اجزای دیجیتال مارکتینگ

برای فهم درست از اجزای دیجیتال مارکتینگ باید ابتدا فهمی درست از خود دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم. مارکتینگ به معنای راه برقرار کردن ارتباط نزدیک با مشتری است تا بتوانیم ارزش واقعی یک کالا را بیان کرده و معرفی آن را به طور کامل انجام داده و در نهایت کالای مورد نظر را به مشتری ارائه بدهیم و به بهترین روش بفروشیم.

دیجیتال مارکتینگ یعنی توسعه راه های ارتباط با مشتری از طریق اینترنت و فضاها و رسانه های دیجیتال و معرفی محصولات به صورت واضح تر، عینی تر و ملموس تر و در اخر جواب گیری بسیار گسترده تر و وسیع تر و آسان تر است و این برای افراد و شرکت ها بسیار سودمند و مفید خواهد بود.

در قرن حاضر مسئولان فروش برای تجارت و بیزنس خود حتما باید اجزای دیجیتال مارکتینگ را به طور دقیق و درست بیاموزند تا بتوانند در این بازار با مرزهای بی نهایت راه های ارتباطی پیشتاز باشند و درجا نزنند.

در ادامه مختصر به شرح اجزای دیجیتال مارکتینگ نظیر سئو سازی سایت و بهینه سازی COR و … می پردازیم.

پیشنهاد میکنیم مقاله طراحی سایت حرفه ای با وردپرس را نیز مشاهده فرمایید!

اجزای دیجیتال مارکتینگ

۱) سئو و سایت

اجزای دیجیتال مارکتینگ هدف از دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی از طریق رسانه های مجازی و ارتباط میلیونی با مخاطبان و مشتریان است. یکی از مهم ترین اجزای دیجیتال مارکتینگ سئو و سایت است که یک شخص و تاجر باید اصول و قاعده ان را به طور تخصصی آموخته و از گروه و افراد متخصص به طور مداوم کمک بگیرد.

سئو در واقع مخفف Search Engine Marketing یا همان لفظ رایج SEO مارکتینگ می باشد. صاحبان سود و سرمایه با استخدام افراد متخصص در زمینه SEOسازی سایت، سایت یا همان محصولات خود را در صدر جستجوهای اینترنی قرار داده و شانس فروش محصولات خود را چندین و چند برابر می کنند.

سئو سازی یاداور خدمات علم رسانه به تاجران است، چرا که داشتن تنها یک سایت فروش نمی تواند فروش شما را بالا ببرد، بلکه داشتن علم سئو با بهره گیری از کلمات کلیدی مرتبط با حیطه فروش محصولات است که موجب افزایش بازدید سایت و در ادامه با استمرار داشتن و مداومت کردن بر روش سئو نتیجه نهایی یعنی در صدر اول سرچ ها قرار گرفتن است و برندسازی و اعتبار در دامنه شغلی خود و در انتها برند معتبر شدن و فروش درجه یک می شود.

تمام این موارد یک کار تیمی و تخصصی بوده که نیاز به پیگیری و مداومت بر کار سئو سازی می باشد و این روش یک روش امتحان پس داده و معتبر است که با هزینه نه چندان زیاد، محقق خواهد شد.

پیشنهاد میکنیم مقاله افزایش سئو سایت را نیز مشاهده فرمایید!

۱) سئو و سایت

۲) بهینه‌سازی CRO

اجزای دیجیتال مارکتینگ یکی دیگر از انواع دیجیتال مارکتینگ بهینه سازی CRO می باشد. خیلی از سایت ها و فروشگاه ها و افراد در جهت فروش بیشتر تلاش می کنند، حتی شاید بتوانند خود را به سرچ های اول گوگل برسانند، اما باید بگوییم که فقط در نخست بودن کافی نیست .

فرض کنید شما یک مهمانی بسیار بزرگی را در جهت فروش محصول خود برگزار کرده اید و تبلیغات فراوانی نیز انجام داده اید و به طور مرتب افراد برای خرید محصول شما به طور حضوری به این مهمانی مراجعه می کنند، اما شما این دانش کافی را ندارید که چگونه با میهمانان و در واقع مراجعه کنندگان خود برخورد نمایید و چگونه و با چه اصول و طراحی انها را از یک بازدیدکننده به مشتری تبدیل کنید. این در واقع همان بهینه سازی CRO می باشد. به این معنا که فقط حضور و بازدید از سایت به تنهایی مهم نیست. باید بتوان این بازدیدکنندگان را به هدف اصلی خود یعنی مشتری شدن مراجعه کنندگان و فروش محصول موردنظر خودمان هدایت کنیم .

دقیقا در واقع بهینه سازی CRO به همین معنا است که در حقیقت با بررسی تمام لحظات ورود یک بازدید کننده به سایت شما اعم از تعداد کلیک ها و تعداد عکس ها، تعداد زوم کردن ها و همه نکات ورود و خروج یک بازدید کننده را بررسی کرده و رسیدن به این فهم که یک بازدیدکننده چه می خواهد و تقویت نقاط قوت و ضعف و بررسی ها توسط تیم متخصص شما را به هدف اصلی که فروش و بازدید فعال است، خواهد رساند.

پیشنهاد میکنیم مقاله سئو سایت فروشگاهی را نیز مشاهده فرمایید!

۲) بهینه‌سازی CRO

۳) بازاریابی محتوا

اجزای دیجیتال مارکتینگ ابزارهای کاربردی دیجیتال مارکتینگ در واقع آن دسته از ابزارهای آنلاین است که باعث رشد و ارتقا شغلی ما می شود و می تواند شامل سئو سازی ، ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات و بازار یابی محتوا باشد. این ابزار ها ساده به نظر می آیند و از نظر بعضی کارفرماها داشتن این ها عملیاتی غیرضروری و بی اهمیت است و حتی از بازاریابی محتوا اطلاعاتی ندارند ، اما اگر این روش ها اجرا شود آنجا است که اهمیت آنها مشخص می شود.

بازاریابی محتوا در واقع بخشی از یک روش و راهکار برای بازاریابی شغل و کار است. شما با داشتن محتوای مفید و خوب، کسب و کار خود را بازاریابی می کنید و مخاطبان با محتوای خوب و مفید شما درک درستی از حرفه و پیشه شما پیدا می کنند و جذب راه و روش شما می شوند و همچنین مشتری پایه ثابت شغل و فروشگاه شما می مانند.

در واقع اگر محتوا حرفه ای باشد شما مخاطبان سابق خود را حفظ می کنید و مخاطبان جدید دیگر را نیز اضافه می کنید. این تبلیغ نیست، این یک روش جدید و نو برای جذب مخاطب و مشتری بیشتر است و شما به هدف خود رسیده اید، پس به کارفرمایان توصیه می شود به متخصصان در زمینه دیجیتال مارکتینگ اعتماد کرده و با استمرار منتظر نتایج درخشان تر بمانند .

۳) بازاریابی محتوا

۴) بازاریابی ویدئویی

اجزای دیجیتال مارکتینگ از روش های بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی ویدویی است که یک ابزار دیجیتالی برای ارتقا شغل و رتبه و برند شما می باشد. در تعریف بسیار ساده و قابل فهم است و تعریفی واضح و روشن دارد، ساخت ویدیویی که گروه و کار و برند شما را معرفی می کند، اما در عمل پیچیده و پر از نکات ریز و درشت می باشد.

از جمله این که یک ویدیو باید اطلاعات درست و نو داشته باشد تا مخاطب را جذب کند و همچنین نباید ویدیو نامفهوم و طولانی باشد باید کوتاه تر و پر از اطلاعات مفید و ارزشمند در جهت ارتقا دانسته های مشتری باشد، بنابراین از این نترسید که ویدیو تولید شده کمیت کمتری دارد، بلکه کیفیت آن بسیار مهم تر است.

بعد از ساخت ویدیو نحوه انتشار آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، میتوانید در پیج رسمی گروه خود یا در یوتیوب و آپارات و منابع پر بازدید دیگر به طور همزمان انتشار داده و منتظر بازخوردهای آن باشید.

۴) بازاریابی ویدئویی

۵)صفحات فرود(لندینگ پیج)

اجزای دیجیتال مارکتینگ یکی دیگر از شاخه های بازاریابی دیجیتال بحث صفحات فرود(لندینگ پیج) می باشد. صفحات فرود یا لندینگ پیچ به این صورت است که صفحه ای که مخاطب و مشتری و جستجو کننده با این صفحه وارد مجموعه شما می شود و پایش به بیزنس شما باز می شود، در واقع هر تیم و هر گروهی که سایت معرفی دارد، دارای چندین صفحه فرود است، مثلا صفحه Home هر سایتی صفحه فرود آن مجموعه می باشد یا مثلا صفحه ای که از سایت شما در مقابل جستجوکننده باز می شود یک صفحه فرود است ، پس بنابراین شما می توانید بی شمار صفحه فرود داشته باشید.

در واقع مخاطبان با توجه به صفحه فرود سایتتان قضاوت خود را در مورد گروه شما انجام می دهند و این کارشما را بسیارسخت می کند، چرا که شما قادر به مدیریت همه صفحات فرود نیستید، پس مجبورید به عنوان گزیده بخشی از این صفحات را همیشه فعال نگه دارید و تمام انرژی لازم را بر روی این صفحات متمرکز کنید‌.

۶) تبلیغات در شبکه های اجتماعی

اجزای دیجیتال مارکتینگ شاید بتوان گفت تبلیغات در شبکه های اجتماعی بهترین روش بازاریابی دیجیتال محسوب می شود، چرا که این روزها ۹۱ درصد مردم جهان گوشی هوشمند در دست دارند و قریب به اکثر این جمعیت روزانه نزدیک ۸ساعت آنلاین هستند و این یعنی بهترین فرصت برای صاحبان مشاغل است که محصولات خود و هرانچه که در ارتباط با آن فعالیت می کنند را در شبکه های اجتماعی در معرض نمایش قرار بدهند.

تبلیغات آنلاین گنجینه و راه طلایی برای شرکت های کوچک و بزرگ است تا بتوانند فروش خود را به صورت قابل توجه و کارآمدی تغییر داده و به هدف خود یعنی فروش بیشتر نزدیک شوند. البته کار آسانی نیست، چرا که در این راه بی شمار رقیب خواهید داشت و باید با راهکارهایی که مهندسان و متخصصان اهل فن ارائه می دهند، بیاموزید و محتواهای عالی و مستمر روزانه ساخته و تبلیغات خود را در مکان های مختلف انجام دهید تا در نهایت گروه تجاری خود را به مراتب بالاتر برسانید.

ابزار قدرتمند اینترنت بسیار به صرفه و قابل اعتماد است. تبلیغ شما در شیوه سنتی بسیار پرهزینه تر خواهد بود، در صورتی که در فضای مجازی با تخمین گوگل با صرف هر یک دلار هزینه ، سود دو دلاری برایتان باز می گردد. بنابراین شما از طریق اینترنت به سرعت توانسته اید حرفه و تیم خود را تبلیغ نموده و سود چند برابری را کسب کنید.

همچنین از طریق اینترنت می توانید با ترفندهایی مشتری های خود را حفظ نموده و حتی مجابشان کنید تا چند باره از شما خرید کنند.

اجزای دیجیتال مارکتینگ

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *