روش های بالا بردن سرعت لود سایت

بالا بردن سرعت لود سایت امروزه تبدیل به یک موضوع مهم شده است و دیگر نمی توان به چشم انتخاب به آن نگاه کرد و به گونه ای افزایش سرعت سایت به یک عامل ضروری برای نتیجه گرفتن بهتر در بحث سئو تبدیل شده است. به طور کلی می توان گفت که سرعت بارگذاری یک وب‌سایت یکی از مهم ترین عامل در موفقیت در بازاریابی آنلاین است، ‌پس اگر که می خواهید در جذب مخاطب و فروش محصولات خود موفق باشید، باید که این موضوع را بسیار جدی بگیرید.

در این مقاله قصد داریم که به بررسی روش ها و تکنیک های مهمی که باید با رعایت آنها سرعت لود سایت خود را بالا ببرید، بپردازیم.

برخی از مهم ترین روش های بالا بردن سرعت لود سایت عبارت است از :

۱ ) انتخاب هاست و دامنه مناسب : اولین عامل مهم در اینکه سرعت بارگزاری سایت بالا برود، این است که خدمات میزبانی هاست و دامنه آن مناسب باشد. ‌بسیاری از وب سایت ها برای اینکه هزینه های کمتری بپردازند و یا به دلیل عدم آگاهی، اقدام به استفاده از وب‌مستر های بی کیفت و به ظاهر مناسب می کنند که این بسیار اشتباه است.

۲ ) انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب : بعد از هاست و دامنه، دومین عامل سیستم مدیریت محتوای سایت است. اگر که سایتی به صورت اشتباه مدیریت شود و محتواهای بی کیفیت و یا با حجم بالا را در سایت آپلود کند، سایت ‌در زمان طولانی تری برای کاربر به نمایش گذاشته می شود .

۳ ) فعال‌ سازی قابلیت ذخیره‌سازی یا کش مرورگر : منظور فعال کردن گزینه Browser Caching است. با فعال سازی این گزینه شما می توانید سرعت بارگذاری وب‌ سایت را برای کاربران خود بالا ببرید .

۴ ) استفاده از قابلیت Expires Headers : استفاده از این قابلیت دارای مزیت های مختلفی می باشد که مهم ترین آنها عبارت است از کاهش مدت زمان لود شدن سایت، کاهش مدت زمان بارگذاری قسمت های مختلف سایت، عدم ایجاد ترافیک‌های بی‌ مورد، کاهش استفاده از پهنای باند سرور و…

۵ ) فعال‌سازی قابلیت Gzip Compression : Gzip نیز همانند Rar و یا Zip یکی از فرمت های فشرده‌سازی است که به کاهش لود شدن سایت کمک شایانی می کند. در رابطه با فشرده سازی و روش های آن در قسمت های بعدی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

۶ ) حذف افزونه‌های غیرضروری : با اینکه برخی مواقع استفاده از افزونه ها تاثیرگذار است، اما استفاده غیر ضروری از آنها نیز خوب نیست و ممکن است باعث افزایش سرعت لودینگ سایت شود.

این شش مورد از مهم ترین و تاثیرگذار ترین روش ها برای بالا بردن سرعت لود سایت بود که به آن اشاره کردیم. البته روش های دیگری نیز وجود دارد که در بخش های بعدی اشاره هایی خواهیم کرد .

آیا میدانید گوگل سرچ کنسول چیست؟ این مقاله را مشاهده نمایید!

ابزار های معروف تست سرعت سایت

روش های بالا بردن سرعت لود سایت تست سرعت سایت کمک زیادی به شما می کند تا بفهمید که آیا سرعت بارگذاری سایت شما خوب است یا خیر، در این بخش قصد داریم که برخی از مهم ترین و معروف ترین ابزار هایی که با کمک آن می توانید سرعت سایت خود را تست کنید را بیان کنیم و در رابطه با هر کدام اطلاعات خلاصه و مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

GTmetrix ، Web page test ، dotcom – monitor ، Yellow Lab Tools ، Dev Tools ، Page Speed Insight از پرکاربرد ترین این موارد هستند :

۱ ) GTmetrix : جی تی متریکس می تواند که اطلاعات کاربردی زیادی را در اختیار شما قرار دهد و همچنین به خوبی با آن سرعت سایت خود را نیز تست کنید، این ابزار تنها از یک سرور استفاده می کند .

۲ ) Web page test : این ابزار نیز مانند GTmetrix است و شباهت زیادی به هم دارند، با این تفاوت که به شما این امکان را می دهد که موقعیت های جغرافیایی را انتخاب کنید و همچنین از مرورگر های بیشتری استفاده کنید .

۳ ) dotcom – monitor : این ابزار از نمونه های نسبتاً ساده است که می توانید با استفاده از آن سرعت سایت خود را تست کنید .

۴ ) Yellow Lab Tools : استفاده از این ابزار در بسیاری از وب مستر ها امروزه خیلی کمتر شده است، اما باز اطلاعات مختلفی را از سایت شما را نمایش می دهد .

۵ ) Dev Tools : این ابزار برای گوگل کروم است و یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین نمونه ها برای تست سرعت سایت است که مورد استفاده قرار می گیرد .

۶ ) Page Speed Insight : شاید بتوان گفت که دقیق ترین ابزار برای تست سرعت همین مورد می باشد .

روش های بالا بردن سرعت لود سایت

آیا با روش های مختلف تولید محتوای سایت آشنا هستید؟ این مقاله را مشاهده نمایید!

بهترین افزونه ها برای بالا بردن سرعت لود سایت

بالا بردن سرعت لود سایت با کمک افزونه های مختلف کار شایعی است که بسیاری از سئوکار ها روی سایت های مختلف انجام می دهند تا که سرعت سایت مورد نظر را بالا ببرند. در این بخش برخی از مهم ترین آنها را معرفی می کنیم:

۱ ) افزونه W3 total cache : این افزونه امروزه بیش از یک میلیون نصب فعال دارد که نشان دهنده کاربردی بودن آن است از مهم ترین مزیت هایی که برای این افزونه می توانیم بیان کنیم عبارت است از :

این افزونه با هرگونه سروری سازگاری است .
دارای قابلیت کش همه جانبه است .
از نسخه موبایل پشتیبانی می کند .
قابلیت CDN و lazy loading
ویژگی‌های امنیتی .

۲ ) افزونه WP Fastest Cache : افزونه WP Fastest Cache نیز یکی از پلاگین های خوب برای افزایش سرعت سایت های از نوع وردپرسی است که کاربران زیادی از آن استفاده می کنند. از مهم ترین مزیت ها و ویژگی هایی که این محصول دارد می توان به مواردی همچون :

دارای کش اتوماتیک برای کل سایت است .
درا بودن ابزار GZIP
کش مرور
پشتیبانی از CDN
حذف خودکار کش

۳ ) افزونه LiteSpeed Cache for WordPress : این افزونه نیز بیش از بیش از سی هزار نصب فعال دارد و از معروف ترین افزونه ها برای بالا بردن سرعت لود سایت است .

۴ ) افزونه Speed Booster Pack : از مهم ترین ویژگی هایی که این افزونه دارد می توان به مواردی همچون قابلیت instant page، قابلیت غیرفعال کردن مورد های غیرضروری، پشتیبانی از قابلیت CDN ،بهینه‌سازی ووکامرس و.. اشاره کرد.

از دیگر افزونه های معروف می توان به Autoptimize ، Asset CleanUp: Page Speed Booster ، WP Super Cache ، BJ Lazy Load ، WP Smush.it و … اشاره کرد .

پیشنهاد میکنیم مقاله سئو سایت فروشگاهی را نیز مطالعه فرمایید!

روش های بالا بردن سرعت لود سایت

اهمیت فشرده سازی کد ها

روش های بالا بردن سرعت لود سایت فشرده سازی کد ها از اقدامات مهمی است که علاوه بر کمک کردن به بهینه سازی سایت شما، باعث افزایش سرعت بارگذاری نیز می شود. برخی از مهم ترین دلایل اهمیت فشرده سازی کد ها در وب سایت و یا به عبارتی تاثیری که روی سایت شما می گذارد عبارت است از :‌

۱ ) با فشرده سازی کدها قسمت های مختلف همانند سایدبار، فوتر و … در تمامی صفحات سایت به سرعت لود می شوند .

۲ ) زمانی که کاربری قصد استفاده از وب سایت شما را داشته باشد، ‌صفحه اصلی و یا صفحه ای که موردنظر کاربر است باید که در کمتر از چند ثانیه ( در حالت خیلی بد و حداکثری ۱۰ ثانیه ) به نمایش گذاشته شود. اگر که کد های وب سایت شما فشرده سازی نشود به دلیل اینکه حجم کدنویسی سنگین است، ممکن است که دیرتر لود شود .

۳ ) فشرده سازی کد ها باعث افزایش بانس ریت می شود .

۴ ) در صورت فشرده سازی درست، درصد اسپم اسکور سایت افزایش خواهد یافت .

پیشنهاد میکنیم مقاله نکات قبل از سفارش طراحی سایت را نیز مطالعه فرمایید!

اهمیت فشرده سازی کد ها

تاثیر کش کردن صفحات روی سرعت سایت

روش های بالا بردن سرعت لود سایت کش کردن صفحات از اقدامات مهمی است که باید حتما انجام بگیرد، زیرا که تاثیرات زیادی روی سایت شما از جمله روی سرعت سایت دارد و وقتی که سرعت سایت شما بالا برود، روند بهینه کردن سایت و رتبه گرفتن آن در موتور های جستجوگر بیشتر خواهد شد .

کش دارای انواع مختلف می باشد که مهم ترین آنها عبارت است از کش سرور و‌ کش مرورگر، اما شاید سوالی در ذهن شما ایجاد شود که آیا واقعا کش کردن تاثیری روی سرعت سایت دارد یا خیر؟
در پاسخ باید گفت که بله، همان طور که می دانید سایتی که به درستی کدنویسی شده است در عرض چند ثانیه و به طور کلی زمان کوتاهی بارگذاری می شود، اما با این حال باز هم استفاده از کش کردن صفحات چه مرورگر و چه کش کردن سرور هر دو تاثیرات خوبی روی سایت شما می گذارد و با استفاده از آنها می توان که زمان زیادی را بدست آورد .

به به عبارت دیگر شما با کش کردن می توانید تا حد زیادی زمان بارگذاری را اصلاح کنید، به گونه ای که در صورت داشتن کد نویسی درست نیز در عرض یک تا دو ثانیه سایت شما برای کاربرد لود شود، همچنین علاوه بر اینکه با کش کردن سرعت سایت بالا می رود، عملکرد سایت نیز بهبود می یابد و عملکردی بهتری از خود نشان می دهد و از هرگونه افزایش ناگهانی ترافیک جلوگیری می کند.

همچنین طبق تحقیقات صورت گرفته نشان داده شده است که کش کردن مرورگر می تواند تا 300 درصد سرعت را بالا ببرد، پس اگر به دنبال موفقیت و افزایش سرعت سایت خود هستید، کش کردن صفحات سایت را فراموش نکنید .

پیشنهاد میکنیم مقاله نکات قبل از سفارش طراحی سایت را نیز مطالعه فرمایید!

تاثیر کش کردن صفحات روی سرعت سایت

نحوه ی فشرده سازی تصاویر

روش های بالا بردن سرعت لود سایت فشرده سازی تصاویر نیز از دیگر اقدامات برای افزایش سرعت سایت است که پیشنهاد می شود حتما انجام دهید. همان طور که می دانید تصویر عضو جدانشدنی سایت های مختلف است و تاثیر زیادی بر جذب مخاطب و رتبه گرفتن سایت شما دارد. عکس ها بر سرعت سایت نیز تاثیر دارند، به گونه ای که هر چه از عکس های حجم بالا استفاده کنید، سرعت بارگذاری سایت شما نیز افزایش می یابد.

معمولا عکس هایی که در سایت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند از فرمت های PNG و JPEG هستند، البته از دیگر فرمت ها نیز می توان استفاده کرد اما این دو بیشترین استفاده را دارند، چرا که این دو فرمت می توانند که امکان بهینه سازی سایت را بالا ببرند.

در فشرده سازی تصاویر شما نباید فقط که به حجم تصاویر توجه کنید، به عبارت دیگر هدف از این کار این نیست که بدون توجه به کیفیت فقط حجم عکس ها را پایین بیاورید، بلکه شما باید که با استفاده از ابزارها و نرم افزار های مختلف که معروف ترین آنها فتوشاپ است، بتوانید که حجم عکس را در عین پایدار بودن کیفیت آن کاهش دهید تا هم عکس در سایت با کیفیت مناسب نمایش داده شود و همچنین حجم عکس کاهش یابد تا سرعت لود سایت در کمترین زمان صورت بگیرد .

پیشنهاد میکنیم مقاله افزایش سئو سایت را نیز مطالعه فرمایید!

استفاده از قالب های مناسب

روش های بالا بردن سرعت لود سایت قالب های مناسب برای سایت از دیگر اقدامات مهم در افزایش سرعت سایت و همچنین جذب مشتری است، برای خیلی از شما پیش آمده است که وارد سایتی می شوید و به دلیل ظاهر نامناسب و غیراصولی خیلی زود از آن خارج می شوید، حال فرض کنید که این سایت برای بارگذاری نیز از شما وقت زیادی گرفته باشد، با اطمینان می توان گفت که دیگر هیج وقت از آن سایت مجددا بازدید نخواهید کرد، پس باید که به ظاهر سایت اهمیت ویژه ای داد.

امروزه قالب های آماده زیادی به خصوص برای سایت های وردپرسی موجود است که می توانید از آنها استفاده کنید، به طور کلی باید که در هنگام انتخاب قالب مناسب برای سایت خود به موارد زیر دقت کنید :

۱ ) توجه کنید که قالب انتخابی متناسب با محتوای سایت شما باشد .
۲ ) زیبایی و جذابیت برای مخاطب داشته باشد .
۳ ) با توجه به بودجه خود در بین قالب های مختلف اقدام به انتخاب کنید .
۴ ) از قالب های سنگنین که بیهوده از آیتم های مختلف استفاده کرده اند استفاده نکنید، زیرا که سرعت بارگذاری در آنها بالا است .

روش های بالا بردن سرعت لود سایت

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *