سئو چیست ؟

سئو چیست ؟

سئو چیست ؟ شاید برای افراد این سال به وجود آید که سئو چیست و چه کاربردی دارد و ما باید بگوییم که سئو به معنای فریب و یا دستکاری موتورهای جستجو به روش غیر اخلاقی نمی باشد بلکه برای کمک کردن به بهبود و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجو و رسیدن آن به رتبه های بالا خواهد بود.

سئو روشی برای تغییر استراتژیک وب سایت بوده که این فرآیند مهمترین عامل مرتبط به صفحه و افزایش اهمیت آن در نتایج جستجو می باشد در نتیجه یک فرایند ساده نبوده که به راحتی انجام شود زیرا نیازمند دانش و علم بسیار زیادی دارد.

سئو سایت یکی از فعالیت هایی بوده که توسط سئو کار انجام می شود در نتیجه مهندسین سئو باید مهمترین معیارها را جهت پیاده سازی موفقیت سئو را به طور کامل بدانند.

پیشنهاد میکنیم مقاله افزایش بازدید از طریق سئو را نیز مطالعه فرمایید!

سئو چیست ؟

تاریخچه سئو

سئو چیست ؟ تاریخچه سوال را می توان به این شکل بیان نمود که اولین اصول سئو توسط یاهو وب ارائه شده است که گوگل نیز به تبع آن اصول جدید سئو را تعیین نموده است.

موتورهای جستجوی یاهو در سال ۲۰۰۰ الگوریتم را رها کرده و به جای آن از الگوریتم های گوگل تبعیت نمودند و در سال ۲۰۰۱ رتبه صفحات وب سایت ها از طریق منوی ابزار نشان داده شد که یک الگوریتم جدید دیگر معرفی شد. و سرانجام در سال ۲۰۱۲ تمام این پارامترها به سئو اضافه شدند.

از جمله فاکتورهای اولیه سه و اصول تراکم کلمه کلیدی می باشد که به معنای شمارش تعداد دفعاتی بوده که کلمات کلیدی در یک صفحه وب به کار می روند و سپس نتیجه بر تعداد کل کلمات تقسیم می شوند و همچنین استفاده از برچسب نیز نوع دیگری از فاکتورها بوده که برای فهم محتویات وب سایت ها استفاده می شدند.

در نتیجه موتورهای جستجوی کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می دهند که این امر موجب می‌شود تا موتورهای جستجو به روش پیچیده تو سخت تری را برای سئو به وجود آورد به طوری که دستکاری موتور جستجو برای مهندسین بهینه سازی دشوار و غیر ممکن خواهد بود.

پیشنهاد میکنیم مقاله اشتباهات سئو در طراحی مجدد سایت را نیز مطالعه فرمایید!

تاریخچه سئو

معرفی اهداف سئو

سئو چیست ؟ یکی از مهمترین اهداف سئو به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم برای افزایش درآمد از بازی کنندگان خود بوده با این ها تفاوت های بنیادی بین وب سایتی که به دنبال تنها فروش زودگذر در وب سایت هستند با سایتی که به دنبال ایجاد یک کسب و کار آینده می باشند وجود دارد.

هدف دیگر درخواست کسب اطلاعات بیشتر از طرف کاربران بوده زیرا وقتی که یک سایت به جای فروشی بیشتر بر روی افزایش درخواست کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر تمرکز می نماید قطعاً موفق تر می باشد. این روش گفتگوی آفلاین مانند تماس های تلفنی را در وب سایت ها به وجود آورده است و آن را قابل ارزیابی نموده و موثرترین روش در این نوع ارزیابی استفاده از تلفن های مجزا و یا شیوه های قابل ارزیابی دیگر برای تشخیص کاربران می باشد که از طریق سایت تماس میگیرند.

آموزش و سرگرم کردن کاربران از هدف دیگر این سایت می باشد مخصوصا اگر صاحب وب سایت های سرگرمی و مسافرتی مانند رستوران، اقامت و وبسایت های حاوی اطلاعات مناطق مختلف باشید. با استفاده از است .

سئو باعث می‌شود که تعداد افراد بیشاری از وجود برند شما باخبر شوند و کاربران بعد از دیدن یک تبلیغ آفلاین و یا ویدیوی احتمالاً علاقمند به جستجوی شما در گوگل خواهند بود در نتیجه اطلاعات شما را بیشتر دنبال می کنند. تمام این جستجو ها از طریق جستجوی نام برند انجام می‌شود و همچنین با دیده شدن نام سایت شما در جستجو های مختلف احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران بر روی سایت شما کلیک نمایند.

یکی دیگر از اهداف سئو افزایش رضایت مشتریان از طریق وب سایت می باشد که در این مورد باید به دقت قبل و بعد از فروش محصولات صورت گیرد چرا که کاربران در هر محله از خرید احتمال دارد که بخواهند با پشتیبانی سایت تماس بگیرد در نتیجه می‌توانند به واسطه تمرکز بر روی نمایش اطلاعات پشتیبان سایت را به دست آورند.

افزایش ترافیک از دیگر اهداف سایت می باشد که نشان از بیشتر دیده شدن سایت بوده و این مورد می تواند از طریق ترافیک ماهانه سایت نیز ارزیابی شود به گونه ای که افزایش ترافیک در وب سایت هایی که وابسته به تبلیغات هستند بسیار مهم می باشد. هدف دیگر سئو افزایش رتبه سایت بوده که رتبه اول می تواند دلیلی در پیش رو بودن آن بوده در نتیجه در کسب و کار نیز بسیار موثر بوده که یک مسئله بسیار مهم می باشد.

معرفی اهداف سئو

انواع سئو چیست ؟

سئو چیست ؟ سئو انواع مختلفی دارد که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند که ما در اینجا به هر کدام از آنها اشاره می کنیم تا اطلاعات شما کافی و جامع گردد. سئو کلاه یکی از انواع سئو بوده که اشاره به تاکتیک‌هایی دارد که مطابق با شرایط و ضوابط موتورهای جستجو های عمده میباشد. به طور کلی سئو کلاه از هر شیوه ای که رتبه بندی جستجوی شما را در یک صفحه بهبود می بخشد.

هدف سئو کلاه افزایش کیفیت سایت برای کاربران و نیز ارائه اطلاعات مورد نیاز برای شناساندن سایت و محتوا می باشد. نمونه هایی از تاکتیک های مفید سه و کلاه عبارتند از ارائه محتوا و خدمات با کیفیت ، استفاده از کلمات کلیدی و تگ های توصیفی و همچنین بارگذاری سریع سایت و دوستان بودن تلفن همراه می باشد. نوع دیگری از سئو کلاه سیاه می باشد که استفاده از تاکتیک های غیر اخلاقی در برابر راهنمایی موتور جستجوگر بوده که منجر به مجازات از طرف موتور جستجو خواهد شد.

نمونه هایی از تاکتیک های سه عبارتند از مخفی سازی استفاده از کلمات کلیدی نامناسب، شبکه خصوصی وبلاگ و ایجاد محتوا با کیفیت پایین میباشد.

سئو کلاه خاکستری یک عمل جستجوگران بوده که برای وب های کلاه سفید بسیار خطرناک می باشد همچنین سایت شما را از موتورهای جستجو و سایتهای وابسته به آن ممنوع می‌کند.

خاکستری دما بین سوال کلاغ سپید و سیاه نمی باشد بلکه تمرین تاکتیک ها و تکنیک های بوده که موتور جستجو متوجه آن می شوند و موجب جریمه سایت نیز خواهد شد و افرادی که زیاد به قانون متعهد نیستند اما در نظر خودشان نیز نمی‌خواهند کار غیرقانونی انجام دهند از تکنیک های کلاه خاکستری استفاده می نمایند.

انواع سئو چیست ؟

چرا نیاز به سئو است ؟

سئو چیست ؟ مزایا سئو بسیار زیاد می باشد و دلایل نیاز داشتن به آن همین مزایای آن بوده و با توجه به اینکه همه کسب و کارهای آنلاین را به عنوان یکی از مهم ترین کانال های فروش و بازاریابی می شناسند از جمله مزایای دیگر آن می باشد.

یکی از مزایای سئو سازی و نمایش در نتایج گوگل میباشد و همچنین ایجاد ترافیک طبیعی و هدفمند بودن آن بوده که همین امر باعث افزایش تعامل کاربران و بهبود تجربه کاربری می شود و تجربه کاربران را مثبت میکند و تاثیرات ماندگاری در ذهن مخاطبان سایت به وجود می آورد.

از مزایای دیگر سئو می‌توان به داشتن فروش بیشتر و همچنین کلیپ های بیشتر نسبت به بازاریابی های تبلیغاتی اشاره نمود و همچنین با استفاده از این سایت شما باعث می‌شود که کاهش هزینه ها به شدت پایین بیاید.

همچنین شما با سئو برتری در نتایج نسبت به رقبا را خواهید داشت و میزان پیشرفت قابل توجهی نیز به دست خواهید آورد. یکی از بارزترین مزایای سئو این بوده که پس از بهینه سازی محتوا قابلیت نمایش در نتایج موتورهای جستجو برای شما ایجاد می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که سایت شما در معرض دید جستجوگران قرار بگیرد ولی های معرفی شده از طرف گوگل نیز آن را معتبر تر خواهد نمود.

چرا نیاز به سئو است ؟

مراحل سئو سایت چیست ؟

سئو چیست ؟ بیشتر کاربران هرگز فراتر از صفحه اول برای نتایج جستجوی خود نمی روند از این رو بهتر از سایت شما دارای رتبه بسیار بالایی باشد. اگر میخواهی در گوگل رتبه بالایی را به دست آورید باید مراحل را به درستی انجام دهید زیرا بسیاری از شرکت‌ها در به دست آوردن رتبه به دلایل خاصی ناموفق هستند و از آنجایی که همه چیز در سئو در حال تغییر می باشد باید بدانیم که چه شیوه هایی را باید در حال حاضر برای بهبود بخشیدن رتبه بنده انجام داد.

یکی از مراحل سئو سایت تحقیق در مورد کلمات کلیدی می باشد که یک بخش بسیار مهمی را به خود اختصاص داده است و تحقیق در مورد این کلمات نیاز به ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی دارد که می‌توانید از آن برای پیدا کردن کلمات مناسب استفاده کنید.

شما ابتدا میتوانید از کلمات کلیدی طولانی و با رقابت‌پذیری کم شروع کنید که این تکنیک کمتر در کشور ما استفاده می شود و یک روش قدرتمند و جذاب در وبسایت بوده کلمات کلیدی طولانی متشکل از سه کلمه یا بیشتر هستند.

مراحل بعدی این میباشد که برای دریافت ایده های بیشتر از تکمیل خودکار گوگل استفاده نمایید که یکی از ابزارهای کمکی گوگل می باشد و به افراد دریافتن عبارت مورد نظر بسیار کمک می کند.

مراحل بعدی این می باشد که تگ های عنوان را حتماً بهینه سازی کنید زیرا وقتی سایت شما در نتایج جستجو نشان داده می شود اولین چیزی که توجه فرد را به خود جلب می نماید قطعا عنوان می باشد. با توجه به مهم بودن و عنوان بهتر است که تمام عناوین کاملا مختصر و قابل درک باشد زیرا شما می توانید توضیحات بیشتری را در مورد محتوا بدهید در نتیجه تگ عنوان مهمترین مکان برای قرار دادن بهترین کلمات کلیدی می باشد.

بعد از عنوان توجه کنید که توضیح متاع اولین چیزی میباشد که افراد هنگام بازدید محتوا در صفحه تماشا می کنند توضیحات متا یک عامل در الگوریتم رتبه بندی نمی باشدبسیاری از بهینه سازی توضیحات متا را نادیده می گیرند.

مراحل سئو سایت چیست ؟

چه کسانی به سئو نیاز دارند ؟

سئو چیست ؟ سئو گوگل برای کسانی که هدف آنها دست یافتن به سود بیشتر و تجارت می باشد بسیار مناسب بوده در نتیجه هدف نهایی سئو رامی توان جلب کاربران اینترنتی دانست.

سایت هایی که فعالیت تجاری دارند به سئو بسیار نیازمند هستند تا بتوانند بازار اینترنتی خود را به خوبی معرفی کنند و بهترین راه جستجو کاربران از آن استفاده می کنند همان موتورهای جستجو می باشد. سایت هایی که بهینه سازی شده باشند با رعایت عوامل سئو شانس بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه بالا نسبت به سایت های غیر بهینه سازی شده دارند.

وقتی که کاربران موتورهای جستجوی شما را پیدا کنند به راحتی با بازدید در سایتتان با خدمات و محصولات شما به خوبی آشنا می‌شوند و امکان استفاده از خدمات و خرید از شما بسیار بالا رفته و هرچقدر تعداد بازی کنندگان بیشتر شوند تجارت نیز قطر رونق بیشتری خواهد گرفت. سه و سایت شما را در شبکه های اجتماعی ترویج می نماید در نتیجه سایت شما در بین کاربران بسیار شناخته شده و معروف بوده و همین منظور بیشترین کاربران ترجیح می دهند که از سایت شما استفاده کنند.

چه کسانی به سئو نیاز دارند ؟

نکات کلی سئو

سئو چیست ؟ لینک سازی سئو یکی از نکات بسیار مهم میباشد که باید به آن بسیار توجه نمایید زیرا شاید شما تصور کنید که سئو یک سایتی بوده که با معرفی گوگل شروع می شود و پس از آن به راحتی می توانید سایت خود را سئو نمایید.

ما باید به شما این مطلب را بگوییم که اصلاً به این صورت نمی باشد زیرا قسمت زیادی از سئو به قبل از راه اندازی سایت برمیگردد. یکی از نکاتی که شما در زمینه سئو باید به آن توجه نمایید کد نویسی آن بوده که بخش مهمی از او را در برگرفته زیرا اگر قالب شما استاندارد نباشد و یا اصطلاحاً سئو فرندلی نباشد ممکن است بخشی از سئو سایت را شما به کلی از دست بدهید.

از جمله می‌توان به نکاتی مانند کد نویسی کم حجم ،کدنویسی استاندارد کسرعت بالا و ریسپانسیو بودن قالب اشاره نمود. نکته دیگر تحقیقات کلمه کلید صحیح می باشد که این کلمات همانهایی هستند که مخاطب را به سایت شما جذب می نمایند. اگر شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب اشتباه کنید ممکن است علاوه بر طولانی کردن روند سئو سایت باعث شوید سرمایه‌گذاری نیز اشتباه شود.

کلماتی که شما انتخاب می کنید باید دارای مخاطب باشد و همچنین رقابت سختی در آن نباشد. صفحات خود را حتماً سئو نماید و کلمات کلیدی را بر روی صفحه هدف گذاشته و به درستی آن را در صفحه اصلی قرار دهید و برای سئو یک صفحه باید به تکرار کلمه کلیدی به اندازه نیاز استفاده شود که توجه به این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.

سئو چیست ؟

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *