چرا طراحی وب سایت مهم است؟

چرا طراحی وب سایت مهم است؟

چرا طراحی وب سایت مهم است

چرا طراحی وب سایت مهم است : امروزه بدون شک اگر وارد هر مغازه، فروشگاه، اداره و منزلی شویم حداقل یک کامپیوتر در گوشه ای از فضای آن جای گرفته است. همین طور در هر جایی که فکرش را بکنیم وسیله ای وجود دارد که به اینترنت متصل شده و از آن استفاده می کنند. شاید بتوان بزرگترین و مهمترین کاربرد اینترنت را وجود خدمات آنلاین دانست که سایت های فعال روزانه به هزاران نفر بازدید کننده ارائه می دهند. هر روز  و با گذر زمان به اهمیت طراحی سایت مخصوصا برای سایت هایی که در زمینه کسب درآمد اشتغال دارند، افزوده می شود. 

به نظر شما چرا باید سایت داشته باشیم؟ این سوالی است که هر فردی قبل از طراحی آن از خود می پرسد. دلیل اصلی و مهم برای طراحی سایت چیست؟ چرا تصور عموم بر این است که سایت می ‌تواند باعث رونق بخشیدن به کسب و کار های ما شود؟

بیاید از خودمان سوالی بپرسیم، از روزی که گوشی هوشمند خریدیم یا با کامپیوتر و لپ تاپ توانستیم وارد فضای مجازی و اینترنت شویم، روزی را به یاد دارید که در سایت مورد علاقتان یا یک سایت خبری گشت و گذاری نداشته باشید؟ یا برای تهیه وسیله ای که نیاز دارید از سایتی خرید نکرده باشید؟

یکی از راههای مهم و پر بازده برای بازاریابی و به نوعی تبلیغ برای کسب و کارها طراحی کردن یک وبسایت است. طراحی کردن یک وبسایت می‌ تواند کمک بسیار زیادی به شما در حیطه دیجیتال مارکتینگ کند. توجه داشته باشید که امروزه اینترنت شبیه یک دفترچه تلفن برای هر کدام از ما عمل می ‌کند و می توان گفت اکثر افراد برای پیدا کردن اطلاعات و بالابردن دانش خود دائما در آن به دنبال جدید ترین موضوعات می گردند.

حتی برای خریدن وسایل بسیار ساده و مایحتاج زندگی هم  بهتر می بینیم قبل از خرید از فروشگاه های حضوری سری به وبسایت های گوناگون بزنیم و بعد تصمیم به خرید می گیریم. در اکثر  موارد حضوری به فروشگاه های سطح شهر می رویم و از همان سایت هایی که کالای خود را طبق سلیقه مان در اینترنت پیدا کردیم خرید می کنیم.

برای اینکه به اهمیت داشتن وب سایت پی ببریم و همین طور بفهمیم چرا طراحی وب سایت مهم است؟ آیا سایت ها نقشی در پیشرفت کسب و کار ها دارند؟ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سایت چیست؟

سایت چیست؟

یک وب سایت را می توان مجموعه‌ ای از صفحات به هم متصل و پیوسته دانست که از طریق یک آدرس برای همگان قابل دسترسی باشد؛ این صفحات می تواند شامل انواع متن ها با توجه به موضوع سایت، تصویرهای مرتبط با متن ها، قالب‌ های گوناگون و مختلف و … باشد.

وب سایت ها از راه مرورگرهای وب برای ما قابل دسترسی هستند. مرورگر وب برنامه ی کامپیوتری است که می تواند به نمایش و دانلود فایل ها و اجزای تشکیل دهنده وب سایت کمک کند.

در پاسخ به این سوال که چرا طراحی وب سایت مهم است؟ باید بگویم که سایت مکانی برای تبلیغات کسب و کار شما است است و با دادن آگاهی به دیگران می توانید در این راه پیشرفت زیادی کنید.

حال بیایید با هم ببینیم که در یک وبسایت چه اطلاعات به درد بخوری می ‌توان قرار داد:

* دادن اطلاعاتی لازم و کافی در مورد کسب و کار خود

* راه و روش تماس با مدیران وبسایت

* تبلیغ کردن برای کسب و کار خود در جهت پیشرفت و رسیدن به فروش بالا

* اطلاعاتی درباره شرکت و نوع کسب و کارتان

* قرار دادن یک امکان جدید به عنوان خرید به صورت انلاین

* گذاشتن نمونه اجناس و کارها برای مشتریان

* دادن اطلاعات و اخبار برای دیگران

* قرار دادن آموزش های گوناگون

    و…..

پیشنهاد میکنیم مقاله طراحی سایت حرفه ای با وردپرس را از دست ندهید.

مزایای راه اندازی و طراحی وب سایت

مزایای راه اندازی سایت

در این قسمت می خواهیم با هم بررسی کنیم چرا طراحی وب سایت مهم است؟ مزایای آشنایی با سایت های شرکتی و یا هر نوع سایتی دیگر چیست؟

    ۱- استفاده کردن همگان از وبسایت

این روزها هر کسی حتی با کمترین سطح سواد و یا نداشتن سواد خواندن و نوشتن از اینترنت استفاده می کند و با آن سر وکار دارد. حتما برای هر یک از ما هم این اتفاق افتاده که در بین اطرافیان خود کسی را داریم که سواد درست و حسابی در استفاده از کامپیوتر و گوشی هوشمند را نداشته باشد و از شما بخواهد که یک مطلب را در اینترنت برای او پیدا کنید. برای مثال در استفاده های همگانی یا برای پیدا کردن آدرس مطب یک پزشک هم می توان در اینترنت جستجو کرد که به فرض پزشک خوب در شهر ما کیست؟ دستور پخت فلان غذای مورد دلخواه فرزندمان چگونه است؟ بهترین و ارزانترین لباس فروشی در کجاست؟ بهترین سالن برای گرفتن عروسی کجاست؟ قیمت فلان لباس در کدام سایت بهتر است؟ بلیط هواپیما در کدام شرکت برای مقصد ما وجود دارد.

پس همه دارندگان وب سایت ها می ‌توانید با تولید کردن محتوایی گیرا و مناسب، مخاطبان زیادی را را به سمت خود جذب کنند. پس در مجموع داشتن یک وبسایت می ‌تواند ارتباط موثری را بین شما و تمامی مخاطبان چه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم برقرار کند.

   ۲- داشتن اعتبار بیشتر

زمانی که به دنبال یک مطلب در اینترنت هستیم و با یک سایت روبرو می ‌شویم که اطلاعات بسیار مفید و جامعی در اختیار ما قرار می دهد ، پس ناخودآگاه اعتماد زیادی به آن سایت کرده و در جستجو و خرید های بعدی هم در ابتدای کار سراغ آن می رویم و در برخی از موارد سایت را به دوستان خود هم معرفی  کرده و به آن ها پیشنهاد خرید می دهیم.

تصور کنید که شما در فضای واقعی دارای کسب و کاری هستید اما برای خود وبسایتی ندارید. فردی قبلا به مغازه شما آمده و خرید خوبی کرده و الان دوست دارد باز در این شرایط کرونا از شما کالایی را به صورت افلاین خریداری کند. این مشتری در فضای مجازی و اینترنت به دنبال شما می گردد ولی هیچ نشانی پیدا نمی کند. بدون شک از خود می پرسد چرا یک کسب و کاری که در فضای واقعی اینقدر موفق است نباید سایت یا پیجی حتی با کمترین امکانات برای خود داشته باشد؟

در حقیقت می توان این گونه نتیجه گرفت که یک وبسایت در واقع آدرس مجازی کسب و کار هر شخص است. اما باید این نکته را دقیقا در نظر بگیرید که اگر رقیب شما در شرایط کنونی از شما جلو افتاده باشد و وبسایتی برای محصولاتش طراحی کند بدون شک در جست و جویی که کاربران برای خرید خود انجام می دهند، به سمت رقیب خواهند رفت.

   ۳- از مهمترین روش های بازاریابی

شما وقتی برای خود وبسایتی دارید قادرید یکی از روش های جدید و مدرن در بازاریابی را تجربه کنید. از مهمترین و اساسی ترین روش های بازاریابی که این روزها دارای طرفداران زیادی هم است، داشتن وبسایت برای حرفه و شغل مورد نظر و کار کردن زیاد و اصولی روی رتبه سایت (سئو) آن است. همه ما در هنگام سرچ اطلاعات یا محصولی در اینترنت به اولین تا پنجمین سایتی که بر میخوریم، اعتماد کرده و آن را انتخاب اول خود قرار می دهیم. برای مثال بیایید با هم فکر کنیم که ما فروشنده یک محصول هستیم و به طور کامل روی سئو سایت خود هم کار کرده ایم. مشتری بعد از سرچ به ما می رسد و بعد از پیدا کردن اعتماد، خریدش را انجام می دهد. حال به نظرتان این روش چقدر توانسته در میزان فروش ما تاثیر گذار باشد؟ مسلما خیلی زیاد. پس باز در این جاست که دقیقا می فهمیم چرا طراحی وب سایت مهم است.

در مثال دیگر شما دوره ای آموزشی به شکل کپچر یا فیلم تهیه و در وبسایت خود قرار می دهید. با این روش تعداد زیادی برای کسب اطلاعات و خرید از شما وارد وبسایت شده و فروش شما بالا می رود.

   ۴- تنبلی و کاهلی در خرید

با شرایط کنونی که همه ما درگیر آن هستیم مانند کرونا، مریضی های فراوان، آلودگی هوا، تنبلی برای بیرون رفتن در خرید، نداشتن فرصت کافی برای گشت و گذار در فروشگاه ها، داشتن حق انتخاب بیشتر در فروشگاههای انلاین و… دیگر عده معدودی در خیابان ها به جست و جوی برای خرید یک محصول از این طرف شهر به آن طرف می ‌روند. در بهترین حالت اگر شما فروشنده یک محصول خاص باشید و در شهر دیگری محصول شما پیدا نشود، دیگران مجبور به خرید از شما حتی از فرسنگ ها راه دور هستند. طبق آمار و ارقامی که گرفته شده خرید های اینترنتی مبلغی بیشتر از حد تصور را به خود اختصاص می دهند.

   ۵- ثبت اطلاعات مشتریان

    به فرض شما اطلاعاتی از کسب و کارتان در یک مراسم، مهمانی، نمایشگاه، جشنواره و …. به یک مشتری داده اید و او آن زمان چیزی ندارد تا اطلاعاتتان را یادداشت کند. در صورتی که شما نام، آدرس، شماره تماس و… به شخص داده اید. ولی بعد از مراسم ممکن است بعد از چند دقیقه یا چند ساعت این اطلاعات از ذهن او پاک شود و تنها نام و حرفه شما در خاطرش بماند. حال زمان آن رسیده که برای خرید با شما ارتباط برقرار کند ولی تنها نامتان را به یاد دارد و هیچ اطلاعاتی دیگری به یاد نمی آورد. حالا در اینترنت به دنبال اطلاعات شما می گردد. شما به راحتی می توانید بخشی را در وب سایت خود قرار دهید تا مشتری با ثبت نام در آن و وارد کردن مشخصاتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره تماس و ایمیل راه را برای برقراری ارتباط راحت کند. به همین ترتیب شما با یک  بازاریابی موفق توانستید اطلاعات مشتری را دریافت و هر زمان که محصولی برای فروش داشتید با او تماس بگیرید.

   ۶- پیدا کردن مشتری های جدید

در فضای وب و اینترنت، گستره ای وسیع و پهناور از روش های گوناگون و متنوع برای تبلیغات کسب و کار و دیده شدن وجود دارد. شما تا به امروز در شرکت حقیقی خود و یا فروشگاه و مغازه حضوریتان فقط تعداد محدودی مشتری داشتید که یا گذری از شما خرید می کردند و یا همیشه ثابت بودند، با طراحی یک وبسایت به راحتی می ‌توانید مشتری های جدید و زیادی را به طرف مکان فیزیکی و انلاین خود بکشید. کسانی که تا به حال حتی شما را نمی‌ شناختند و تجربه خرید از شما را نداشتند با یک سرچ و جستجو در گوگل به آسانی با کسب و کار تان آشنا شده و در صورت رضایت از مشتری های ثابت و همیشگی می شوند.

   ۷- نشان دادن محصولات متنوع

    حتما برای شما فروشنده محترم تا امروز خیلی پیش آمده که با تعدادی از مشتریان سر رنگ، کیفیت، جنس و حتی نوع محصول و یا خدمات بحث کنید. با طراحی و مدیریت یک وبسایت به سهولت می ‌توانید این بحث ها را کمتر کرده و به حداقل برسانید. برای هر محصول در فروشگاه قادرید صفحاتی طراحی و اطلاعات تکمیلی در اختیار بیننده قرار دهید، تا با مطالعه دقیق و مقایسه جنس با معیارهای خود اقدام به خرید کند. همین طور می‌ توانید انواع متنوعی از محصولات را با توجه به خدمات ارائه شده در وب سایت گذاشته و با هم صنفان خود وارد رقابت شوید.

این نکته مهم را در نظر بگیرید که خیلی از مشتری های ما که قصد خرید محصولی را دارند ممکن است در ساعت کاری که شما در مغازه خود حضور دارید نتوانند برای خرید اقدام کنند. پس به راحتی با داشتن یک وبسایت شما می توانید در 24 ساعت شبانه روز با آن ها ارتباط برقرار کرده و هم محصولات شما به فروش برسد و هم مشتری به کالای مورد نظر خود می رسد. در حقیقت سایت را می توان به یک بوم بزرگ تشبیه کرد که امکان انتقال دادن اطلاعات کامل از محصول و خدمات برای مشتری را دارد.

سخن پایانی

در مجموع اگر شما هم دارای کسب و کاری هستید ولی  وب سایتی ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم نگاهی به آینده و کسب و کار های مشابه در فضای اینترنت بیندازید. شاید برای داشتن یک دید بهتر از آینده و بالا بردن قدرت فضای مجازی بد نباشد که به نمونه های خارجی در اینترنت هم توجه داشته باشید. پس بهتر است بعضی اوقات به گذشته نه چندان دور هم نگاهی کنید: روزی در ایران بود که خرید و فروش، پرداخت آنلاین و کلا فضای مجازی امری غیر معمول و بعید تلقی می شد، اما این روز ها  این امر و داشتن وب سایت کاملا ضروری و مهم است  و روزی می رسد که کسب و کاری که به نظر می رسید روزی نمی تواند به فضای مجازی وارد شود توانست به صورت همیشگی و قاطع در یک آدرس اینترنتی قرار بگیرد. پس در حقیقت در جواب این سوال که چرا طراحی وب سایت مهم است؟ باید گفت سایت یک مکان مناسب برای نشان دادن کسب و کار فردی است، تا با ارائه خدمت به مشتری و قرار گرفتن در رقابت با همکاران خود به موفقیت و سود بالایی برسد و بعد از گذشت زمان و دادن اطلاعات کافی به دیگران به یک برند خاص دست یابد.

چرا طراحی وب سایت مهم است؟

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *