روش های حرفه ای برای افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت دارای فواید بسیار بالایی است، چنانچه فردی از سایت خود به عنوان منبع درآمد تبلیغاتی استفاده می کند افزایش سرعت سایت باعث می شود که با مراجعه سریعتر مشتریان مقدار تبلیغات بالا رفته و فرد درآمد بیشتری را کسب کند. افزایش سرعت سایت های وردپرس چندان سخت نیست و افزایش سرعت انها خیلی زمان نمی برد. بالارفتن سرعت سایت، افزایش جذب کاربر و افزایش ترافیک هم به همراه دارد.
افزایش سرعت سایت یکی از مهم ترین فعالیت های اینترنتی است که امروزه بیشتر سایت‌داران به فکرش هستند، هرچه سرعت بارگزاری بالاتر رود میزان مشتری هم افزایش خواهد یافت. روش های متعددی برای افزایش سرعت سایت وجود داشته و شاید مشورت با یکی از کارشناسان وفانت و یا مهندس قالب های سایت بتواند بهترین کمک را به افراد کند. امروزه تمام تجارتهای الکترونیک با سایتها انجام می شود پس بهتر است به هر طریق سرعت سایت را با کمک مهندسان و شرکت های علم و فناوری نوین بالا ببریم.

دلایل اهمیت بهینه شدن سرعت سایت

معمولا مقیاس ثانیه برای اندازه گیری افزایش سرعت سایت استفاده می شود. اگر فرد یا صاحب سایت بتواند سرعت سایت خود را حدود سه تا هفت ثانیه بالا ببرد در ردیف استاندارد افزایش سرعت قرار گرفته است. از مزایای افزایش سرعت سایت می توان جذب مشتری یا کاربر در دورترین نقطه کشور را دانست که دسترسی ضعیف تری به اینترنت دارد ویا در میان سایت هایی که مشابه اند سایتی که سرعت بالاتری داشته باشد زودتر دردسترس است.
اهمیت افزایش سرعت سایت موجب افزایش رونق اقتصادی و بالارفتن خرید و فروش شده و مردم اگر برای خرید به یک سایت مراجعه کرده باشند و سایت شرکت یاد شده دارای سرعت مناسب نباشد خیلی زود مشتری خود را از دست داده و کاربر به سایت رقیب رفته و عواقب ان متوجه صاحب سایت می گردد.
در سایت های فروشگاهی که سرعتشان پایین باشد ممکن است فرصت های تخفیف و تشویق را مشتری به راحتی از دست بدهد. اگر یک مشتری به سایتی مراجعه کند و سرعت سایت بالا باشد فرد یا مشتری علاوه بر اینکه خودش خرید را انجام می دهد اطرافیان را هم ترغیب می کند تا از سایت مورد علاقه خودش استفاده کنند و این امر موجب افزایش ترافیک سایت می گردد.
نشان دادن پیشرفت سایت از جهت سرعت در صفحه اصلی سایت موجب افزایش تعداد کاربر و رضایت مشتریان می گردد. اگر یک سایت بتواند ورود و امار کاربران خود را سنجیده و مورد ارزیابی قرار دهد و بعد از ان سرعت سایت را بالا ببرد خواهد دیدکه چه پیشرفت قابل توجهی در ترافیک و حضور مشتری حاصل شده است. در هنگام دانلود مطالب آموزشی، فیلم ها و پی دی اف اف کتاب ها باید سرعت سایت بالا باشد تا فرد بتواند مطلب مورد نیاز خود را به سرعت دانلود کند. پایین بودن سرعت سایت باعث ترک سایت توسط دانش آموز یا دانشجو می گردد.
افزایش سایت به عنوان یک ضرورت است، زیرا مردم امروزه برای انجام کمترین فعالیت های خود از سایتهای اینترنتی استفاده می کنند پس بهتر است از تمام راه های افزایش سرعت مانند ادرس دقیق و مناسب با کشور استفاده شود، هاست یا میزبانی کافی در فضا و پهنای وردپرس تهیه شود تا به راحتی مطالب آپلود شده و مردم بتوانند استفاده کنند. یکی از دلایل افزایش سرعت سایت این است که مشتریان کل جهان بتوانند به راحتی از فضا و امکانات و سرویس دهی سایت شما استفاده کنند و موجب افزایش درآمد و ارزآوری برای کشور گردند.
اگر سایت شما دو زبانه باشد بهتر است که حتما به روز بوده و تمام امکانات افزایش سرعت سایت در نظر گرفته شود. رقابت جهانی با سایت های پیشرفته موجب ایجاد انگیزه شده تا صاحبان سایت اقدام به افزایش سرعت سایت کرده و در نهایت منجر به افزایش رونق اقتصادی و شناسایی نخبگان تجارت الکترونیک می گردد. تجارت جهانی الکترونیک موجب بالا رفتن تراکنش های اینترنتی شده و مردم هم به این شیوه راحت تر زندگی می کنند .

افزایش سرعت سایت

چه مواردی باعث کاهش سرعت سایت می شود؟

اگر فردی اقدام به خرید فضای سایت می کند باید بداند که هرچه مقدار فضای خریداری شده بیشتر باشد، سایت راحت تر بالا امده و خیلی زودتر مشتری به هدفش رسیده و راضی می گردد. سایت باید طبق کدهای تخصصی در حوزه وردپرس و سایت نوشته شود و اگر به هر دلیل کد اشتباه نوشته شود ممکن است موجب کاهش سرعت سایت گردد. اگر سایت شما یک سایت بارگزاری عکس و فیلم و تصویر است بهتر است که حجم همه انها کم شده و حتی الامکان با استفاده از نرم افزار هایی مانند فتوشاپ حجم تصاویر کم شود.
اگر سرور وب سایت شما در یک مکان باشد و مشتریان شما در مکانی دورتر، امکان دسترسی برایشان سخت تر می شود، بهتر است سرور در مکانی نزدیک به مشتریان باشد تا به موقع مشتری بتواند استفاده کند. اگر حجم سایت و یا پیشخوان سایت شلوغ باشد هر یک برای لود شدن به سرور امواجی می فرستند که موجب کاهش سرعت سایت می گردد، داشتن فیلم های قدیمی در سایت موجب کاهش سرعت سایت می شود، زیرا این فیلم ها فرمت قدیمی داشته و برای بالا امدن نیار به پشتیبانی دارند که امروزه اغلب سایتها پشتیبانی نمی کنند.
گاهی هم سایت شما در کاهش سرعت نقشی نداشته و پهنای باند اینترنت و استفاده هم زمان چند نفر از یک پهنا باعث کاهش سرعت اینترنت و دیر بالا آمدن سایت ها می گردد. خریداری قالب های اماده دارای تنظیمات خاصی بوده که ممکن است بسیار زیاد باشند و اغلب صاحب سایت از آنها بی خبر بوده و توان اصلاح آنها را نداشته و نتواند اصلاح کند، پس بهتر است هنگام خرید یک قالب اماده تمام اطلاعات آن گرفته شود، اگر به هر دلیل مجبور شدید آدرس سایت را عوض کنید ابتدا آن را در اختیار مشتریان قرار دهید.
در انتخاب قالب سایت حتما به موارد مشابه سایت های دیگر دقت شود تا موجب کاهش سرعت سایت شما نگردد .از گذاشتن مطالبی که برای شما هیچ سودی نداشته و صرفا موجب شلوغ شدن صفحه سایت می گردند خودداری کنید، آدرس سایت را خوب و درست به اطلاع مشتریان برسانید، دامنه مناسب انتخاب کنید و از گرفتن دامنه رایگان خودداری کنید. اجازه ندهید تمام تصاویر در سایت لود شوند و برای این کار یک پیام رسان انتخاب کنید که همیشه در دسترس باشد. داشتن هاست یا میزبان و مکان مشترک برای سایت موجب می شود افرادی که تخصص بیشتری دارند از فضای شما استفاده کرده و سایت شما کاهش سرعت داشته باشد.

افزایش سرعت سایت

تکنیک های حرفه ای برای بالا بردن کیفیت سایت

یکی از موارد موردنیاز و قطعی در سایت ها، افزایش سرعت سایت است. بهینه کردن نوع تصاویر از مهم ترین راههای افزایش سرعت سایت است. این کار باعث می شود تا موتور جست وجوگر گوگل به راحتی مشتری را به سمت سایت شما هدایت کند. داشتن فضا یا مکان میزبانی مناسب در سایت یکی از عوامل افزایش سرعت سایت است. داشتن سخت افزار و نرم افزار به روز موجب افزایش سرعت سایت شما می گردد. اگر فضای میزبانی یا هاست شما در سایت رایگان باشد حتما سرعت کمتری خواهد داشت.
از سرورهایی استفاده کنید که با گرفتن هزینه به شما سرویس می دهند،. برای افزایش سرعت سایت از حافظه کش استفاده کنید که وقتی سیستم برای بار اول ساییتان را بازکرد اطلاعات ضروری را درخود ذخیره کرده و هر بار که نیاز شد به مشتری سرویس دهد و خود سیستم به صورت خودکار روی آدرس سایت شما می رود. خرید پهنای باند بیشتر، موجب افزایش سرعت سایت می شود، یعنی هرچه پهنا کمتر باشد سرویس و سایت شما دیر بالا خواهد آمد.
شما می توانید با نرم افزار امتحان سرعت سایت ، سایت خود را آزموده و متوجه سرعت سایت خود شوید. نرم افزار دیگری که می توانید از اطلاعات سایت خبردار شوید این است که از نرم افزار Pingdom استفاده کرده و از سرعت و دامنه و فضای سایت خود خبردار شوید.
ساخت قالب سایت توسط یک کارشناس فنی از شرکتی معتبر می تواند به افزایش سرعت سایت کمک کند. همیشه سایت خود را به روز رسانی کنید و اجازه ندهید نرم افزارها کهنه شوند.  اگر سایت شما کامنت دارد همه را دریک صفحه قرار ندهید و موارد اضافی را پاک کنید. اگر مجبور هستید افزونه های زیادی به سایت خود اضافه کنید بهتر است افزونه کم حجم را انتخاب کنید.
مهندسان زبده را برای پشتیبانی انتخاب کنید و سعی کنید تمام وقت باشند، از گرفتن قالب های تکراری و مشابه خودداری کنید. یک هاست خوب و به روز انتخاب کنید، به سیستم مدیریت محتوا خوب دقت کنید، یک قالب بی نقص را برای سیستم خود انتخاب کنید ، از نرم افزار زیپ برای کاهش حجم عکس هایتان استفاده کنید، گاهی افراد ناشی و بی اطلاع دست به سرقت اطلاعات سایت شما می زنند که علاوه بر پایین آمدن ارزش سایت شما منجر به کاهش سرعت سایت هم می گردد این افراد با برداشتن تصاویر هزینه لود را بر دوش شما گذاشته و شما متضرر می شوید.
افزونه های غیر ضروری و فانتزی را از روی صفحه اصلی سایت بردارید، برای تصاویر یک فایل یا گالری بسازید تا در همه جای سایت پخش نشوند، می توانید عکس های ضرورری را در یک پیام رسان مانند تلگرام ذخیره کرده و هنگام نیاز روی صفحه بارگزاری کنید تا هم فضای کمتری گرفته و هم همیشه در دسترس شما باشند، برای بارگزاری فیلم ها از سایت های جایگزین مانند آپارات استفاده کنید، اگر سایت شما نوعی سایت وردپرس است به تغییرات و به روز رسانی آن دقت شود.
به طور مرتب از تست سرعت استفاده کنید، اگر می خواهید به سئوی داخلی برسید باید افزایش سرعت را همواره انجام دهید، اکثر کابران دوست دارند ظرف سه ثانیه سایت باز شود سعی کنید این سرعت در سایت شما رخ دهد، برای فایل هایی که بیشتر مورد تقاضا هستند بهینه سازی را انجام دهید، به هیچ وجه از هاست یا دامنه و فضای موجود سایت خوتان با کسی حرف نزنید تا منجر به هک شود، گزارشهای آماری را تهیه کرده وبه مشتری اطلاع رسانی کنید، زمانی که سایت شما روی یک سرور است بازدید کننده درخواست هایی برای شما ارسال می کند که نشان دهنده افزایش تعداد کاربران شما شده و ترافیک بالایی برای سایت شما پیش می آید و در نهایت کاهش سرعت اتفق میفتد پس بهتر است که یک شبکه تحویل محتوا هم داشته باشید تا به افزایش سرعت کمک کند این کار باعث می شود تا شبکه محتوای شما بر روی یک سرور جهانی ذخیره شده و در همه جای جهان به راحتی قابل دسترس است.

افزایش سرعت سایت

روش های حرفه ای برای افزایش سرعت سایت

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *