گوگل چگونه کار میکند؟ نتایج بررسی الگوریتم ها در سال 2022

گوگل چگونه کار میکند؟ با توجه به نتایج بررسی الگوریتم ها در سال ۲۰۲۲ و مقالات، محتوا های زیادی در رابطه با گوگل چیست و چگونه کار می کند ارائه شده است و هر فردی با توجه به دیدگاه و نظرات خود این موضوع را به چالش کشانده است. در وهله اول می توان به رتبه بندی گوگل اشاره نمود که دارای چند مرحله است، اولین مرحله خزیدن، دومین مرحله ایندکس شدن و نمونه بعدی خدمات رسانی خواهد بود.

شرکت گوگل از سال ۲۰۱۹ اطلاعات بسیار زیادی را به وسیله شبکه های اجتماعی معتبر و رسمی خود ارائه نموده است و قوانین و نکات دقیقی را در مورد اهمیت رتبه بندی مقالات و محتوا ها بیان نموده است. تحلیلگر ارشد شرکت گوگل که جان مولر نام دارد، به عنوان یک سخنگو در این زمینه از طریق وبینار ها، بلاگ ها و کنفرانس ها تلاش می کند، شکاف های پیش آمده بین گوگل و جامعه گسترده سئو را ترمیم و اصلاح نماید.

پیشنهاد میکنیم مقاله طراحی سایت حرفه ای با وردپرس را نیز مشاهده فرمایید!

گوگل چگونه کار میکند؟ نتایج بررسی الگوریتم ها در سال 2022

گوگل چگونه کار می کند ؟

گوگل چگونه کار میکند؟ شاید بارها این سوال برای کاربران در هنگام جستجو نمودن مطلبی پیش آمده باشد که گوگل چگونه کار می کند؟ این برنامه به وسیله رتبه بندی سایت ها، محتواها و الگوریتم های ارائه شده کار می کند.

در روش خزیدن، ربات های نصب شده در گوگل به طور مداوم در حال خزیدن و چرخش هستند تا صفحات جدید و بروز را بیابند. هر اندازه یک صفحه لینک خارجی و داخلی زیادی داشته باشد، دسترسی گوگل به آنها سریع تر خواهد بود، پس برای رتبه بندی صفحات باید اول خزیده و ایندکس شوند.

در ایندکس، گوگل صفحات را تجزیه نموده تا متوجه شود موضوع صفحات چیست، این کار به وسیله دیدن دقیق محتوا، رسانه هایی که در سایت ( صفحه ) وجود دارد حاصل می شود و سپس در گوگل ذخیره سازی می شود. در مراحل بعد تصمیم گیری می شود کدام یک از این صفحات برای جستجوی کلمه کلیدی مفید هستند.

پیشنهاد میکنیم مقاله افزایش سئو سایت را نیز مشاهده فرمایید!

گوگل چگونه کار می کند ؟

الگوریتم های گوگل چیست؟

گوگل چگونه کار میکند؟ الگوریتم گوگل یکی از پارامترهای بسیار مهم برای برنامه گوگل و سایر برنامه های مشابه است، این الگوریتم وظیفه بررسی وضعیت سایت را بر عهده دارد. این پارامترها در برخی اوقات از دستورالعمل ها و قوانین بسیار سختگیرانه پیروی می کنند. الگوریتم های گوگل به صورت پی درپی در حال بروزرسانی و آپدیت هستند و در بعضی اوقات ممکن است این الگوریتم‌ها محدودیت هایی را برای کاربران ایجاد کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا افراد سودجو وارد عرصه شده و راهکارهایی را برای دور زدن الگوریتم های گوگل پیدا کنند.

همین امر یکی از مهم ترین علل به روز رسانی های مداوم این الگوریتم ها می باشد. در صورتی که شما مالک یک وبسایت یا مدیر سایت هستید، برای اینکه وضعیت سئوی سایت خود را بررسی نمایید و به آن ارتقا ببخشید، نیاز است اطلاعات جامعی را در خصوص الگوریتم های گوگل داشته باشید.

این الگوریتم ها در نام های مختلفی ارائه شده‌اند که به کاربران کمک می کنند به پاسخ سوالات خود دست پیدا کنند. این الگوریتم ها به همراه سیگنال های رتبه بندی، در تمام طول روز فعالیت می کنند و صفحه های وب را بر اساس پارامترهای خاصی رتبه بندی می نماید.

پیشنهاد میکنیم مقاله سئو سایت فروشگاهی را نیز مشاهده فرمایید!

۱) الگوریتم رقص گوگل

گوگل چگونه کار میکند؟ در ابتدا نیاز است تا خوانندگان منظور از رقص گوگل را بدانند، منظور از رقص گوگل نوساناتی است که به دلیل اضافه شدن صفحات جدید به وبسایت اتفاق می‌افتد. منظور از نوسانات، تغییراتی است که در رتبه صفحه های سایت اتفاق می افتد. الگوریتم رقص گوگل یک مسئله بسیار مهم و جالب در زمینه سئو می باشد.

گوگل با استفاده نمودن از این الگوریتم محتواهای صفحات موجود در وبسایت ها را بررسی نموده و رتبه های آنها را آپدیت می کند. به طور کل روزانه مقالات صفحه ها، وبسایت ها ، وبلاگ ها و پست های زیادی ایجاد می شود و برنامه گوگل به طور دائم تلاش می‌کند که با این تغییرات سازگاری ایجاد کند و با انجام دادن به روز رسانی های لازم این صفحه های جدید را به نتایج جستجوی کاربران اضافه نماید. همین بروزرسانی ها یکی از اصلی ترین دلایل رقص گوگل یا گوگل دنس است.

در هر بار که گوگل صفحه ها را تنظیم و ارزیابی می نماید، تمامی صفحه های جستجوی مربوط به کلمه کلیدی مورد نظر کاربران دچار پرش نخواهد شد، در بیشتر مواقع بدون اینکه صفحه جدیدی اضافه شود امکان ایجاد رقص گوگل خواهد بود.

الگوریتم رقص گوگل یکی از پرکاربرد ترین الگوریتم ها به شمار می آید که برای رتبه بندی صفحه های سایت در نتایج جستجو استفاده می شود. در صورتی که شما قصد راه اندازی یک وبسایت جدید را دارید الگوریتم رقص گوگل به شما کمک خواهد نمود، در صورتی که محتوای ارزشمند و مفیدی را برای کاربران خود ارائه کنید.

۱) الگوریتم رقص گوگل

۲) الگوریتم کافئین

گوگل چگونه کار میکند؟ در حال حاضر برنامه گوگل در میان کاربران محبوبیت بسیار بالایی دارد. این موتور جستجوگر یکی از پرکاربردترین برنامه ها به شمار می آید، به همین دلیل مسئولان این شرکت تلاش می کنند برای حفظ این اعتبار و محبوبیت، تغییراتی را در زمینه الگوریتم ها ایجاد نمایند تا رضایت کاربران را در پی داشته باشد. این الگوریتم‌ها تاثیر مستقیم در رتبه بندی وبسایت ها و سئو دارند.

یکی از الگوریتم های ارائه شده توسط گوگل، الگوریتم کافئین است، این الگوریتم نیز به شکل پی در پی در حال جستجو نمودن صفحه های وبسایت ها و ایندکس نمودن آنهاست. البته در حال حاضر الگوریتم کافئین ایندکس نمودن سایت ها را بصورت زنده انجام می دهد.

شرکت گوگل، الگوریتم کافئین را در سال ۲۰۱۹ برای کاربران خود ارائه نموده است. زمانی که مدیر یک وبسایت یا مسئول آن تغییراتی را در محتوای متنی سایت ایجاد نماید، گوگل باید از این تغییرات اطلاع پیدا کند و بتواند تشخیص بدهد که این تغییرات به وسیله الگوریتم کافئین انجام می شود.

به طور کل الگوریتم کافئین سرعت بیشتری نسبت به ایندکس دارد و همان گونه که بیان شد مطالب دسته بندی شده به صورت لحظه ای و بلادرنگ آپدیت می شوند، در هر لحظه صفحات بسیاری در وبسایت های مختلف به روز رسانی خواهد شد و کاربران می‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

شرکت گوگل این الگوریتم ها را با الهام گرفتن از ذهن انسان ساخته است که با سرعت بسیار بالا این امکان را برای موتور جستجو ایجاد نموده است تا جستجوی کاربران با موفقیت بیشتری روبرو شود.

الگوریتم کافئین مانند الگوریتم مرغ مگس خوار عمل می نماید که با هدف سرعت بخشیدن به نتایج جستجوی کاربران و اختصاصی تر نمودن کلمه کلیدی ایجاد شده است. توان کارکرد الگوریتم کافئین به گونه‌ای است که می‌تواند در پایگاه اطلاعاتی خود ۱۰۰ میلیون گیگابایت داده را ذخیره نموده و تا صد هزار گیگابایت روزانه اطلاعات اضافه نماید، پس نتیجه می گیریم الگوریتم کافئین بسیار توانمند است.

۲) الگوریتم کافئین

۳) الگوریتم پاندا

گوگل چگونه کار میکند؟ شرکت گوگل از ابتدای فعالیت خود تا به اینجا از الگوریتم های زیادی رونمایی نموده است، مانند الگوریتم پنگوئن، الگوریتم پاندا، الگوریتم کبوتر، مرغ مگس خوار، الگوریتم کافئین و الگوریتم گورخر.

به گونه ای می توان گفت گوگل از الگوریتم های ارائه شده یک باغ وحش ساخته است. در ادامه به الگوریتم پاندا می پردازیم.

در حال حاضر این الگوریتم یکی از جدیدترین الگوریتم های گوگل است که در ماه فوریه سال ۲۰۱۱ به شکل کاملاً رسمی برای مبارزه و برخورد با وبسایت هایی است که در قسمت محتوای متنی خود از سایر محتواها به شکل کپی استفاده می کنند و حق و حقوق مولفین این محتواها را زیر پا می گذارند.

مدیرانی که محتوا های بی کیفیت و بسیار ضعیف را در وبسایت خود منتشر می‌نمایند، بوسیله الگوریتم پاندا دستشان رو می شود و این الگوریتم معرف چنین محتوایی هایی است.

الگوریتم پاندا تاثیر بسیار زیادی را در وبسایت ها دارد. لازم به ذکر است افرادی که این قوانین را زیر پا گذاشته و محتوا های بی کیفیت و کپی را در سایت قرار بدهند، توسط گوگل پاندا شناخته شده و به صورت بدترین شکل توسط گوگل جریمه خواهند شد.

۳) الگوریتم پاندا

۴)الگوریتم BERT

گوگل چگونه کار میکند؟ این الگوریتم یکی از بهترین و بزرگترین الگوریتم های ارائه شده توسط گوگل است، به گونه ای که با هوش بالای خود می تواند با انسان برابری کند. الگوریتم bert بر اساس هوش مصنوعی ساخته شده است و نکته بسیار جالب این الگوریتم این است که می تواند سرچ هایی که به وسیله زبان محاوره ای انسان ها انجام می شود را تشخیص داده و نتیجه بسیار کاربردی تری را ارائه کند. بنابراین می توان گفت شرکت گوگل با ارائه این الگوریتم به کاربران خود یک خدمت بسیار بزرگ را ارائه داده است.

علاوه بر این، الگوریتم ها می توانند زبان انسان ها را به همان شکل و شیوه ای که استفاده می کنند درک نموده و نتایج سرچ ها را بسیار دقیق تر و رضایت بخش تر نمایند.

الگوریتم برت در ماه مارس، سال ۲۰۱۹ توانست تغییرات بسیار زیادی را در نتایج سرچ کاربران انجام دهد. یکی از اهداف مهم ارائه این الگوریتم بالا بردن سطح جستجو ، درصد خطای پایین کاربران اعلام کرد. به عنوان مثال اگر شما یک کلمه را اشتباه تایپ کنید ولی سایر کلمات یک معنا را داشته باشند، گوگل متوجه منظور شما و اشتباه تایپی خواهد شد.

گوگل چگونه کار میکند؟ نتایج بررسی الگوریتم ها در سال 2022

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش طراحی سایت

فهرست مطالب

جدیدترین مطالب

خدمات ما

مشاوره رایگان

میخواهید کسب و کارتان را توسعه دهید؟ ما به شما کمک میکنیم.

بررسی رایگان کسب و کار شما توسط کارشناسان وفانت