفاده می کنید بهتر است گزینه بارگذاری را فعال نمایید زیرا در این روش به جای لود شدن یک باره همه تصاویر و ویدیوها با بارگذاری متناسب با بخش قابل رویت انجام خواهند شد به گونه‌ای که هربار کاربران به سمت پایین صفحه میروند تصاویر آن بخش را نیز بارگذاری می نمایند در نتیجه این روش تاثیر بسیار خوبی در بالا بردن سرعت سایت خواهد داشت.

راه های افزایش سرعت سایت

استفاده از افزونه‌ کش مرورگر

چطوری سرعت سایت رو بالا ببریم ؟ افزایش سرعت لود سایت یا همان افزایش سرعت بارگذاری صفحات به وسیله ذخیره فایل ها بر روی مرورگر کاربران حافظه کش مرورگر نامیده می شود که هر بار مرورگر شما صفحه ای را رد می‌کند تمام فایل های موجود در آن صفحه نیز دانلود می شوند.

برخی از صفحات دارای فایل های کمی هستند و حجم آنها چندین کیلوبایت بیشتر نمی باشد ولی صفاتی هستند که با توجه به محتوای خود فایل ها زیاد هستند و ممکن است تا چندین مقابل را مصرف کنند در نتیجه سرعت را بسیار کاهش خواهند داد.

با استفاده از حافظه کش مرورگر می توانید بعضی از فایل ها را بر روی مرورگر کاربران ذخیره کنید در نتیجه حجم فایل های دانلودی توسط مرورگر و تعداد درخواست های ارسالی به سرور شما به شدت کاهش می یابد که همین موجب افزایش سرعت بارگذاری سایت خواهد شد.

دلیل استفاده نمودن از این ابزار کاهش سرعت بارگذاری بوده و جلب رضایت بازدیدکنندگان نیز می باشد و علاوه بر این استفاده از حافظه کش مرورگر امتیاز بیشتری برای سایت شما به همراه خواهد داشت.

برای فعال کردن حافظه کش مرورگر شما ابتدا باید فایل هایHTTP خود را تغییر دهید و بر روی فایل های خارجی تاریخ انقضا گذاشته و همچنین فایل های هود دا که در ریشه اصلی هستند پیدا کنید که این کار توسط نوت پد یا ویرایشگر متن دیگری صورت می گیرد در این فایل پارامترها را به گونه معرفی می نماییم که مرورگر تشخیص دهد چه فایل هایی را تا چه مدت در حافظه کش خود نگهداری نماید.

شما می توانید با توجه به نوع فایل و زمان تغییر آن تاریخ انقضا را نیز مشخص کنید و برای فایل هایی که بیشتر آپدیت و تغییر دارند تاریخ انقضای کمتری را در نظر بگیرید.

استفاده از افزونه‌ کش مرورگر

استفاده از قالب‌های مناسب

چطوری سرعت سایت رو بالا ببریم ؟ در برخی موارد هنگام استفاده از قالب های با کدنویسی ضعیف و ناکارآمد شما باعث کم شدن وبسایت خود می شوید به همین منظور سعی کنید از قالبهای استفاده کنی که سبک تر و ساده تر باشند و انیمیشن و تحرکات بیهوده نداشته باشند که خود باعث بالا بردن سرعت سایت میشود.

با توجه به اینکه اکثر سایت ها از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنند قالب های مختلفی برای سیستم ها طراحی شده است در نتیجه شما باید سعی کنید که قالب مناسبی را برای آن انتخاب کنید شما با انتخاب نمودن قالب مناسب به باعث میشود که یک محیط خوبی را برای کاربران به وجود آورید که یکی از عوامل موثر در حوزه خدمات وردپرس می باشد که تاثیر زیادی در ماندگاری کاربران در سایت دارد.

در هنگام انتخاب قالب مناسب به سراغ مدل های پیچیده نروید زیرا اولین چیزی که کاربران را جذب میکنند ظاهر وب سایت میباشد و تم ها و انیمیشن های پیچیده زیبا هستند اما در قالب های ساده همیشه بهتر خواهند بود در نتیجه شما با انتخاب یک قالب مناسب به در رسیدن به اهداف در زمینه کسب و کارتان موفق خواهید بود.

قالب های پیچیده نه تنها کار را برای ما سخت می‌کند و باعث می‌شود تا سرعت بارگذاری و عملکرد آن نیز کاهش یابد در نتیجه قالب های زیبا در عین حال ساده کم نیستند و بهتر است یکی از آنها را برای سایت خود انتخاب کنید.

استفاده از قالب‌های مناسب

کنترل فعالیت‌های پس زمینه

چطوری سرعت سایت رو بالا ببریم ؟ کنترل فعالیت های پس زمینه نیز برروی برطرف نمودن سرعت کم وب سایت بسیار تاثیر گذار خواهد بود، در نتیجه زمانی که در صفحه سایت در حال مشاهده مطالب می باشید ممکن است فعالیت هایی در پس زمینه در حال انجام شدن باشند به طور مثال افزونه‌های پشتیبان که در حال تهیه نسخه پشتیبان می باشند یا برنامه های دیگر در حال اجرا هستند که هر کدام از این عوامل ها می توانند در سرعت وب سایت بسیار تاثیر گذار باشند.

بنابراین بهتر است در میزان استفاده از آنها دقت بیشتری نماید همچنین زمانبندی اجرای آنها را نیز به ساعاتی که وب سایت دارای ترافیک کمتری می باشد موکول نمایید. برای کنترل مدرن پس زمینه قبل از هر چی شما باید جدیدترین نسخه اندروید را دریافت نمایید و ساده ترین راه برای جلوگیری از اجرای برنامه های پس زمینه خواهد بود که این کار از مصرف زیاد انرژی توسط برنامه های نامناسب جلوگیری می نماید.

غیر از بهینه سازی برنامه ها شما می توانید سرعت شارژ گوشی را نیز بهینه کنید در نتیجه باتری شما مدت طولانی تر دوام پیدا خواهد نمود. باید به این نکته دقت کنی که بستن برنامه های پس زمینه تنها مصرف باتری را کاهش نمی‌دهند بلکه چون پردازنده گوشی برای راه اندازی دوباره آن برنامه ها قدرت بیشتری مصرف می کنند همچنین مصرف باتری را افزایش می دهند و ساده ترین راه برای بستن برنامه ها این بود که آنها را به حالت خواب ببریم که این کار نیز توسط برنامه های خاص صورت می گیرد.

کنترل فعالیت‌های پس زمینه

استفاده از CDN

چطوری سرعت سایت رو بالا ببریم ؟ بیشتر افرادی که دارای وب سایت می باشند دفتر های اصلی آنها سرعت کم سایت بوده در نتیجه به دلیل وجود مشکلات اینترنتی وبسایتی که سرعت بالاتری داشته باشد قطعاً در جذب مخاطب برنده خواهد بود.

به همین منظور CDNبه کمک این افراد آمده است تا سرعت اینترنت را بتواند ارتقا دهد به خاطر همه ما در اینجا سعی داریم تا در مورد این وبسایت آگاهی کامل و لازم را به شما ارائه دهیم. CDN با توزیع محتوا در چند سرور به کاربران کمک می کند تا با نزدیک ترین سرور ارتباط برقرار کنند و به راحتی وب سایت مورد نظر را دریافت نمایند در نتیجه دسترسی به محتوا چندین برابر افزایش خواهد یافت.

با استفاده از CDN بار ترافیکی از روی سرور اصلی به روی سرور های دیگر پراکنده می شود در نتیجه باعث افزایش سرعت و دسترسی آسان تر به محتوا خواهد شد. بسیاری از اطلاعات وب سایت مانند ویدیو ها و تصویر و برخی از اطلاعات در داخل سرور اصلی قرار دارند که این تاثیر زیادی بر روی افزایش سرعت و همچنین کار با سایت راددر هر نقطه ای از جهان آسان می نماید.

سرور CDN باعث می شود وقتی آدرس شما در فضای وب وارد شود بستگی به موقعیت مکانی کاربران درخواست او به نزدیکترین سرور مورد نظر ارسال شود درنتیجه نسخه‌ای از وب سایت شما در داخل آن ذخیره شده است که کاربرد بدون اتلاف وقت می تواند تمام اطلاعات را دریافت کند که این امر نیز افزایش سرعت را بالاتر خواهد برد.

CDN باعث فشرده شدن محتوا نیز میشود که خود به نوعی سرعت را بالاتر خواهد برد زیرا فشرده نمودن محتوا باعث بهبود سازی تصویر خواهد شد که خود بهبود سازی نیز تاثیر مستقیم بر روی سرعت دارد.

استفاده از CDN

بهینه سازی تصاویر

چطوری سرعت سایت رو بالا ببریم ؟ تاثیر تصاویر در سرعت سایت بسیار زیاد بوده به گونه ای که با بهینه سازی آن شما می توانید سرعت را چندین برابر بالا ببرید. تصاویر تاثیر زیادی بر روی جذب نمودن مخاطب و همچنین جذاب شدن محتوا دارد در نتیجه فرآیندی که به محتوای جذابیت بخشیده و آن را از نظر محتوا و کیفیت مناسب مینماید بهبود سازی تصویر نام دارد.

با توجه به اینکه تصاویر حجم زیادی از صفحات را اشکار می کند در نتیجه تاثیر بسزایی بر روی سرعت دارد و با بهینه سازی آن شما به خوبی می توانید سرعت سایت را بالا ببرید که همین امر مخاطبان را بیشتر به طرف خود می کشد زیرا افراد همیشه به دنبال سایت هایی هستند که بالاترین سرعت را داشته باشند و همچنین حجم محتوا در آنها بسیار با کیفیت باشد.

هرچه بهینه‌سازی تصاویر در سایت بیشتر باشد علاوه بر این که بر روی بهبود سئو تاثیر گذار می باشد خرید را نیز بالاتر برده و این امر نیز به دلیل بالا بودن سرعت صورت میگیرد.

وقت شما تصاویر را بهینه سازی می کنید قطعا آن را در ابعاد کوچک استفاده می نمایید زیرا تصاویر در ابعاد بزرگ و حجم بیشتری را اشغال می کند در نتیجه سرعت را کاهش می دهند و با کوچک نمودن تصاویر علاوه بر پرمحتوا بودن متن باعث می شود که سرعت آن نیز چندین برابر افزایش یابد.

چطوری سرعت سایت رو بالا ببریم ؟

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *