سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت قدم اول برای سئو هر سایتی می باشد که سئو کار باید به ان توجه کند ، در این مقاله ما به برسی این موضوع خواهیم پرداخت و برخی از اطلاعات مهم که بهتر است شما در رابطه با سئو داخلی سایت بدانید را بیان خواهیم کرد .

به طور کلی اگر بخواهیم تعریفی را برای سئو داخلی سایت ها بیان کنیم ،‌ داریم : در واقع سئو داخلی و یا همان On-Site SEO و On-Page SEO ، به مجموعه ای از عمل ها و افداماتی گفته می شود که همه با استفاده از بهینه سازی عناصر موجود در یک سایت ، باعث افزایش رتبه و ترافیک سایت در موتور های جستجو می شوند . به عبارت دیگر منظور از سئو داخلی یک سایت ، مربوط به دو مورد بهینه سازی محتوا و کد های HTML وب سایت گفته می شود . سئو داخلی را می توان درست نقطه مقابل سئو خارجی دانست ، در سئو خارجی یا Off-Site SEO ، لینک های خارج از سایت شما و همین طور دیگر سیگنال هایی که از محیط اینترنت به سمت سایت شما ارجاع داده می گردد ، در این بخش مورد استفاده قرار می گیرند و بهینه سازی می شوند .

 

سئو داخلی سایت
از مهم ترین دلایل ضروریت سئو داخلی ، علاوه بر موضوع تفسیر بهتر موتور های جستجو از وب سایت ، باعث می شود که کاربران و افرادی که از سایت شما دیدن می کنند ، بتوانند که محتوای یک صفحه را بهتر درک کنند . اگر بخواهیم به طور کلی هدف از انجام سئو داخلی سایت را بیان کنیم ، سئو داخلی سایت به موتورهای جستجو کمک می کنند تا آنچه که افراد در صفحات سایت شما مشاهده می کنند را بهتر درک کنند و به عبارتی می تواند که ارزش محتوا را از دید کاربران نیز بسنجند .
پس اگر بخواهیم که به طور موردی اهداف سئو داخلی سایت را برسی کنیم داریم :‌

۱ ) درک بهتر محتوای هر صفحه .

۲ ) تشخیص محتوای شما به عنوان مرتبط ترین و مناسب ترین مطلب با عبارات مورد جستجو کاربران .

۳ ) ارزیابی و سنجیدن صفحه به عنوان یک صفحه با ارزش و قابل نمایش در صفحات نتایج جستجو در اولویت های بالای سایت .

در طی انجام سئو داخلی چندین فرآیند و موضوع مهم وجود دارد که سئو کار باید حتما مهارت کافی در پیاده سازی انها را داشته باشد تا بتواند به خوبی کار سئو داخلی را انجام دهد برخی از مهم ترین این موارد عبارت است از : لینک سازی ، بهینه سازی عکس ها ، چگالی کلمات کلیدی ، عنوان صفحه و … ، که هر کدام دارای اصولی مشخص و تکنیک های خاص می باشند ،‌در قسمت های بعدی این مقاله سعی خواهیم کرد که به طور خلاصه هر یک از این موارد را برسی کنیم و نکات مهم در رابطه با انا را ذکر کنیم .

 

 

سئو داخلی سایت

لینک سازی داخلی سایت

لینک سازی داخلی سایت یکی از اقدامات مهم در بحث مربوط به سئو سایت می باشد ، در واقع منظور از لینک سازی داخلی ، این است که شما یک صفحه از سایت خود را به صفحه دیگری از همان سایت متصل و مرتبط کنیم ، به طوری که افراد در هنگام بازدید از سایت شما با کلیک بر روی لینک های مشخصی بتوانند که به صفحات دگیر و یا بخش های دیگر که با لینک مربوطه ارتیاط دارند منتقل شوند ، زیرا که همان طور که می دانید ربات های گوگل این توانایی را دارند که صفحات جدید و مرتبط را به راحتی پیدا کنند .

به طور کلی می توان گفت که تمامی لینک هایی که در قسمت منوی اصلی سایت شما قرار می گیرند از قبیل محتوای صفحه ،سایدبار ، فوتر ، بنرهای گرافیکی ، … همه از انواع لینک سازی داخلی به حساب می آیند . در این عمل در واقع هدف از گوگل این است که با استفاده از لینک های داخلی دسترسی ، باعث شود که محتوای جدید و درک ارزشمندی یک صفحه در سایت را مشخص کند .

 

سئو داخلی سایت

بهینه سازی عکس ها برای سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت با عکس از دیگر اقدامات مهم است که در این بخش به برسی این موضع خواهیم پرداخت ، بهینه سازی تصاویر در وب سایت را می توان مجموعه ای از اقدامات است که شما برای افزایش کیفیت عکس‌ هایی که در سایت قرار داده این به منظور جلوگیری از کاهش سرعت بارگذاری صفحات انجام می‌دهید دانست .

این نوع از بهینه سازی ، یعنی بهینه سازی تصاویر جز عوامل تاثیر گذار تریت اقدامات برای پیشرفت برند شما به می باشد ، اگر بخواهیم دقیق تر این موضوع را برسی کنیم ، می دانید که تصاویر به دلیل حجم بالایی که دارند ،‌باعث می شوند که سرعت بارگذاری سایت شما را کاهش می دهند  که این کاهش صورت چیز خوبی برای سایت ها می باشد ، زیرا واضح است که هر وبسایتی که با سرعت بارگذاری پایین کار می کند ، باعث خستگی و اتلاف وقت کاربران می شود ، به همین جهت این سرعت پایین آپلود شدن صفحات و تصاویر ، باعث این می‌ شود که کاربرانی که از سایت شما قصد بازدید و استفاده دارند ، خیلی زود و بدون انجام کلیک خاصی در صفحات سایت شما ، از محیط خارج شوند ، که همین عامل بازدید بدون هیچ کلیدی، طبق الگوریتم‌ هایی که گوگل دارد ، آسیب زیادی به رتبه سایت و برند شما وارد خواهد کرد . به همین دلیل شما باید که حتما هینه سازی عکس ها برای سئو داخلی سایت را جدی بگیرید ، همچنین علاوه بر حجم بالا و کاهش سرعت بالا امدن سایت تصاویر همچنین فضای زیادی را در صفحه سایت شما اشغال می‌کنند که این نیز نکته ای نفی و مخرب برای سایت به حساب می آید زیرا که شلوغی سایت شما ، علاوه براینکه باعث افت کیفیت می شود ، ترافیک مفید کسب شده شما را نیز کاهش می دهد که این موارد برای سایت شما مخرب به حساب می آید و باید که با استفاده از تکنیک های بهینه سازی عکس ها جلوی این موارد را گرفت .

سئو داخلی سایت

چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمات کلیدی را در این قسمت مورد برسی قرار خواهیم داد و توضیحی کوتاه در رابطه با ان خواهیم داد ، در واقع منظور از چگالی کلمات کلیدی ،‌مقدار و درصد استفاده از یک عبارت و یا کلمه کلیدی می باشد ، به نسبت کل کلمات محتوای یک صفحه از سایت شما ؛ در بحث سئو سایت ها از موضوع های مهم همین چگالی کلمه کلیدی می باشد و به عنوان فاکتوری برای تشخیص مرتبط بودن محتوایی که در یک سایت قرار گرفته است با کلمه کلیدی اصلی مورد استفاده قرار می گیرد . در اواخر سال 1990 بود که چگالی کلمات از ، فاکتورهای مهم در رتبه بندی یک سایت به شمار آمد .

اما باز هم با این وجود ، زمانی که وبمسترها به اهمیت و ضروریت چگالی کلمات کلیدی در سئو پی بردند ، خیلی زیاد از این کلمات در متن های محتوها استفاده می کرند به طوری که به دلیل حجم بالای تکرار این کلمات در محتواها خواندن محتوا عملاً غیر ممکن می شد . به همین جهت موتورهای جستجو ، که در راس ان گوگل قرار دارد ، تصمیم گرفتند که میزان اثر گذاری این کلمات کلیدی را در سئو به کم ترین مقدار یا به عبارتی به حداقل برسانند .

به طوری که امروزه اگر که شما با استفاده از Keyword Stuffing، قصد داشته باشید که چگالی کلمات کلیدی سایت خود را افزایش دهید ، سایت شما از سوی گوگل جریمه خواهد شد . البته توجه داشته باشید که توضیحی که دادیم به این معنی نیست که شما نباید در سایت های خود از کلمات کلیدی استفاده کنید ، بلکه منظور این است که باید در محتوا هایی که بر روی سایت خود قرار می دهید به طور معقول و کافی ( در خیلی زیاد با چگالی بالا ) استفاده کنید .

سئو داخلی سایت

عنوان صفحه موضوعی پر اهمیت برای سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت از مهم ترین اقدامات است که برای سئو سایت شما باید که حتما انجام گیرد ، یکی از موضوعات مهم در رابطه با سئو داخلی سایت بحث عنوان صفحه می باشد ، هر محتوایی که بر روی سایت شما قرار می گیرد باید که یک تگ عنوان (Page Title ) داشته باشد ،‌ به طوری که در این عنوان منحصر به فرد باید که کلمات کلیدی مهم و مرتبط با محتوای قرار گرفته در ان صفحه در این عنوان ذکر شود ، به این هدف که زمانی که کاربر کلمه کلیدی به کار رفته در عنوان شما را در موتور های جست و جو گر سرچ می کند ،‌ گوگل و دیگر موتور ها بتوانند که کاربر را به سوی سایت شما هدایت کنند ، به همین دلیل است که این تگ عنوان یکی از ضروری ترین و پر اهمیت ترین فاکتور های سئو داخلی سایت می باشد ،به طوری که می‌تواند به افزایش ترافیک سایت شما کمک زیادی را کند .

استفاده نادرست از تگ عنوان و یا عدم استفاده از آن ، تاثیرات منفی زیادی را بر روی سایت شما می گذارد . به همین دلایل این که بهینه سازی عنوان صفحه و یا همان optimize کردن تگ title ، یکی از تکنیک های مهم و حرفه ای در بحث سئو داخلی سایت به شمار می آید .

سئو داخلی سایت

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *