نحوه ی ارزیابی بک لینک با کیفیت

نحوه ی ارزیابی بک لینک با کیفیت

نحوه ی ارزیابی بک لینک با کیفیت بدین‌ صورت می‌ باشد: – هر وب سایت بک لینکی را که دریافت می‌ کند باید ارزیابی نماید. کیفیت یک دامنه با توجه به ارتباط آن ارزش پیدا می‌ کند، از سوی دیگر زمانی‌ که لینک‌ های نا مرتبط و بی‌ کیفیت با وب‌ سایت شما زیاد شود برای گوگل یک نشان قرمز است و احتمال از دست دادن موقعیت و رتبه ی شما وجود دارد. .

انکر تکست یا متن آبی‌ رنگ لینک دار که می‌ شود بر روی آن کلیک کرد در وب‌ سایت شما توسط گوگل بررسی می‌ شود. انکر تکست در هر وب‌ سایتی باید به صفحه و مکان درستی اشاره داشته باشد و بک لینکی دارای کیفیت بالایی است که انکر تکست کلمه ی کلیدی اصلی را داشته باشد، پس انکر تکست را بررسی کنید تا به دلیل نا مرتبط بودن باعث جریمه ی وب‌ سایت شما نشود. .

با تغییر الگوریتم در گوگل دامنه‌ های اجرا شده در بالای ترافیک لینک به‌ صورت لیست در می‌ آید و چرایی این کار به‌ خاطر این است که فرستادن اسپم به وب‌ سایت کار ساده‌ ای است، ولی لینک‌ های اسپم دار در تعداد زیادی از سایت‌ ها ایجاد اشکال می‌ کنند..

آخرین نکته در ارزیابی بک لینک با کیفیت بررسی ترافیک ارجاعی است. این‌ مورد باعث می‌ شود تا بفهمید چه مقدار ترافیک دریافت کردید و اینکه لینک دریافتی سودمند بوده‌ است یا خیر? ترافیک صفحه ی اصلی باید به‌ صورت کلی بررسی شود چون گوگل آن را آنالیز خواهد کرد.

پیشنهاد میکنیم مقاله تاثیر رسانه ها اجتماعی بر سئو را نیز مطالعه فرمایید!

بک لینک با کیفیت چیست ؟

نحوه ی ارزیابی بک لینک با کیفیت اگر شما صاحب یک وب‌ سایت باشید که دارای مطالب مفید بسیاری باشد و نیز همه ی فاکتور های سئو را رعایت کرده باشید ولی برای بک لینک سازی فعالیتی نکنید در موتور های جستجوی گوگل پیشرفتی نخواهید داشت.

لذا دقت کنید چون در طول دو سال گذشته شرکت گوگل برای جلوگیری از تقلب برخی سایت‌ ها که قصد ارتقای سایت خود را داشتند به ارزیابی بک لینک ها می‌ پردازد و بر طبق کیفیتی که هر کدام از آنها دارند امتیاز دهی می‌ کند.

برای آنکه یک بک لینک با کیفیت را به دست آورید باید بدانید که بک لینک باکیفیت چیست و چگونه این امر حاصل می‌ شود?! اولین کار ارزیابی محتوای سایت شماست، محتوای مناسب و کاملی تهیه کنید که ارزش اشتراک‌ گذاری را داشته باشد و آموزنده و مفید باشد تا دیگر رقبا هم بتوانند از آن استفاده کنند.

دومین مرحله ارتباط میان سایت مبدأ و مقصد است، یعنی کلمه ی کلیدی که از آن استفاده می‌ کنید و می‌ خواهید در آن رتبه کسب کنید باید با سایتی که بک لینک سازی می‌ کنید مرتبط باشد که بدین شکل بک لینک سازی شما به‌ صورت درست انجام می‌ شود. کیفیت محتوای شما باید جامع و کامل باشد، چرا که سایت‌ هایی که از محتوای خوبی برخوردار نیستند نمی‌ توانند رتبه ی خوبی به دست آورند.

سعی کنید به‌ جای استفاده از کلمات تکی یا لینک از بک لینک‌ های متنی استفاده کنید که تاثیر گذاری بسیار بیشتری خواهند داشت. انجمن‌ های وبلاگ ها بهترین جا برای بک لینک سازی هستند، چون انجام آن رایگان است. بک لینک سازی از طریق شبکه‌ های اجتماعی و در سایت‌ های معتبر هم بسیار کمک‌ کننده می‌ باشد.

پیشنهاد میکنیم مقاله جی تی متریکس چیست ؟ را نیز مطالعه فرمایید!

بک لینک با کیفیت چیست ؟

روش تشخیص بک لینک با کیفیت

نحوه ی ارزیابی بک لینک با کیفیت موضوع تشخیص بک لینک‌ های با کیفیت از بی‌ کیفیت زمانی مهم قلمداد می‌ شود که بدانید برای فهمیدن و یافتن بک لینک مناسب وب سایت تان قبل‌ از هر چیز نیاز به راه‌ های تشخیص و ارزیابی بک لینک‌ ها وجود دارد.

لینک‌ ها قابلیت اثر گذاری بسیار زیادی در عملکرد جستجوی وب‌ سایت دارا هستند. دقت داشته باشید که این تأثیر گذاری‌ ها با توجه به ایجاد یک بک لینک هم می‌ تواند جنبه ی مثبت داشته باشد و هم جنبه ی منفی. اطمینان داشته باشید که بک لینک‌ های خوب در نتایج موتور جستجو اثر گذاری بسیار مثبتی را بر روی عملکرد وب سایت تان خواهد داشت و البته که هر چقدر بک لینکی بد و منفی باشد جایگاه و رتبه ی وب‌ سایت شما را خراب و پایین می‌ آورد.

برای اینکه بدانید روش تشخیص بک لینک با کیفیت و خوب از بک لینک بد چیست با ما همراه باشید: دقت به این نکته بسیار با اهمیت است که در حال‌ حاضر موتور های جستجو گر به علایق و سلیقه ی بازدید کنندگان و نیاز های کاربران وب‌ سایت شما توجه بالایی دارند و در این راه شما باید تا آنجایی‌ که برایتان امکان‌ پذیر است سئوی وب‌ سایت تان را مدیریت کنید تا توسط گوگل جریمه نشوید.

روش تشخیص بک لینک با کیفیت

اهمیت بک لینک با کیفیت بالا

نحوه ی ارزیابی بک لینک با کیفیت اهمیت بک لینک با کیفیت بالا از آن دسته موضوعات مهمی است که باید به‌ طور ویژه به آن پرداخت، چرا که موجب اعتبار بخشیدن به صفحه ی شما می‌ شود.

در شروع کار گوگل فقط به تعداد لینک‌ هایی که در سایت مشخص‌ شده بودند توجه داشت، ولی اکنون بدین شکل نیست. افرادی که دارای وب‌ سایت های مختلف بودند برای آنکه بتوانند موقعیت و رتبه ی بالا تری در رده‌ بندی گوگل به دست بیاورند به تهیه ی بک لینک‌ هایی با تکنیک‌ های مصنوعی و غیر واقعی می‌ پرداختند که این تکنیک‌ ها شامل این موارد می‌ شد:

-قرار گیری بک لینک در سایت‌ های نا مرتبط.
– خرید لینک با بیشترین حد بهینه‌ سازی در سایت‌ های انتشاراتی و خبری.
– تبادل لینک.

– عملیات مخفی کردن لینک در کد های سایت. موتور جستجوی گوگل راهکاری را در این زمان ارائه داد و برای ممانعت از سوء استفاده های اینچنینی الگوریتم پنگوئن را معرفی و ابراز کرد تا بتواند به‌ راحتی سایت‌ هایی که تشخیص می‌ دهد از برنامه ی خرید و فروش لینک در وب‌ سایت خود استفاده می‌ کنند را مجازات و جریمه کند.

کار الگوریتم پنگوئن این‌ گونه بود که لینک‌ هایی را که از کیفیت پایینی برخوردار بودند بی ارزش می‌ کرد و نیز مجازاتی را برای طرح‌ های خرید بک لینک اعمال کرد، لذا در حالی‌ که هنوز بک لینک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ولی هم‌ اکنون و بدون شک چیزی که بر روی آن تمرکز شده‌ است کیفیت است نه کمیت.

اهمیت بک لینک با کیفیت بالا

روش احیای بک لینک شکسته

نحوه ی ارزیابی بک لینک با کیفیت پیش‌ از آنکه بدانید روش احیای بک لینک شکسته چگونه است باید راجع به احیای لینک اطلاعات کاملی داشته باشید. در واقع احیای لینک عملیاتی است که در آن می‌ توانید لینک از دست‌ رفته را با توجه به محتوایی که دارید مجدداً به دست بیاورید.

به این صورت است که در یک وقت خاص وب‌ سایتی به شما یک لینک داده‌ است اما به هر علتی مثل خرابی آن لینک یا برداشته شدن لینک قابل‌ استفاده نیست و شما دو مرتبه لینک را احیا خواهید کرد که با همان مطلب و همان لینک است.

احیای بک لینک استفاده از بک لینک شکسته برای لینک سازی است، اما همه ی استراتژی لینک سازی به وسیله ی لینک شکسته در بر گیرنده ی احیای لینک نمی‌ گردد. به‌ عبارتی دیگر احیای لینک به این معناست که بتوان لینک پاک‌ شده یا لینک شکسته را به حالت قبل و معمول خود باز گرداند. روش احیای بک لینک شکسته بدین‌ گونه است:

۱- یافتن لینک‌ های شکسته: – باید سایت‌ هایی را بیابید که دارای این دو خصیصه باشند: تمایل داشته باشید که سایت مورد نظر به شما لینک دهی را انجام دهد. – دارای لینک شکسته باشد.

۲- یک محتوا برای آنکه به‌ جای لینک شکسته قرار بگیرد درست کنید: – محتوایی را درست کنید که بتواند به جای آن محتوای لینک شکسته قرار گیرد و البته این محتوا بهتر است که با محتوای لینک شکسته مرتبط و دست‌ اول باشد.

۳- اطلاع‌ رسانی به مالک سایت: – بهترین و مناسب‌ ترین راهی که می‌ توان به وسیله ی آن ارتباط برقرار کنید پیدا کردن مالک سایت است و سپس به او در مورد جای‌ گذاری لینک و مطالب و محتوا پیشنهاد خود را بدهید.

روش احیای بک لینک شکسته

اهمیت EAT

نحوه ی ارزیابی بک لینک با کیفیت اگر شما به‌ تازگی با مفهوم EAT آشنا شده‌ اید به این معناست که در سئو و طراحی سایت به‌ تازگی کار خود را شروع کرده‌ اید و چیز زیادی راجع‌ به آن نمی‌ دانید.

در سال ۲۰۱۴ EAT پا به دنیای سئو گذاشت و به یکی از ارکان اصلی تبدیل گشت. در این مبحث قصد داریم تا به اهمیت EAT در بک لینک بپردازیم، پس با ما همراه گردید: از آنجا که گوگل یک موتور جستجوی هوشمند است به‌ خوبی این را می‌ داند که هر شخص با توجه به اطلاعاتی که نسبت به یک سایت دارد تصمیمات مهمی می‌ گیرد و احتمال اینکه تصمیم‌ های اخذ شده توسط او باعث تغییر در رویه ی زندگی‌ اش شود وجود دارد،

لذا هر نوع محتوایی که قابلیت نمایش برای مخاطبان و بازدید کنندگان را داشته باشد می‌ تواند نتایج اثر گذار و واقعی را بر جای بگذارد. اگر وب سایت تان در دسته ی YMYL قرار گرفته است هوشمندانه عمل کنید و محتوای وب‌ سایت خود را به افراد با سابقه و حرفه‌ ای واگذار کنید.

با انجام این کار تمامی معیار های EAT در سئو به‌ صورت کامل و دقیق ارتقاء می‌ یابد و شانس شما برای بیشتر دیده شدن در جستجوی گوگل بالا می‌ رود، در نتیجه این فاکتور به تولید سیگنال‌ هایی می‌ پردازد که توانایی تغییر رنکینگ سایت در لیست جستجوی گوگل را دارد، پس همواره در تلاش باشید تا از طریق برداشتن گام‌ های مهم بتوانید در محتوای وب‌ سایت خود یک بهبود اساسی ایجاد کنید و بدین‌ وسیله بتوانید سیگنال‌ های جذب اعتماد کاربران و گوگل را بیشتر کسب کنید.

اهمیت EAT

نباید ها در بک لینک با کیفیت

نحوه ی ارزیابی بک لینک با کیفیت برای آنکه دارای یک بک لینک با کیفیت شوید مجموعه‌ ای از نباید ها وجود دارد که ملزم به رعایت آنها هستید:

۱- اولین نباید در بک لینک سازی عدم اعتماد به هر کسی است. خیلی از مدیران سایت‌ ها برای ارتقای رتبه ی خود از کسانی کمک می‌ گیرند که فقط ظاهراً به دانش سئو تسلط دارند که نباید این کار را انجام دهند چون‌ که به دلیل عدم اطلاعات کافی اشتباهاتی را مرتکب می‌ شوند که رتبه ی سایت شان را به‌ شدت پایین می‌ آورد.

از طرف دیگر شرکت‌ هایی که در سئو و تولید محتوا حرفه‌ ای هستند به‌ راحتی اطلاعات خود و ریزه‌ کاری‌ ها را در اختیار دیگران قرار نخواهند داد.

۲- هر بک لینکی لزوماً موجب رشد سایت شما نمی‌ شود و این‌ گونه نیست که هر سایتی که بتواند تعداد بیشتری بک لینک قرار دهد رتبه ی بهتری هم از گوگل کسب نماید. گوگل در آپدیت های جدید خود از الگوریتم‌ هایی استفاده کرده‌ است که در بک لینک کیفیت سایت مبدأ را در نظر گرفته و در سایت‌ هایی با رتبه ی پایین بک لینک قرار دادن موجب کاهش رتبه می‌ شود و رنکینگ سایت را پایین می‌ آورد، اما اگر بتوانید فقط یک بک لینک از سایتی پر بازدید و معتبر بگیرید در ارتقای رتبه و میزان بازدید از سایت تان اثر فوق‌ العاده‌ ای را خواهد گذاشت.

۳- بی‌ شک شما هم دیده‌ اید که مدیران سایت‌ های گوناگون در دیگر سایت‌ ها کامنت می‌ گذارند و لینک وب‌ سایت خود را قرار می‌ دهند که این معرفی باعث اسپم و نابودی سایت شان می‌ شود و از گوگل نمره ی منفی می‌ گیرند، پس هیچوقت این راه را برای تبلیغات سایت خود یا تولید بک لینک امتحان نکنید.

نباید ها در بک لینک با کیفیت

نکات بک لینک با کیفیت

نحوه ی ارزیابی بک لینک با کیفیت با ما باشید تا در این مبحث به بررسی نکات بک لینک‌ های با کیفیت بپردازیم:

– اعتبار سایتی که به شما لینک می‌ دهد اثر زیادی بر روی رتبه خواهد گذاشت. پیش‌ از این تنها تعداد بک لینک‌ ها از اهمیت برخوردار بودند، ولی در حال‌ حاضر اعتبار سایت باید بالا باشد تا لینک دادنش باعث قدرت سئوی سایت شما بشود.

– متن لینک یا همان انکر تکست یکی از نکات مهمی است که کیفیت لینک‌ ها را نشان می‌ دهد. در واقع استفاده از انکر تکست های ساده و عادی در گذشته موردی نداشت، ولی اکنون باید در انتخاب آنها دقت کنید، زیرا نشان‌ دهنده ی قدرت بک لینک سایت تان است.

– در گذشته امکان لینک گرفتن از سایت‌ هایی که هیچ ارتباطی با زمینه ی کاری دیگر سایت‌ ها نداشتند وجود داشت اما امروزه برای آنکه بتوانید بک لینک با کیفیتی داشته باشید باید میان وب‌ سایت مبدأ و وب‌ سایت مقصد ارتباط مثبتی وجود داشته باشد. – هر لینکی از یک کد html ساخته‌ شده است که دارای خصایص مختلفی است که یکی از این خصیصه‌ ها rel نام دارد و می‌ تواند مقادیر بسیاری داشته باشد. follow و nofoloow دو تا از این مقادیر می‌ باشند.

– گوگل نسبت‌ به گذشته حساسیت زیادی به مقدار لینک‌ های خروجی نشان می‌ دهد، چیزی که در گذشته اصلا اهمیت نداشت و سایت‌ هایی با لینک‌ های بسیار دیده می‌ شدند، اما وجود هر لینک در صفحه ی وب‌ سایت شما اعتبار کل صفحه را تقسیم می‌ کند.

نحوه ی ارزیابی بک لینک با کیفیت

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *