سئو خارجی سایت

سئو خارجی سایت یا (seo off_page) به تمامی اقداماتی که در بیرون از فضای وب‌ سایت انجام می‌ شود اطلاق می‌ گردد.
تمامی این اقداماتی که صورت می‌ گیرد برای شناخت و معرفی نمودن هر چه بهتر و بیشتر وب‌ سایت شما به موتور های جستجو گر است، خصوصا راجع به موتور جستجوی گوگل که بسیار مهم‌ تر می‌ باشد.
سئو خارجی مربوط به هر وب‌ سایت نشان‌ دهنده ی این است که سایر کاربران و وب‌ سایت ها نسبت به یک وب‌ سایت خاص چه نظری خواهند داشت.
به‌ طور قطع وب‌ سایت هایی که محتوا سازی را به‌نحو احسن انجام می‌ دهند و نیز منتشر نمودن محتوای سئو شده ی با کیفیت جزو برنامه‌ های کاری آنها است درخواست‌ هایی مثل بک لینک را از دیگر وب‌ سایت ها خواهند گرفت.
با گرفتن بک لینک‌ ها رتبه ی وب‌ سایت شما ارتقا پیدا می‌ کند و باعث می‌ شود تا درون شبکه‌ های اجتماعی به کاربران بیشتری معرفی شوید و بدین‌ صورت جذب مشتری صورت می‌ گیرد. موتور های جستجو در دو مورد از لینک‌ ها استفاده می‌ کنند:

۱_ پیدا کردن صفحات جدید و به روز رسانی هایی که درون یک وب‌ سایت اتفاق می‌ افتد.

۲_ دریافت و تعیین رتبه ی وب‌ سایت در لیست نتایج جستجو. سئو خارجی موارد دیگری را هم در بر می‌ گیرد مثل شبکه‌ های اجتماعی، لینک بیلدینگ یا لینک سازی و local SEO یا سئوی محلی.
از نظر تمامی فعالان در زمینه ی وب و یا کارشناسان متخصص سئو فاکتوری که از اهمیت و حساسیت بسیاری برخوردار می باشد، لینک سازی خارجی سایت است که باید با تمام دقت و ظرافت و با علم کامل به انجام رسد و اگر بر عکس شود (به‌ کار گیری بک لینک‌ های اسپم و غیر طبیعی) به ضرر وب‌ سایت شما تمام خواهد شد و این بسیار بد است.

 

سئو خارجی سایت

لینک سازی خارجی برای سئو خارجی سایت

لینک سازی و یا Link building با در نظر داشتن این موضوع که در الگوریتم‌ های خارجی دارای ارزش زیادی است، قسمت بسیار مهم و اصلی در استراتژی سئوی خارجی می‌ باشد ولی نکته ی مهم این است که چگونگی استفاده از آن را یاد بگیرید.
از سری هدف‌ های اساسی در سئو خارجی سایت، ساختن اعتبار برای کسب‌ و کار شما است.
وجود لینک از وب‌ سایت هایی که دارای اعتبار هستند می‌ تواند استفاده کند و به اعتبار بخشی به سایت و موقعیت تان کمک شایانی را انجام دهد.
پس متوجه شدید که نخستین هدف شما از ایجاد لینک، دریافت لینک از وب‌ سایت هایی است که معتبر می باشند.
همان‌ طور که در بالا هم اشاره کردیم لینک سازی از تأثیر گذار ترین و دوست‌ داشتنی‌ ترین روش‌ های سئوی خارجی است که در این تکنیک با ساخت لینک‌ هایی در وب‌ سایت خاص، سعی و تلاش می‌ کنند تا افرادی که از وب‌ سایت دیدن می‌ کنند (بازدیدکنندگان) در جهت جلب رضایت آنها اقداماتی انجام گیرد. از راه این لینک ‌ها هر بازدید کننده‌ ای که وارد شود نشان‌ دهنده ی این موضوع است که نظر مثبتی راجع‌ به آن وب‌ سایت خواهد داشت.
در جمع‌ بندی تمام آرا به ارتقای رتبه‌ بندی وب‌ سایت خواهیم رسید که این امر منجر به دور شدن از سایر رقبای خود و کسب رتبه ی بالا تر می‌ انجامد.
به‌ طور مثال اگر فردی با خواندن مقاله ای که از آن خوشش آمده‌ است، مقاله را به وبلاگ و وب‌ سایت خود ارجاع دهد مثل این می‌ ماند که به موتور های جستجو اعلام کند این صفحه دارای اطلاعات بسیار خوبی است.
اهمیت لینک مثل چسب هایی می‌ باشد که صفحات وب را به همدیگر وصل کرده‌ است و شبکه ی جهانی وب را به‌ صورت منظم و یکپارچه حفظ می‌ کند.

سئو خارجی سایت

فعالیت در رسانه های اجتماعی در راستای سئو خارجی سایت

در دوره‌ ای که ما زندگی می‌ کنیم شبکه‌ های اجتماعی حرف اول را در همه‌ جا می‌ زنند و بیش‌ از ۹۰ درصد از مردم از سوشال مدیا استفاده می‌ کنند و به شکل جزئی از زندگی همه ی ما در آمده است.
در حال‌ حاضر هیچ‌ کس نمی‌ تواند منکر نقش با اهمیت و پر رنگ شبکه‌ های اجتماعی در زندگی افراد شود، چرا که پاسخ به بسیاری از سوالات ما درون شبکه‌ های اجتماعی یافت می‌ شود و به نوعی موتور پاسخگویی و یا موتور جستجوی سوالات در ذهن ما هستند، ولی باید دقت کنید که شبکه‌ های مجازی در سئو خارجی سایت یک عامل مهم قلمداد نمی‌ شود.
حضور در شبکه‌ های اجتماعی به شکلی پر رنگ منجر به یافتن مخاطبان مورد نظرتان خواهد شد و امکان معرفی خدمات خود به آنها فراهم می‌ شود.
مسئله‌ ای که وجود دارد این است که مشتریان با شما در ارتباط مستقیم هستند و به‌ همین سبب پاسخ به سوالات آنها برای شما آسان است.
کلیه ی این فعالیت‌ ها منجر می‌ شود تا با کاربران در ارتباط و تعامل باشید و برند آگاهی شما بیشتر و بالا تر رود.
لذا با قدرت در سوشال مدیا حاضر شوید و با کاربران خود به صورتی حرفه‌ ای برخورد داشته باشید تا بتوانید از آن جهت شناخته شدن برند خود تان بهره ببرید.
تحقیقات انجام‌ شده نشانگر این قضیه بوده‌ است که فعالیت‌ های زیاد در داخل شبکه‌ های اجتماعی تأثیری بر سئو ی محلی سایت نخواهد گذاشت، ولی با استفاده از آن یعنی تولید محتوای بسیار خوب نمودار ها و داده‌ های به‌ روز در سوشال مدیا به ارتقای برند خود کمک کرده و جلب اعتماد می‌ کنید.
پس‌ از جمع‌ بندی این مطلب دریافت می‌ شود که شبکه‌ های اجتماعی خود به‌ خود در رتبه وب سایت برای موتور های جستجو گر اثری نخواهند داشت ولی می‌ توانند ارتباط بالقوه ای میان شما و مشتریان ایجاد نمایند.

سئو خارجی سایت

استفاده از وبلاگ مهمانان

پست مهمان که به وبلاگ نویسی مهمان هم شناخته می‌ شود به‌ معنای این است که شما یک پست را درون وب‌ سایت یا وبلاگ شخصی فرد دیگری ارسال می‌ کنید تا عملیات بک لینک سازی، مشارکت و غیره با همدیگر زیاد شود. درج نمودن وبلاگ مهمانان یکی از اساسی‌ ترین تکنیک‌ های سئو خارج سایت به حساب می‌ آید.
علت آن‌ هم این است که شما و یا دیگران با استفاده از این روش امکانی برایتان فراهم‌ شده است تا به شکلی کاملاً مجانی و رایگان مقالات خود را درون وبلاگ شخصی دیگر، انتشار دهید و یک بک لینک مهم و با ارزش دریافت نمایید.
حال به شما خواهیم گفت که اگر پست میهمان به‌ درستی صورت بگیرد تا چه اندازه می‌ تواند بر روی استراتژی بازاریابی شما تاثیر گذار باشد.
همان‌ طور که اشاره کردیم پست مهمان در واقع به‌ معنای این است که داخل وب‌ سایتی دیگر در مورد کسب‌ و کار خودتان نوشتار کنید و یا برای مخاطبین آن ایجاد ارزش نمایید که در نتیجه وفاداری به نام برند شما را در پی داشته باشد. دقت داشته باشید تا در انتخاب وب‌ سایت مهمان به‌ درستی تصمیم‌ گیری کنید تا مخاطبین مد نظر شما برند و کسب‌ و کار تان را مشاهده نمایند.
اگر روال کار به‌ درستی انجام شود رتبه ی بالا تری نسبت‌ به سایرین در صفحات نتایج جستجو عاید تان خواهد شد و نیز ترافیک وب‌ سایت شما بیشتر از قبل خواهد شد.
به‌ عبارتی دیگر نباید لینک گرفتن تنها عامل نوشتن پست مهمان باشد، بلکه هدف مهم و اصلی شما باید در راستای برند سازی، یافتن مخاطبین جدید و تازه و نیز عالی دیده شدن داخل وب‌ سایتی که ترافیک آن بالا باشد است.
مسئله ی دیگری که وبلاگ نویسی مهمان دارد مستقیماً با وبلاگ نویسان سر و کار دارد و منجر به جذب نمودن تعداد خوانندگان بیشتر به وبلاگ آنها خواهد شد و در پایان کار هر دو طرف از آن سود خواهند برد.

سئو خارجی سایت

اهمیت سئو خارجی سایت

هنگامی‌ که شما یک سایت برای فعالیت‌ های خود طراحی می‌ کنید این بدان معناست که قصد دارید کار خود را گسترش داده و زمینه را برای رشد بهتر سایت فراهم نمایید. در نتیجه وقتی‌ که بر روی سئو ی خارجی سایت کار می‌ کنید همه ی تلاش خود را به کار می‌ بندید تا بتوانید به فوق‌ العاده شدن سایت خود کمک کنید.
برای این کار فعالیت در زمینه ی محتوا سازی را به شکلی عالی ارائه می‌ دهید.
سایت طراحی‌ شده ی شما از ساختار و هماهنگی یکپارچه برخوردار است.
علاوه‌ بر آن سطح موبایل وب سایت تان در زیر دو ثانیه برای تمام کاربران بار گذاری و آماده می‌ شود.
اهمیت سئو خارجی سایت آنجا خودش را نشان می‌ دهد که تعداد کثیری از کاربرانی که برای مشتری شدن پتانسیل لازم را دارا می‌ باشند داخل سایت وارد می‌ کند و عمل جذب کاربر را در نهایت موفقیت به انجام می‌ رساند.
در هر دو حوزه، یعنی هم سئو داخلی سایت و هم سئو خارجی سایت همدیگر را ساپورت می‌ کنند و به‌ عنوان بخش‌ هایی از پازل سئو سایت می‌ باشند که کامل‌ کننده ی هم هستند. با نوشتن سئو و تولید محتوای خوب امکان رتبه گرفتن بالا در موتور های جستجو وجود دارد. همچنین با ارتباط دادن و لینک کردن سایت‌ های گوناگون به آن مطلب قرار گرفتن در جایگاه‌ های بهتر و بالا تر در موتور های جستجو برایتان فراهم خواهد شد. در هنگام جلب اعتماد مشتری‌ ها و نیز کار برند سازی هم این روند برای شما اتفاق خواهد افتاد.

سئو خارجی سایت

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *