افزایش بازدید از طریق راه‌ حل های سئو

افزایش بازدید از طریق سئو موضوعی است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است .برای شرح چگونگی این جریان بهتر است ابتدا کمی بیشتر راجع به سئو بدانیم اینکه اصلا سئو چیست؟


چه اهمیتی دارد یا به تعبیر دیگر کی و کجا متولد شده است. سئو کلمه ایست که در دنیای مدرن ساخته شده است و از نظر لغوی معنای خاصی ندارد چرا که یک واژه مخفف است؛ SEO کوچک‌ شده ی عبارت Search Engine Optimization است.

معنای لغوی این عبارت بهینه ساز موتورهای جستجو تلقی می‌شود.تکلیف تا حدودی مشخص است. در دنیای مدرن دیگر تبلیغات کاغذی به تنهایی پاسخگو نیست.

حتی میتوان گفت دنیای تبلیغات کم کم به سمتی حرکت میکند که کتاب های اول و پیک های کاغذی تبلیغاتی ، ترکت ها و بنر های فیزیکی جایگاه خود را به کلی از دست میدهند ، کسب و کار مدرن در واقع به نوع تازه ای از ارائه نیازمند است موتورهای جستجو در این میان ابزاری هستند که به سادگی گوی سبقت را از ابزارهای دیگر دنیای دیجیتال ربوده اند

.این روزها اگر کسب و کاری دارید و قصد ماندگاری و رقابت در صنف خود نیز در سرتان میگذرد ملزم هستید ابزارهای مدرن معرفی و تبلیغات را نیز بشناسید.

یک مثال ساده موضوع را قطعا روشنتر میکند.تصور کنید شما صاحب یک فروشگاه لوازم خانگی هستید ، دامنه مشتریان شما به منطقه و محله ای که مغازه شما در آن واقع است برمیگردد در حقیقت محدود به یک محله ، اکنون تصور کنید مغازه شما در بازار یک شهرستان کوچک است ، اکنون تمام محله ها و مناطق شهرستان می‌توانند جز مشتریان شما باشند دامنه مشتریان فقط با تغییر منطقه بسیار وسیعتر میشود پس اگر فروشگاه شما در مرکز بازار اصلی پایتخت باشد چطور؟
مشتریان شما نه تنها میتوانند از تمام پایتخت باشند بلکه از تمام شهرستان ها نیز ممکن است جز مشتریان شما باشند . اکنون که جهان به وسیله ارتباطات به یک دهکده تبدیل شده مسئله جغرافیا نیز دایره وسیعتری به خود گرفته اکنون دیگر نمیتوانید فقط از طریق تابلو فروشگاه خود به دیگران شناسانده شوید .

بنر های تبلیغاتی دیجیتال در سایت های پر بازدید، یک فروشگاه اینترنتی که دائما قیمت ها و اجناس در آن به روز شود و از همه مهمتر سئو خوب و اصولی داشته باشد نیاز مهم هر کسب و کاری است که قصد دارد در این بازار از رقابت با هم صنف های خود عقب نماند

.افزایش بازدید از طریق سئو در. واقع مهمترین ابزار تبلیغات دیجیتال است تا جایی که کسب و کارهایی که این موضوع را جدی گرفته اند و روی آن سرمایه گذاری کرده اند با اختلاف بالایی از بقیه موفق تر هستند

آیا میدانید جی تی متریکس چیست؟ این مقاله را دنبال بکنید!

سئو چیست ؟

افزایش بازید از طریق سئو سئو محتوا تکنیکی است که فقط در دنیای مدرن امروز معنا دارد اگر صد سال پیش یا حتی کمتر از آن با کسی راجع به ابتدای لیست جستجو بودن صحبت می‌کردید نه تنها متوجه منظور شما نمیشد حتی شاید به وجود عقل سلیم در سر شما شک میکرد.

اگر در زمینه کسب و کار فرد باهوشی محسوب شوید باید بدانید که سئو محتوا را اگر به شکل تخصصی انجام دهید هر هزینه ای که برای آن کرده اید در واقع سرمایه گذاری محسوب میشود. اصلا سئو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو یعنی چه ؟ این روزها هر شخص برای یافتن پاسخ سوال هایش ممکن است در یک روز بارها و بارها به اینترنت مراجعه کند.گوگل را همه میشناسند موتور جستجو ای که تمام اقشار با دامنه مختلف سن و تحصیلات با آن کار میکنند و به فراخور نیاز خود از آن بهره میبرند اما گوگل چیست ؟

چرا اینقدر محبوب و پر استفاده است ؟ چرا باید برای بقا در بازار نزد گوگل محبوب باشیم یا اصلا چگونه باید محبوب باشیم ؟ همانطور که پیشتر گفته شد تاریخ به وجود آمدن و تولد موتورهای جستجو به کمتر از صد سال پیش باز میگردد .

؛تا به امروز موتور های جستجو زیادی با الگوریتم های مختلف به این عرصه پا گذاشته اند تقریبا کار تمامی آنها تهیه یک لیست از پاسخ ها بر اساس سوالی که کاربر می‌پرسد است،

اما مسئله مهم ترتیب لیست است آنچه سئو محتوا را پر اهمیت ساخته دقیقا به حوصله کاربر باز میگردد و باور اینکه هر چه به سمت انتهای لیست میرود ارتباط پاسخ ها با سوال او کمتر و کمتر میشود یعنی سایت های پایین لیست در واقع ناکارآمد و نامرتبط با نیاز کاربر است.

اما واقعا همینطور است ؟ واقعا سایت هایی که ابتدا لیست جستجو آمده اند مرتبط ترین محتوا را با نیاز ما دارند ؟ یا سایت های انتهایی هیچ ربطی به نیاز و سوال ما ندارند ؟ اجازه دهید تجربه شخصی خودم در این زمینه را برایتان بازگو کنم. بارها و بارها اتفاق افتاده که من موضوعی را در اینترنت سرچ کرده ام و بر خلاف همیشه غیر از نتایج ابتدا لیست برخی از سایت های معرفی شده در رتبه های پایین لیست را نیز بررسی کرده ام شاید متعجب شوید اگر برایتان بگویم که گاهی نتایج رتبه های پایینی بسیار کارآمد و مرتبط بوده اند و برعکس آن نیز صادق بوده است اینکه نتایج ابتدا لیست محتوا ای به شدت معمولی و ناکارآمد داشته است.

.بنابراین مشکل کجاست؟ موتورهای جستجو اشتباه تشخیص میدهند؟ یا ما منظور خود را به این ابزار اشتباه میرسانیم؟مشکل نوع سوال پرسیدن ما یا نوع پاسخ دادن این غول های هوشمند است؟ پاسخ این است : در واقع هیچ کدام مشکلی ندارند. در ادامه ضمن توضیح مشکل اصلی راهکارهایی هم برای رفع این مشکل ارائه خواهم داد.

آیا با روش های مختلف تولید محتوا آشنایی دارید؟ این مقاله را دنبال بکنید!

سئو چیست ؟

چگونه سئو بر بازدید اثر می‌گذارد ؟

افزایش بازید از طریق سئو افزایش بازدید سایت موضوعی است که به صورت مستقیم با تکنیک های سئو در ارتباط است. اما سئو دقیقا چگونه بازدید سایت شما را بالا میبرد ؟ حقیقت این است که هوش مصنوعی هر قدر هم قدرت بالایی داشته باشد باز هم انشعابی از هوش بشر و ساخته ذهن اوست.

بنابراین تمامی تکنیک ها و ترفندهایی که دارد برای متخصصین این حوضه مشخص بوده و نوع همگام شدن با این تکنولوژی برایشان کار غیر ممکنی نیست .

سئو در واقع یک نوع مهندسی معکوس است ، متخصصین سئو تمام مواردی که برای موتور های جستجو مهم است تا کسب و کار شما را دسته بندی و رتبه بندی کند را میشناسند پس برای بالا بردن رتبه سایت یا فروشگاه اینترنتی شما این موارد را در محتوا آن جای میدهند .

در نگاه اول شاید به نظر برسد که سئو سایت یک نوع دور زدن و فریب دادن موتورهای جستجو باشد و سئو در ابتدا پیدایش دقیقا همین بوده است.

اما با گذشت زمان و پیشرفته شدن موتورهای جستجو و رو شدن دست برخی کسب و کار ها سئو کم کم شکل قانونی به خود گرفت.در واقع بازار جهانی به تخصص سئو به عنوان یک شاخه جدید از تکنیک های معرفی و تبلیغات نیاز داشت .

واضح است که هر نیاز مقدمه تولد و ظهور پدیده ای جدید است. برگردیم به جواب سوالی که در ارتباط با تجربه شخصی خودم در بررسی لیست جستجو گوگل پرسیدم ؛اکنون دیگر پاسخ به این سوال بسیار ساده است .

ممکن است یک سایت محتوا مرتبط و کارآمدی در رابطه با نیاز شما داشته باشد اما به دلیل سئو غیر اصولی و اشتباه رتبه مناسبی در نتیجه جستجو به دست نیاورد و برعکس آن نیز ممکن است یک سایت با محتوا بسیار ناکارآمد در صدر پاسخ های یک موتور جستجو باشد که دلیل آن نیز انجام سئو دقیق و اصولی برای محتوا سایت می‌باشد.

پیشنهاد میکنیم مقاله سئو سایت فروشگاهی را نیز مطالعه فرمایید!

چگونه سئو بر بازدید اثر می‌گذارد ؟

مراحل سئو چیست ؟

افزایش بازید از طریق سئو مراحل سئو در واقع مراحل چندان پیچیده ای نیست حتی در نگاه اول سئو یک سایت شاید بسیار ساده به نظر برسد اما در واقع این کار در عین سادگی نیاز به تخصص و تجربه بالا و. شناخت دقیق موتورهای جستجو دارد .

حقیقت این است که اکثر کاربران برای یافتن پاسخ سوال خود از طریق اینترنت و جستجو با گوگل فقط صفحه اول نتایج را بررسی میکنند حتی برخی سرچرها معتقد اند که سه سایت اول لیست مرتبط ترین محتوا را نسبت به نیاز آنها دارد که از نظر من اندیشه ای افراطی است اما همین اندیشه افراطی در رابطه با جستجو گوگل اهمیت سئو را بیشتر از سابق برای ما مشخص میکند .

سئو در ابتدا فقط یک تکنیک محسوب میشد که هر فرد با اندکی هوش و دقت در نوع کار موتورهای جستجو می‌توانست به راحتی این مهارت را انجام دهد اما رفته رفته هم محتواها در اینترنت دامنه وسیعتری از موضوعات را به خود اختصاص داد هم الگوریتم های رتبه بندی گوگل روز به روز تغییر کرد و دقیق تر شد پس مشخصا سئو نیز مجبور به پیشرفت بود به طوری که امروزه تبدیل به یک تخصص و علم شده است که نیاز مهمی برای بقا در حوزه دیجیتال مارکتینگ است.

پیشنهاد میکنیم مقاله افزایش سئو سایت را نیز مطالعه فرمایید!

مراحل سئو چیست ؟

معرفی انواع سئو

افزایش بازید از طریق سئو معرفی انواع سئو و شرح مختصر مهمترین انواع آنها خود به تنهایی سرفصل مفصلی است که میتوان جداگانه به آن پرداخت اما در اینجا به معرفی تیتروار انواع سئو بسنده میکنم : تکنیکال سئو (Technical SEO)، سئو داخلی (On page seo) ،سئو محتوا (content seo) ،سئو خارجی (Off page seo) ،سئو محلی (Local seo) ،موبایل سئو (Mobile seo) ، سئو فروشگاهی (eCommerce seo) توضیح و تشریح این هفت نوع از سئو در این متن کوتاه تقریبا ناکارآمد و غیر ممکن است اما به عنوان یک توضیح کوتاه باید بگویم مهمترین این انواع سئو ، سئو تکنیکال ، سئو داخلی و سئو خارجی است. که در انتها توضیح مختصری درباره هر یک خواهم داد.

پیشنهاد میکنیم مقاله نکات قبل از سفارش طراحی سایت را نیز مطالعه فرمایید!

معرفی انواع سئو

مزایای سرمایه گذاری روی سئو

افزایش بازید از طریق سئو مزایای سئو یک سایت از چند جهت قابل بررسی است در واقع سپردن سئو سایت به متخصص این حوزه و هزینه برای آن یک هزینه سربار نیست بلکه یک سرمایه گذاری محسوب میشود که خود مزایایی دارد. سئو با بالا بردن رتبه سایت شما باعث برندسازی برای شما میشود .

تصور کنید سایت شما دائما جز نتایج صفحه اول باشد این مورد ترافیک سایت شما را بسیار بالاتر از حد پیش بینی شما میبرد و همین تکرار از کسب و کار شما یک برند میسازد همین الان که این مقاله را میخوانید برندهای معتبری وجود دارند که فقط با سئو هوشمندانه و بدون استفاده از هیچ تکنیک دیگری تبدیل به یک برند شده اند.

مزیت دیگر سئو ایجاد اعتماد برای مشتریان شما است میپرسید چرا؟ پاسخ کاملا واضح است شما با قرارگرفتن در رتبه بالای نتایج یک موتور جستجوی معتبر در واقع از طرف این موتور جستجو معرفی میشوید ، خوب یا بد گوگل این روزها معتمد کاربران است. پس اگر در سه نتیجه اول جستجو گوگل باشید کاربران به شدت به شما اعتماد خواهند کرد.

پیشنهاد میکنیم مقاله نکات قبل از سفارش طراحی سایت را نیز مطالعه فرمایید!

مزایای سرمایه گذاری روی سئو

مهم ترین تکنیک های سئو

افزایش بازید از طریق سئو تکنیک های سئو را چند سطر بالاتر به صورت تیتر بیان کردم همچنین گفتم که مهم ترین آنها سه تکنیک سئو داخلی، سئو خارجی، و سئو تکنیکال است. سئو داخلی در واقع بهینه سازی داخلی سایت است کارهایی که کنترل آنها دقیقا از داخل سایت و دست ماست توجه به لینک ها و متنها و کلمات کلیدی جز سئو داخلی به شمار میرود.

اکنون که تعریف ساده ای از سئو داخلی بیان کردم لابد ساده است که سئو خارجی را در ذهن خود تعریف کنید بله سئو خارجی یعنی بهینه سازی ترافیک سایت از طریق عوامل بیرونی که تقریبا در کنترل ما نیستند مثلا اگر شما به هر طریقی سعی میکنید کاربران را از شبکه های اجتماعی دیگر و لینک های خارج از سایت خود به بازدید از سایت بکشانید شما در حال انجام نوعی از سئو خارجی سایت هستید .

سومین تکنیک مهم سئو ، یا شاید مهمترین این تکنیک ها سئو تکنیکال است این نوع از سئو همانطور که از اسم آن پیداست بهینه سازی تکنیکال سایت است .

اگر بخواهم مهمترین بخش سئو تکنیکال را بیان کنم باید بگویم اینکه سایت از نظر تکنیکی کاربر دوستانه (user friendly) باشد بخش مهمی از کار انجام شده ، سرعت لود سایت بالا باشد برای انواع دستگاه ها و انواع مرورگرها قابل نمایش بهینه باشد و این نوع از مسائل باعث بالارفتن بازدیدو ترافیک سایت میشود.

مهم ترین تکنیک های سئو

هزینه‌ی سئو چقدر است؟

افزایش بازید از طریق سئو هزینه‌ی سئو را نمیشود بدون هیچ نوع بررسی ای ارزیابی و تخمین زد چرا که سئو دامنه گسترده ای دارد اما باید تا اینجا متوجه شده باشید که هر قدر برای سئو هزینه کنید نرخ بازگشت سرمایه خود را چند برابر بالا برده آید هزینه سئو فاکتوری است که فقط با مشاوره دقیق و شرح دقیق آنچه از سئو میخواهید ،

نوع سایت و نوع کسب و کارتان مشخص میشود . هر شرکت و هرگروه از متخصصان سئو در واقع الگوهای خاص و البته دقیقی برای قیمت گذاری سئو سایت شما دارند که البته باید شما را برای پرداخت آن قانع کنند و مطمئن شوید که از طریق برنامه آنها به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید

افزایش بازدید از طریق راه‌ حل های سئو

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *