قیمت طراحی سایت وردپرس

قیمت طراحی سایت وردپرس به عوامل مختلفی بستگی دارد ، به همین دلیل نمی توان برای آن قیمت ثابتی را در نظر گرفت. همان طور که میدانید امروزه استفاده از سایت در حوزه های مختلف بسیار رایج شده است و کمتر برند و شرکت معروفی وجود دارد که سایت رسمی برای خود نداشته باشد. سایت ها میتوانند با روش های مختلفی طراحی و ساخته شوند. یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین روش های طراحی و ایجاد سایت، طراحی سایت با وردپرس می باشد که در این مقاله به بررسی این نوع از سایت ها خواهیم پرداخت.
اگر بخواهیم توضیحی خلاصه برای وردپرس بیان کنیم می توانیم که ان را یک سیستم مدیریتی سایت بدانیم که شما با استفاده از ان قادر خواهید بود انواع وب سایت ها را طراحی کرده و آنها را آپدیت کنید و به راحتی یک سایت اکتیو داشته باشید.
یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باعث شده استفاده از وردپرس تا حد خیلی زیادی بالا برود این است که این محیط دارای انعطاف بالایی می باشد به طوری که می توان گفت شما به راحتی با استفاده از وردپرس میتوانید انواع سایت ها را ایجاد کنید. خود محیط وردپرس با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است که قادر است انواع پلاگین های مختلف را پشتیبانی و ساپورت کند. همین انعطاف بالا و کارایی آسان تر وردپرس توانست بسیاری از مشکلات افراد را حل کند و نیاز های بسیاری از افراد را در راستای مدیریت سایت را مرتفع نماید .
شاید جالب باشد که بدانید وردپرس برای اولین بار توسط یک برنامه نویس فرانسوی به نام میشل والدریگی در سال ۲۰۰۱ با استفاده از زبان PHP و همچنین MySQL ایحاد شد که در سال های بعد افراد دیگری با کار کردن بر روی محیط وردپرس و اضافه کردن ویژگی های کاربردی و متنوع وردپرس امروزی را ایجاد کردند.البته اکنون نیز وردپرس در مدت های مشخصی اپدیت می شود که این خود از ویژگی های مهم وردپرس می باشد، زیرا در هر دوره اپدیت خود ویژگی های جدید اضافه می شود و همچنین مشکلاتی که نسخه های قبلی داشتند نیز حل می شود .
در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر و دقیق تر ویژگی های وردپرس خواهیم پرداخت .

قیمت طراحی سایت وردپرس

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت وردپرس

قیمت طراحی سایت وردپرس به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این قسمت به بررسی مهم ترین انها خواهیم پرداخت. برخی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت وردپرس عبارت است از :

 1 ) شرکت و یا فردی که قرار است سایت را طراحی کند : یکی از مهم ترین عواملی که تاثیر مستقیم بر روی سایت های طراحی شده میگذارد این است که چه کسی سایت را قرار است برای شما ایجاد کند. بسته به اینکه مهارت فرد طراح چقدر است و یا بسته به اینکه شرکتی که شما طراحی سایت را به آنها سپرده اید چقدر تجربه و سابقه دارد ممکن است که هزینه های دریافتی کاهش یا افزایش یابد .

2 ) نوع سایت : شاید بتوان گفت که مهم ترین عامل که بر روی قیمت تاثیرگذار است نوع سایت می باشد، زیرا که بسته به اینکه سایت شما چقدر پیچیدگی دارد و توقع مورد نظر شما از سایت چگونه است هزینه ها متغیر خواهد بود .

 3 ) سئو یا بهینه سازی : اینکه شما فقط سایت را ایجاد کنید فایده چندانی برای کسب و کار شما نخواهد داشت ، بلکه شما باید بعد از طراحی سایت و ایجاد سایت مناسب برای خود ، اقدامات لازم را نیز برای بیشتر دیده شدن سایت خود انجام دهید که مهم ترین آن سئو سایت می باشد. سئو سایت باید توسط کارشناس مربوطه صورت گیرد که معمولا سایت های وردپرسی خیلی راحت تر سئو یا بهینه سازی می شوند. سئو نیز هزینه هایی به همراه خواهد داشت که این مورد نیز از اصلی ترین هزینه های طراحی سایت می باشد .

4 ) امکانات سایت : اینکه سایت شما چقدر پیچیدگی داشته باشد نیز ازعوامل مهم در قیمت طراحی می باشد. به عنوان مثال از عوامل مهم تعداد زبان سایت می باشدیعنی بسته به اینکه سایت شما از چند زبان قرار است پشتیبانی کند هزینه های طراحی افزایش می یابد .

5 ) قابلیت ریسپانسیو : اینکه سایت شما دارای قابلیت ریسپانسیو یا همان واکنش گرایی را دارد یا فاقد این ویژگی است نیز باعث تغییر هزینه ها می شود .

6 ) عناصر گرافیکی سایت : اینکه تا چه حدی موضوع گرافیک سایت مورد نظر شما پیچیده باشد و نیاز به کار های گرافیکی باشد نیز از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار بر روی سایت می باشد .

7 ) زیرساخت های سایت : زیر ساخت های سایت معمولا شامل هاست یا سرور و یا پروتکل امنیتی می باشد که همه دارای هزینه هایی می باشند که باید پرداخت شوند .

این هفت مورد از مهم ترین عواملی بود که بر روی قیمت های سایت تاثیر می گذارد ، اما نکته ای که باید به ان اشاره کنیم این است که معمولا سایت هایی که با محیط وردپرس طراحی می شوند نسبت به دیگر نمونه ها که با زبان های برنامه نویسی ساخته می شوند دارای هزینه های کمتری می باشند ، پس اگر دارای هزینه محدود برای طراحی و ایجاد سایت خود هستید استفاده از سایت های وردپرسی از بهترین گزینه های پیش روی شما می باشد که می توانید از ان استفاده کنید .

قیمت طراحی سایت وردپرس

تعرفه طراحی سایت وردپرس

تعرفه طراحی سایت وردپرس را نمی توان به صورت دقیق مشخص کرد اما شما به راحتی با هر رنج قیمتی که بخواهید می توانید سایت خود را ایجاد کنید. اما بدیهی است که سایت هایی که با قیمت های بالا طراحی می شوند دارای امکانات بیشتر و همچنین کیفیت بالاتر نیز می باشند.
اگر شما کسب و کار بزرگی دارید که برای ان قرار است سایت ایجاد کنید حتما باید هزینه های زیادی را پرداخت کنید که یک سایت با کیفیت بالا در سطح برند خود ایجاد کنید اما اگر هنوز قصد سرمایه گزاری بر روی سایت را ندارید و فقط برای رفع نیاز های عادی قصد ایجاد سایت را دارید می توانید که از سایت های با قیمت مناسب تر و همچنین ساده تر استفاده کنید .

قابلیت های وبسایت های وردپرسی

وبسایت های وردپرسی دارای قابلیت ها و مزایای زیادی می باشند که در این قسمت به بررسی مهم ترین انها خواهیم پرداخت :

۱ ) استفاده ساده و آسان : قبلا هم اشاره کردیم که سایت را نه تنها با وردپرس بلکه با زبان های مختلف برنامه نویسی نیز می توان ایجاد کرد. همانند سیستم های دروپال ، جوملا و HTML ، CSS ، PHP و … در بین تمام سایت های ایجاد شده می توان گفت که وردپرس دارای کاربردی بسیار ساده تر می باشد و پیچیدگی های کمتری دارد به گونه ای که با وردپرس به راحتی در زمان کوتاه و چند عمل ساده می توانید که انواع اقدامات همانند پست‌های وبلاگ ، تصاویر و غیره را برای سایت خود ایجاد کنید .

۲ ) پایدار و نوآور : سیستم وردپرس در مدت زمان های مختلفی آپدیت می شود. اصلی ترین دلیل این بروزرسانی ها این است که علاوه بر اضافه کردن ویژگی های جدید ، مشکلاتی که نسخه های قبلی داشتند نیز حل شود که از قابلیت ها و مزایای مهم سایت های وردپرسی می باشد .

۳ ) قابلیت مدیریت سایت با هر دستگاهی : برای استفاده از وردپرس شما نیاز ندارید که سیستم قدرتمند و با پردازنده های قوی داشته باشید، زیرا به راحتی با هر دستگاهی می توانید که با اتصال به اینترنت سایت خود را مدیریت کنید .

۴ ) ساپورت شدن از طریق مرورگر های مختلف : یکی دیگر از مزایای سایت های وردپرسی این است که می توانند در مرورگر های مختلف پشتیبانی شوند ، یعنی اینکه کاربر با هر مرورگری که سایت شما را باز کند به احتمال زیاد مشکلی برای لود کردن سایت نخواهد داشت. علت این عمل نیز این است که کدهای وردپرس بسیار ساده و راحت می باشند .

۵ ) تنوع بالا در طراحی : میتوان گفت که در وردپرس بالغ بر هزاران تم اختصاصی برای طراحی وب سایت موجود می باشد که برخی از آنها رایگان می باشند و برخی دیگر با پرداخت هزینه قابلیت مصرف دارد .

۶ ) امنیت بالا : سیستم وردپرس امینت بسیار بالایی را دارا می باشد ، به گونه ای که به راحتی می توانید که اطلاعات خود را با اطمینان کامل به ان بسپارید . البته چه بهتر است که اقدامات پیشنهادی را برای بالا بردن امینت سیستم را حتما انجام دهید .

۷ ) ساختار : بحث ساختار از مهم ترین موضوعات در سئو می باشد، زیرا سایت هایی که دارای ساختاری تمیز و پاک می باشند معمولا خیلی سریع تر لود می شوند و خیلی بیشتر مورد توجه و استقبال کاربران قرار می گیرند . به همین دلیل از ویژگی های خوب وردپرس می توان به ساختار تمیز و ساده ان اشاره کرد .

این موارد از مهم ترین قابلیت های سیستم وردپرس می باشد که البته محدود به همین موارد نیست .

قیمت طراحی سایت وردپرس

انواع وبسایت های وردپرسی

انواع وبسایت های وردپرسی امروزه توسط طراحان مختلف ساخته می شود که شما می توانید این قالب های آماده را تهیه کنید و از انها استفاده کنید و یا می توانید به صورت سفارشی سایت مورد نظر خود را به فرد متخصص سفارش دهید تا مطابق نیاز های شما و خواسته هایی که از سایت خود دارید سایت مورد نظر شما را طراحی کنند .
برخی از حوزه هایی که سایت های وردپرسی برای انها بسیار مناسب می باشد عبارت است از : سایت های دایرکتوری ، پرسش نامه و جوامع آنلاین ، سایت های Multilingual یا همان چند زبانه ، وبسایت‌های کالج و دیگر حوزه های آموزشی ،‌ وبسایت‌های عکاسی و گرافیکی و … به طور کلی سایت های وردپرسی برای مواقعی مناسب است که شما نیاز به سایتی دارید که هر روزه در ان محتوا های گوناگونی را قرار می دهید .

معایب وبسایت های وردپرسی ارزان

وبسایت های وردپرسی ارزان دارای معایبی نیز می باشند. از مهم ترین معایبی که می توان اشاره کرد :

۱ ) با اینکه اشاره کردیم وردپرس محیطی امن می باشد اما از جدی ترین مشکلات ان نیز بحث امنیت می باشد، زیرا که این محیط به گونه ای است که قرار گیری در معرض آسیب های مختلف را دارد به همین دلیل این سیستم نیاز دارد که مدیر مربوطه آن ، به طور مداوم سایت را از نظر امنیتی و اطلاعات امنیتی مدیریت کند . پس می توان به طور خلاصه این عیب را با نام آسیب پذیری بالای سایت بیان کرد .

۲ ) نگه داری مداوم : اشاره کردیم که برای اینکه سایت های وردپرسی به خوبی جواب دهند باید به صورت مداوم اقدامات لازم روی ان صورت گیرد .

۳ )‌ تم‌ها و پلاگین‌های پرمیوم در محیط وردپرس که دارای کیفیت بالا می باشند دارای هزینه های بالایی معمولا می باشند.

به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم که سایت های وردپرسی بیشتر برای چه محیط هایی مناسب می باشند باید گفت که بیشتر برای سایت هایی که محتوا محور هستند یعنی هدف از ایجاد انها قرار دادن محتواهای مختلف می باشد همانند وب سایت‌های خبری ، سایت رویداد ، مجلات ، سایت‌های نمونه‌کار و … مناسب می باشد.

قیمت طراحی سایت وردپرس

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *