راهنمایی برای انتخاب نام دامنه مناسب

راهنمایی برای انتخاب نام دامنه مناسب انتخاب برای نام دامنه از جمله کارهایی است که بسیار اهمیت دارد و هر کسی نمی تواند این کار را انجام بدهد. برای انتخاب نام دامنه نیاز به راهنمایی مناسب داریم اما راهنمایی برای انتخاب نام دامنه مناسب کار هرکسی نیست و ما باید از افراد متخصص که چندین سال در این کار تجربه دارند استفاده کنیم که متناسب با سایتی که ما در آن فعالیت می کنیم نام مناسبی را برای ما انتخاب کنند.

وقتی دامنه را خریداری و یا آن را ثبت می‌کنیم، حتماً باید نام مناسبی بر روی آن قرار دهیم و یا کد مناسبی برای آن در نظر بگیریم و یا پسوند مناسبی برای آن انتخاب کنیم که نشان دهنده مالکیت ما باشد.

نام دامنه ای که ما از آن استفاده می کنیم، باید هم به راحتی خوانده شود و هم بسیار مختصر و مفید باشد و همینطور یک پسوند مخفف شده داشته باشد که می توانیم از شرکت تولیدی آن استفاده کنیم، در این صورت نمی‌توانیم نام شرکت را به طور کامل بر روی آن ثبت کنیم و باید حتماً مخفف آن را همراه با تلفظ ساده و معنادار را بر سایت مورد نظرمان قرار دهیم.

پیشنهاد میکنیم مقاله طراحی سایت حرفه ای با وردپرس را نیز مشاهده فرمایید!

راهنمایی برای انتخاب نام دامنه مناسب

اهمیت نام دامنه مناسب

راهنمایی برای انتخاب نام دامنه مناسب اهمیت نام دامنه مناسب بسیار زیاد می باشد و به همین دلیل است که شما خوانندگان عزیز در هنگام انتخاب نام دامنه باید به چند نکته مهم و اساسی توجه ویژه ای داشته باشید که در این قسمت چند نکته مهم را که در نام دامنه به صورت مستقیم تاثیرگذار می باشد را مورد بررسی قرار می دهیم:

۱_اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که می توانیم در هنگام اهمیت نام دامنه در این قسمت به شما خوانندگان عزیز بیان کنیم این است که سعی کنید از کلمه ای استفاده کنید که مرتبط با کارتان است. در این صورت حتی اگر کسی تا به حال به وبسایت شما سر نزده باشد هم فقط با دیدن نام سایت شما از حوزه فعالیت کاری شما به طور کامل آگاهی پیدا می کند.

۲_نکته دیگر که در هنگام انتخاب نام دامنه بسیار اهمیت دارد این است که سعی کنید از کلماتی که املای سخت و پیچیده ای دارند استفاده نکنید، به طوری که اکثر افراد به اشتباه آن را تایپ می کنند که استفاده از آن به سوی افراد سودجو کاملاً باز می باشد. استفاده به این صورت است که اگر شما نامی را برای وبسایت خود انتخاب کنید که در آن کلمات پیچیده ای انتخاب شده باشد اگر افراد یک کلمه را تایپ نکنند یا کلمات اضافی را تایپ کنند، به سایت دیگری خواهند رفت و ممکن است از این نام اشتباه برای سایت خود استفاده کنند.

نکته دیگری که می توانیم بیان کنیم که اهمیت نام دامنه را بهتر به ما نشان دهد این است که اگر زمانی بین کلمات خط فاصله استفاده کنید اعتبار سایت شما کمی کاهش می یابد، زیرا که باید بعد از اینکه نام دامنه خود را به افراد می گویید باید همیشه متذکر شوید که در بین کلمات باید خط فاصله باشد و در این صورت است که نام دامنه ی شما بسیار زیاد می شود.

پیشنهاد میکنیم مقاله افزایش سئو سایت را نیز مشاهده فرمایید!

اهمیت نام دامنه مناسب

دامنه کوتاه باشد

راهنمایی برای انتخاب نام دامنه مناسب بسیار اهمیت دارد و همچنان شرایطی دارد که ما بر اساس آن باید نامگذاری کنیم، برای مثال وقتی دامنه کوتاه باشد باید نامی را متناسب با همان دامنه انتخاب کنیم و نام این دامنه با دامنه هایی که بلند است بسیار متفاوت است.

برای نامگذاری همانطور که می‌دانید روش های متفاوتی وجود دارد، برای مثال بررسی رقبا، الهام گرفتن از دامنه سایت های دیگری که محصولات و خدمات مشابه با سایت ما ارائه می کنند، این روش به خاطر آن است که ما نامی نزدیک به نام رقیبانمان انتخاب نکنیم یا به عنوان یک نقطه پرش برای ایده های بیشتر خودمان از آن استفاده کنیم.

از دیگر روش هایی که می توانیم به آن اشاره کنیم این است که از صفت های مرتبط با دامنه های خود استفاده کنیم برای مثال ما می توانیم از نام های حیوان برای نامگذاری دامنه های خودمان استفاده کنیم. استفاده از نام حیوان یک روش جالبی است که در سایت های معروف از این روش استفاده می کنند.

استفاده کردن نام حیوان به نام دامنه تنها به شما کمک نمی‌کند یک نام تجاری منحصر به فرد ایجاد کنید، بلکه به طور خودکار فرصتی هوشمندانه برای نام تجاری شما به وجود می آورد .

پیشنهاد میکنیم مقاله سئو سایت فروشگاهی را نیز مشاهده فرمایید!

دامنه کوتاه باشد

راحت نوشته شود

یکی از نمونه راهنمایی برای انتخاب نام دامنه مناسب این است که نامی انتخاب کنیم که حتما باید راحت نوشته شود. بهترین نام دامنه آن نامی است که ما بتوانیم به راحتی آن را بنویسیم و هم در گفتن نام آن مشکل نداشته باشیم و به راحتی بازگو شود.

اسم هایی که بسیار کوتاه هستند هم به راحتی خوانده می شوند و هم به راحتی نوشته می شوند، به خاطر همین در انتخاب نام دامنه های مناسب برای سایت از اسم های بسیار کوتاه و مختصر و یا در بسیاری از دامنه های سایت از نام های مخفف برای راحت‌تر خوانده شدن آن استفاده می کنند و کسانی هم که در این کار تخصص دارند به ما پیشنهاد می کنند که حتما از نام های بسیار مختصر استفاده کنیم و این هم برای ما بسیار مفید خواهد بود و هم افراد دیگری از آن استفاده می‌کنند نیز راحت تر است، چون سابقه به ما نشان داده است که نامی که ما در دامنه ها استفاده می کنیم اگر کوتاه تر و مختصر تر باشد بسیار پر تردد تر خواهد بود و شرکت های بازاریاب بزرگ از آن استفاده خواهند کرد.

از دیگر نکات راهنمایی برای انتخاب نام دامنه مناسب این است که از حروفی که سخت تلفظ می شوند و یا نوشتن آنها دچار است استفاده نکنیم، در این صورت حتی اگر نام کوتاه باشد اما راحت تلفظ نشود و یا راحت نوشته نشود باز هم از آن استفاده نمی کنند و یا اگر استفاده کنند در ذهن آنها باقی نمی ماند و دفعات دیگر از سایت های دیگری بازدید می کنند.

راحت نوشته شود

در انتخاب پسوند نام دامنه دقت کنید

راهنمایی برای انتخاب نام دامنه مناسب اهمیت همانطور که می‌دانید دامنه‌های سایت از پسوند های مختلف و مهمی تشکیل شده است که این پسوند ها معمولاً مخفف شده کلمه هایی هستند که نمی توانیم به طور کامل از آنها استفاده کنیم برای مثال پسوند com از جمله پسوند های پرکاربرد است که در بسیاری از دامنه ها از آن استفاده می کنند. اکثر شرکت های فعالی که در سرتاسر جهان هستند از این پسوند برای ساخت دامین های خود استفاده می کنند.

روش انتخاب نام دامنه بر روی پسوند هایی که ما استفاده می کنیم نیز بسیار تاثیر دارد، پس ما باید در انتخاب پسوند به نام دامنه توجه کنیم.

از دیگر پسوندهایی که در کنار نام دامنه از آن استفاده می کنیم بیز است که این پسوند مخفف بیزینس و یک نام تجاری است که به معنای تجارت است و از این پسوند برای سایت های تجاری استفاده می کنند.

اما از دیگر پسوند هایی که مورد قبول بسیاری از افراد است و از آن بسیار استفاده می کنند، پسوند تی وی است که به خاطر شباهتی که به مخفف تلویزیون دارند، برای ایجاد وبسایت های تلویزیونی مورد استفاده قرار می گیرد.

در انتخاب پسوند دامنه قوانین مختلفی وجود دارد و ما نمی توانیم هرگونه که دوست داشته باشیم برای دامنه ها انتخاب کنیم، از جمله قوانینی که وجود دارد این است که حداقل طول دامنه ها سه حرف و حداکثر ۶۳ حرف باشد، اگر کمتر یا بیشتر از این باشد مورد قبول نخواهد بود و نامی که انتخاب می کنیم ثبت نمی شود.

از دیگر قوانین این است که ما نمی توانیم دامنه هایی که دیگران ثبت کرده اند را کپی کنیم، چون بعد از استفاده از آن صاحبان آن دامنه متوجه می شوند و در این صورت دردسرهای زیادی را خواهیم داشت.

در انتخاب پسوند نام دامنه دقت کنید

از کلمات کلیدی سایت در نام دامنه کمک بگیرید

راهنمایی برای انتخاب نام دامنه مناسب اهمیت انتخاب نام دامنه خوب چندان هم آسان نخواهد بود، برای انتخاب نام دامنه مناسب یکی از کارهایی که می توانیم انجام بدهیم این است که از کلمات کلیدی سایت استفاده کنیم. این کار هم برای ما و هم برای کسانی که از آن استفاده می کنند مزیت خواهد داشت.

کلمات کلیدی سایت طوری هستند که افراد به راحتی می توانند آنها را به خاطر بسپارند و همین باعث می شود که بازدید از سایت ما بیشتر شود، اما از دیگر خوبی هایی که استفاده از کلمات کلیدی سایت دارد این است که ما می توانیم به راحتی سایت های مورد نظر خودمان را در اختیار دیگران قرار بدهیم.

اگر از نام های ناآشنا استفاده کنیم مسلماً شناخته شده واقع نمی شود و همین بسیار کار ما را سخت خواهد کرد و باعث می شود که سایت ما بازدید چندانی نداشته باشد، پس بهتر است نامی که مورد قبول افراد سایت است را انتخاب کنیم.

از کلمات کلیدی سایت در نام دامنه کمک بگیرید

نام دامنه باید به راحتی در ذهن بماند

نام دامنه مناسب باید طوری باشد که حتماً به راحتی در ذهن افراد بماند، در این صورت وقتی از سایت شما بازدید کردند و کیفیت و چگونگی کارکرد با آن را متوجه شدند، حتماً دوباره از آن استفاده می کنند و این یکی از مزیت هایی است که نام دامنه راحت در پی دارد.

نام دامنه باید به راحتی در ذهن بماند

نکات انتخاب نام دامنه

راهنمایی برای انتخاب نام دامنه مناسب اهمیت نکات انتخاب نام دامنه از جمله نکاتی است که اگر ما آنها را رعایت نکنیم مشکلات مهمی را برای ما به وجود می‌آورد برای مثال ممکن است سایت ما برای چندین مدت ناآشنا بماند و بازدیدی از آن صورت نگیرد، در این صورت سایت خود به خود از بین می‌رود. در این صورت تمام تلاشی که ما برای به پایان رساندن دامنه سایت انجام دادیم بی‌ثمر می ماند.

در نام دامنه ها برخی از نام ها هستند که محبوبیت چندانی ندارند و ما نباید از آنها استفاده کنیم. همچنین در نام دامنه اسم هایی که دارای ابهام هستند متناسب نخواهند بود.

از دیگر نکات راهنمایی برای انتخاب نام دامنه مناسب این است که نباید از اعداد و خط تیره استفاده کنیم و همینطور باید دامنه مرتبط با نام شرکت باشد و گویای فعالیت آن باشد و ما می توانیم از مخفف نام شرکت استفاده کنیم اما در این صورت باید حتماً معنا دار و قابل تلفظ و در عین حال راحت و بسیار کوتاه باشد، چون در این صورت خیلی بیشتر در یاد افراد و شرکت های بازاریاب قرار می گیرد و همین می تواند به ما کمک کند که به راحتی بازدید کننده های سایت مان را بالا ببریم.

راهنمایی برای انتخاب نام دامنه مناسب

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *