افزایش سئو سایت

افزایش سئو سایت

افزایش سئو سایت

افزایش سئو سایت : خیلی از افراد تصور می کنند که سئو کار خیلی سختی است و به خاطر همین احساس، هیچ تلاشی برای یادگیری آن نمی کنند. اما واقعیت این است که سئو سایت آن چنان که فکر می کنید کار پیچیده ای نیست و بهتر است بگوییم که دارای اصول ساده ای  می باشد. با این حال اصول سئو برای رتبه بندی سایت شما کفایت نمی کند و شما باید فرا بگیرید که چگونه سئو سایت را بالا ببرید و افزایش  دهید. هر فعالیت و کسب و کاری جهت معرفی و رونق خود نیاز به تبلیغ دارد. از مهم ترین روش های تبلیغاتی در کل دنیا و کسب و کارهای اینترنتی و فضای مجازی بهینه کردن موتور جستجو یا سئو می باشد. بعد از این که سایت طراحی شد باید به سراغ سئو سایت برویم. فراگیری سئو از اصلی ترین فعالیت های سئو کار است. در حقیقت سئو، به مجموعه ای از متدها و روش ها با هدف افزایش بازدید و ارتباط سایت ها و قرار گرفتن در لیست نتیجه و صفحات ابتدائی موتورهای جستجو مانند گوگل ، یاهو و … گفته می شود. بهبود رتبه سایت با افزایش تعداد بازدیدکنندگان همراه خواهد بود.

سئو سایت   یا همان(SEO) است که مخفف  Search Engine Optimization معادل بهینه سازی موتور جستجو می باشد. پس به طور کلی می توان سئو را روشی برای کمک به موتورهای جستجو جهت  افزایش بازدید وب سایت ها تعریف کرد. باتوجه به این که موتورهای جستجو، استراتژی های جستجوی خود را به طور دائم به روز می کنند و معیارهای رتبه بندیشان مدام در حال تغییر است، فراگیری و پیاده سازی سئو یکی از شروط اصلی موفقیت در دنیای مجازی است.

تکنیک کلاه سیاه در سئو

تکنیک کلاه سیاه

 به تمامی فعالیت هایی که  توسط بعضی از افراد برای فریب دادن موتورهای جستجو انجام می شود تا بتوانند سایت خود را در صفحه های این موتورها قرار دهند، تکنیک های کلاه سیاه گفته می شود. استفاده از این تکنیک ها از طرف موتورهای جستجو دارای جریمه می باشد.

.

تکنیک کلاه سفید در سئو

کلاه سفید سئو

تکنیک هایی که شامل روش هایی برای بهبود و ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو هستند و باعث افزایش بازدید وب سایت ها می شوند، تکنیک های کلاه سفید می گویند. موتورهای جستجو ضمانت کرده اند که افرادی را که از این تکنیک ها استفاده می کنند در مقایسه با کسانی که روش آن ها تکنیک های کلاه سیاه است، در اولویت و رتبه های بالاتر قرار دهند.

روش های سئو برای افزایش رتبه سایت

روش های سئو برای افزایش رتبه سایت

پیشنهاد میکنیم مقاله 8 ترند مهم سئو در 2021 که باید بدانید راازدست ندهید

نصب گواهی  ssl

یکی از فاکتورهای بسیار مهم موتورهای جستجو برای سئو سایت، امنیت سایت است و یکی از راه های افزایش امنیت سایت، نصب گواهی اس اس ال است. اگر سایت شما بدون این گواهی در موتورهای جستجو ایندکس شده باشد، بعد از نصب گواهینامه، باید عملیاتی مانند ریدایرکت کردن را حتما انجام دهید تا ترافیک ورودی سایت کم نشود.

 شبکه توزیع محتوا یا CDN

از کاربردهای شبکه توزیع محتوا می توان به افزایش سرعت بارگذاری سایت برای کاربرهای گوناگون اشاره کرد. هم چنین این شبکه، سایت را در مقابل انواع حمله های مخرب اینترنتی محافظت می کند. شبکه های توزیع محتوا متشکل از سرورهای متعدد در مکان های مختلف دنیا هستند و محل ذخیره اطلاعات استاتیک سایت ها می باشند. آن چه که در این شبکه ها باعث کوتاه شدن مسیر ارسال و دریافت داده از سایت با کاربر می شود این است که نزدیک ترین سرور از نظر مکان پاسخگوی هر کاربر است.

 ریسپانسیو قالب و ساختار وب سایت

 

ریسپانسیو قالب و ساختار وب سایت

 

در واقع یکی از عوامل اصلی تشویق اکثر کاربران موبایل در مراجعه به سایت، ریسپانسیو بودن ساختار سایت است. امروزه کاربران گوشی های همراه و هوشمند و تبلت ها روز به روز در حال افزایش است و اهمیت دادن به نیازها و خواسته های این دسته از کاربران و رعایت کردن ساختار و قالب ریسپانسیو برای سایت، از مهم ترین عوامل افزایش رتبه سایت در میان نتایج موتورهای جستجو می باشد.

اختصاص وبلاگ برای سایت

وبلاگ-نویسی

یکی دیگر از روش های افزایش سئو سایت، راه اندازی وبلاگ است. با توجه به افزایش تقاضا و تمایل کاربران جهت به دست آوردن اطلاعات در موضوعات گوناگون، راه انداختن یک وبلاگ با محوریت توضیح زمینه کاریتان و فعالیت مداوم و مستمر به وسیله پست های به روز و مفید، در جذب کاربرهایی که به دنبال اطلاعاتی در زمینه حوزه کاری شما هستند، اقدام موثر و مفیدی خواهد بود.

URL نوشتن

URL نوشتن

نوشتن یو آر ال البته به شرطی که برای کاربران قابل فهم باشد یکی از روش های بالا رفتن اعتماد کاربران به سایت می باشد. هم چنین به کار بردن کلمات کلیدی باعث افزایش کلیک هایی است که بر روی سایت انجام می گیرد.

 هدایت کردن کاربران در سایت

 هدایت کردن کاربران در سایت

ساده و آسان بودن مسیر یابی برای استفاده کاربر، با ایجاد و افزایش رضایت مندی، از دیگر عوامل موثر بالا رفتن سئو سایت است.

 انتخاب هاست

انتخاب هاست

به یاد داشته باشید که در زمان اختصاص میزبان وب برای سایت و در زمان خرید هاست، فاکتورهایی مانند امنیت بالا، سرعت مناسب و پشتیبانی از قابلیت های مورد نیاز را به طور کامل بررسی کنید.

پنالتی شدن توسط موتور جستجو و بررسی آن

 

پنالتی شدن توسط موتور جستجو و بررسی آن

مطلع شدن از این که سایت به وسیله موتور جستجو مانند گوگل پنالتی شده است یا نه، بسیار مهم است. پس جهت اطلاع از این مساله لازم است به صورت مداوم ایمیل یا اکانت خود را بررسی کنید.

 نقشه سایت

نقشه سایت

یکی دیگر از کارهایی که جهت افزایش سئو سایت لازم است انجام دهید، اضافه نمودن نقشه سایت و ارسال آن به موتور جستجو می باشد که برای این کار می توانید از ابزار های گوناگون ساخت نقشه سایت استفاده کنید. پس از ساخته شدن نقشه سایت، برای این که ساختار سایت توسط ربات های موتور جستجو بهتر درک شود و ایندکس سایت بصورت کامل انجام شود، باید نقشه به وسیله ابزار سرچ کنسول به موتورهای جستجو معرفی گردد.

صفحه تماس با ما

تماس با ما

به جرات می توان گفت در صورتی که کاربران اعتماد کنند بخشی اعظمی از مسیر موفقیت طی شده است ویکی از روش های جلب اعتماد کاربران این است که احساس کنند که شما در دسترس هستید. پس حتما افزودن صفحه ای تحت عنوان تماس با ما که شامل اطلاعات کاملی مانند آدرس و تلفن، ایمیل و آدرس شبکه های مجازی شما می باشد و موقعیت مکانی و راه های ارتباطی کاربران با شما را شفاف سازی می نماید را فراموش نکنید.

صفحه درباره ما

درباره ما

در این بخش می توانید با وارد کردن اطلاعاتی کامل پیرامون فعالیت هایتان، احساس اعتماد و نزدیکی را در مخاطبانتان ایجاد و افزایش دهید. این صفحه می تواند بصورت کاملا جدا طراحی شود و یا با بخش تماس با ما همراه باشد.

اضافه کردن فاکتور جستجو در سایت

ساده بودن جستجو در سایت برای کاربر و این که بتواند به راحتی موضوع مورد نظر خود را در سایت پیدا کند باعث بالا رفتن اشتیاق کاربران در استفاده از سایت شده و موجب افزایش سئو سایت می شود.

Faviconاضافه نمودن

شاید تصور می کنید که این گزینه بی اهمیت می باشد و یک تصویر بی تاثیر است اما واقعیت این است که افزودن آن باعث جذب کاربران شده و به نتیجه مدنظرتان نزدیک تر شوید.

حفظ حریم خصوصی کاربر و قوانین مرتبط با آن

برای بسیاری از کاربران حفظ حریم خصوصی و محرمانه بودن اطلاعات شخصی به وسیله سایت هایی که عضو آن می شوند بسیار پر اهمیت است و نسبت به این موضوع حساسیت زیادی دارند. یکی از فاکتورهای ایجاد و جلب اعتماد کاربران و در نتیجه افزایش سئو سایت، وضع قوانین مرتبط با حفظ حریم خصوصی کاربران و متعهد بودن به آن می باشد.

بهره گیری از محتوی تصویری

عامل دیگری که در رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجو تاثیر فراوان دارد، مدت زمان تداوم استفاده کاربر در سایت می باشد و یکی از مواردی که مدت زمان ماندگاری در سایت را به طور چشم گیری بالا می برد استفاده از محتواهای تصویری، ویدئوهای با کیفیت و اینفوگرافی های جذاب می باشد. 

داده های ساختار یافته

زمانی که شما از داده های ساختار یافته در سایت خود استفاده می کنید، این داده ها به وسیله ربات هایی که به همین منظور تعبیه شده اند طبقه بندی شده و قابل درک هستند و به کارگیری درست از این داده ها باعث افزایش کیفیت عملکرد و بالا رفتن رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو می شود.

نظر دادن کاربران

وجود تعامل بین شما و کاربران و دریافت بازخورد از آنان با ایجاد فرصت نظر دادن کاربران به وجود می آید. به تجربه ثابت شده است که کاربرانی که این امکان را دارند که نظر خود را بیان کنند، به احتمال بسیار زیاد مجددا از سایت بازدید خواهند کرد. دلیل این موضوع را می توان پی گیری کاربران جهت دریافت پاسخ نظر یا سوالی که مطرح نموده اند دانست.

متا توضیحات (Meta Description) 

یکی دیگر از عوامل افزایش نرخ کلیک سایت، بهینه سازی متای توضیحات است که محل نمایش آن در قسمت پایین آدرس سایت و در بین نتایج موتور جستجو می باشد.

 تگ عنوان

اولین موضوعی که به وسیله کاربران در بین نتایج جستجو بررسی می گردد، تایتل یا تگ عنوان می باشد. بهینه کردن تگ عنوان و اختصاص عنوان مناسب و جذاب در عین سادگی و صادق بودن، باعث افزایش سئو سایت می شود.

  پلاگین Caching

مرورگرهای اینترنت بعضی از فایل های سایت را جهت بالا بردن سرعت بارگذاری در مرورهایی که بعدا انجام می شود در خود نگه داشته و ذخیره می کنند. سرعت بارگذاری سایت یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار است که نباید از آن غافل شوید. پس برای رفع مشکل سرعت سایت می توانید ازافزونه پلاگین کش استفاده کنید.

سرعت لود شدن

شاید بتوان گفت که برای موتورهای جستجو، مهم ترین نکته این است که سایت شما بتوانید رضایت مخاطب و کاربر خود  را جلب کنید و آن چه برای کاربران اهمیت دارد بارگذاری با سرعت مناسب می باشد. پس بالا بردن سرعت لود شدن سایت را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم مد نظر داشته باشید.

فشرده سازی یا Min

و جاوا اسکریپ، با کم کردن خط های اضافی و فاصله ها در بین کد های سایتcss ،Htmlفشرده سازی سبب بالا رفتن سرعت خوانایی سایت به وسیله  ربات های موتورهای جستجو می شود و این امر در عملکرد سایت شما و بالا رفتن بازدید تاثیر مثبت دارد.

تصاویر استفاده شده در سایت

یک بخش مهم دیگر تصاویری است که در سایت خود از آن استفاده می کنید. پایین بودن حجم تصاویر به شرط این که کیفیت آن پایین نیاید و چشم کاربر متوجه آن نشود، باعث بالا رفتن سرعت بارگذاری می گردد.

متای توضیحات مختص تصاویر سایت

یکی از مولفه هایی که در درک بهتر محتوی سایت به وسیله موتورهای جستجو کمک کننده است، وضع نمودن متای عنوان و گپشن برای تصویر ها می

Lazy Load  یا لود شدن تنبل

لود شدن تنبل یکی از قابلیت هایی است که باعث می شود عناصری مانند تصویر ها و اسکریپت ها تا وقتی که کاربر برای آن ها درخواست نداده یا اسکرول نکرده، بار گذاری نشود و همین امر باعث افزایش سرعت لود اولیه سایت می شود.

لینک های شکسته داخلی

یک نکته منفی در سئو سایت، لینک های شکسته است و این تاثیر منفی در لینک های شکسته داخلی بیشتر است. برای بررسی سایت خود پیرامون این مساله می توانید از سایت هایی که برای همین منظور وجود دارد بهره بگیرید.

 محتواهای تکراری

استفاده از محتواهای تکراری در سایت یکی دیگر از مواردی است که اگر می خواهید سئو سایتان بالا باشد باید به آن توجه کنید. از جمله روش هایی که می توانید برای رفع این مساله استفاده کنید می توان به ریدایرکت، هدایت کردن صفحه و استفاده از تگ کانونیکال اشاره کرد.

 کلید واژه های تازه

مولفه بعدی که باید نسبت به آن حساسیت و دقت بالایی داشته باشید کلید واژه هایی است که انتخاب می کنید. در واقع کلید واژه ها به منزله مسیر ورودی کاربران به سایت شما هستند و با در نظر گرفتن این که کلید واژه های جدید به صورت دائم توسط کاربران جستجو می شود، شما نیز می بایست همگام با این تغیر به دنبال پیدا کردن کلید واژه های جدید باشید.

اطلاعات معتبر در دامنه سایت 

استفاده از اطلاعات معتبر باعث می شود که موتورهای جستجو به سایت شما اعتماد کنند. در دامنه هایی که از اطلاعات پنهان و غیر معتبر استفاده می کنند این امکان وجود دارد که موارد دیگر را نیز مخفی کرده و این موضوع بیانگر مشکوک بودن سایت است.

تبلیغات 

استفاده بیش از اندازه از لینک های تبلیغاتی در صفحه های گوناگون سایت باعث می شود که مشکلات مختلفی در ایندکس شدن سایت به وجود بیاید. پیشنهاد می کنیم جهت جلوگیری از این امر از تبلیغات و لینک های تبلیغاتی به صورت متعارف و محدود استفاده کنید.

نرخ پرش 

یکی از فاکتورهای مشخص کننده میزان برگشت کاربران به سایت،که نقش بسیار زیادی در افزایش بازدید سایت شما می شود، نرخ بازگشت است.نرخ پرش بیان کننده تعداد کاربرانی است که بعد از اولین ورود، دیگر بازدیدی از سایت شما نداشته اند. هر چقدر نرخ پرش پایین تر باشد، رتبه سایت در موتورهای جستجو بالاتر بوده و عملکرد سایت در جذب کاربر بهتر است.

 پست مهمان

نوشتن پست های مهمان و محتواهایی که با سلایق کاربران هماهنگ باشد باعث افزایش سئو سایت و ترافیک ورودی سایت می شود.

 بهره گیری از شبکه های اجتماعی

در دنیای امروزه نفوذ بالای شبکه های اجتماعی در میان کاربران را نمی توان انکار کرد. استفاده به جا و مناسب از این شبکه های اجتماعی و ایجاد پروفایل در این شبکه ها یکی از روش هایی است که می توانید در بهینه سازی سایت از آن استفاده کنید. زمانی که کاربران از طریق شبکه های اجتماعی وارد سایت شما می شوند، تاثیر مثبتی در موتورهای جستجو برای سایت شما خواهد داشت.

لینک های ارجاع داده شده 

یکی دیگر از کارهایی که باید در زمینه بالا بردن سئو سایت تان انجام دهید، بررسی و تحلیل لینک هایی است که از طریق سایت های دیگر به سایت شما داده شده است. با این کار شما لینک های مضر سایت های اسپم را شناسایی و رد می کنید. این کار را می توانید به وسیله ابزاری که در موتورهای جستجو وجود دارد انجام دهید وهمین امر باعث ازبین رفتن تاثیر منفی این لینک ها در رتبه بندی سایت شما می شود.

 لینک های معتبرو پر استفاده

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو بالا برود و ترافیک ورودی سایت تان افزایش یابد، لینک گیری از سایت های معتبر و پر بازدید است. توجه داشته باشید که به دلیل حساسیت زیاد ساخت بک لینک، در انجام این کار نیاز به دقت و تجربه فراوان می باشد.

افزایش سئو سایت

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *