روانشناسی رنگ ها در کسب و کارها

روانشناسی رنگ ها در کسب و کارها طراحی سایت بسیار اهمیت دارد و همچنین کار آسانی هم نیست. برای طراحی سایت ساعت های بسیار طولانی را باید صرف آن کرد و از جمله نکاتی که ما باید در طراحی سایت به آن توجه کنیم، روانشناسی رنگ ها و اموزش انتخاب رنگ بندی مناسب برای قالب سایت است که در سایت های گوناگون برای انتخاب رنگ روانشناسی می کنند.

روانشناسی رنگ ها و اموزش انتخاب رنگ بندی مناسب برای قالب سایت از کارهایی است که افراد زیادی برای آن دوره می بینند و از طریق آموزش دادن به دیگران درآمدزایی می کنند. برای روانشناسی رنگ ها باید هارمونی رنگ ها را کنار هم و مکمل آنها را مورد بررسی قرار بدهیم و همچنین رنگ ها را بشناسیم که هر رنگ مناسب کدام رده سنی است، در این صورت می توانیم رنگ مناسبی را برای سایتمان انتخاب کنیم.

انتخاب رنگ از جمله کارهایی است که چون ارتباط مستقیمی با چشم افراد دارد بسیار تاثیرگذار خواهد بود. اگر ما بتوانیم با موفقیت طراحی قالب سایتمان را انجام بدهیم می توانیم به راحتی بازدیدکنندگان را به خود جذب کنیم و در این صورت مشتریان دائمی خود را هم خواهیم داشت.

پیشنهاد میکنیم مقاله طراحی سایت حرفه ای با وردپرس را نیز مشاهده فرمایید!

روانشناسی رنگ‌ها در کسب‌وکارها

روانشناسی رنگ‌ها در کسب‌وکارها

روانشناسی رنگ ها در کسب و کارها روانشناسی رنگ ها و اموزش انتخاب رنگ بندی مناسب برای قالب سایت در کسب و کار امروزه بسیار رونق دارد، چون اگر سایت رنگ بندی درستی نداشته باشد سایت ما تائید نخواهد شد و در این صورت ما باید دوباره سایت خودمان را به روانشناسان رنگ معرفی کنیم. رنگ بندی در کسب و کار از قوانین مختلفی برخوردار است و ما از آنها بی خبر هستیم و قوانین آنها را نمی دانیم.

روانشناسی رنگ ها در کسب و کار به گونه ای است که باید از رنگ های مخصوص و مشخصی استفاده کنیم تا افراد را به سایت خودمان جذب کنیم. از دیگر نکاتی که ما باید در روانشناسی رنگ رعایت کنیم این است که رنگی را که مطابق و نشان‌دهنده کار ما باشد را انتخاب کنیم. اگر رنگ متضادی را انتخاب کنیم بدون دیدن سایت ما و با دیدن رنگ آن دیگر از سایت ما دیدن نخواهند کرد.

پیشنهاد میکنیم مقاله افزایش سئو سایت را نیز مشاهده فرمایید!

روانشناسی رنگ‌ها در کسب‌وکارها

تعیین کاربران هدف برای رنگ آمیزی قالب سایت

روانشناسی رنگ ها در کسب و کارها همانطور که میدانید برای ما کاربرانی که از سایت ها دیدن می کنند بسیار اهمیت دارند و همچنین سلیقه آنها برای ما بسیار مهم است، از این رو روانشناسی رنگ ها و اموزش انتخاب رنگ بندی مناسب برای قالب سایت دارای اهمیت است. معمولا کاربران رنگ های مشخصی را دوست دارند، چون همان رنگ ها باعث جذابیت سایت ها و قالب ها می شوند. بهترین رنگ بندی قالب سایت رنگ‌بندی‌ای است که بتواند بازدیدکنندگان سایت را به خود جذب کند، در این صورت ما می توانیم متوجه شویم که رنگ بندی که برای قالب سایت در نظر گرفته ایم مناسب بوده است و می‌توانیم این تجربه را در اختیار دیگران قرار بدهیم که آنها نیز برای قالب خود از رنگ مناسب استفاده کنند.

چیزی که ما باید در رنگ آمیزی قالب سایت به آن بسیار توجه کنیم این است که بازدیدکنندگانی که از سایت ما بازدید می کنند در چه رده سنی قرار دارند و طبق آن رنگ را انتخاب کنیم برای مثال اگر بازدید کنندگان ما بانوان باشند و سایت ما سایت فروش لوازم آرایشی باشد، باید حتماً از رنگ های شاد و متنوع استفاده کنیم، چون خانم ها به رنگ های شاد بسیار علاقه دارند و تنها این رنگ ها هستند که می توانند آن ها را مجذوب سایت کنند.

پیشنهاد میکنیم مقاله سئو سایت فروشگاهی را نیز مشاهده فرمایید!

تعیین کاربران هدف برای رنگ آمیزی قالب سایت

توجه به هارمونی رنگ

روانشناسی رنگ ها در کسب و کارها برای روانشناسی رنگ ها و اموزش انتخاب رنگ بندی مناسب برای قالب سایت به تجربه بسیار زیادی داریم و همچنین نیاز داریم که به یک سری نکات در مورد رنگ ها توجه کنیم که توجه به این نکات کار هرکسی نیست و ما باید از افراد متخصص کمک بگیریم.

هارمونی رنگ ها از جمله نکاتی است که بسیار باید به آن توجه شود. هارمونی رنگ به این معناست که ما بتوانیم رنگ ها را طوری کنار هم قرار بدهیم که با هم هماهنگ باشند و چون سایت از جمله مواردی است که جلوی چشم افراد گوناگون قرار می گیرد توجه به هارمونی رنگ آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ما باید بدانیم که چینش چه رنگ هایی در کنار هم می تواند باعث جذب مخاطب شود.

توجه به هارمونی نیاز به ظرافت و دقت بسیار بالایی دارد و همینطور برای شناسایی هارمونی های رنگ باید دوره‌های رنگ شناسی بسیار زیادی را پشت سر بگذاریم تا بتوانیم به طور مناسب آنها را در کنار هم بچینیم. همچنین برای توجه به هارمونی رنگ ها توجه به دایره رنگ ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همه ترکیب رنگ ها از همان دایره رنگ ها صورت می‌گیرد و منشا اصلی همه رنگ ها است.

قبل از ثبت سفارش طراحی سایت این مقاله را دنبال نمایید

توجه به هارمونی رنگ

نکات انتخاب پس زمینه اصلی سایت

روانشناسی رنگ ها در کسب و کارها انتخاب رنگ قالب سایت بسیار حائز اهمیت است اما علاوه بر قالب سایت، انتخاب رنگ پس زمینه اصلی سایت نیز دارای اهمیت است، چون ارتباط بسیار مستقیمی با چشم افراد دارد. اگر ما در پس زمینه رنگ های مناسبی را برای کاربران استفاده نکنیم، سایتمان به راحتی از ذهن کاربران عبور خواهد کرد اما اگر هم از رنگ های زیادی در پس زمینه استفاده کنیم، ریسک بزرگی انجام داده ایم، چون ممکن است هارمونی آنها جالب نباشد و نه‌تنها مورد پسند کاربران گرامی واقع نشود، بلکه ممکن است دیگر از سایت ما دیدن نکنند.

ما باید در انتخاب رنگ پس زمینه تعادل را رعایت کنیم و از تجربه دیگران در این زمینه استفاده کنیم و یک رنگ خیلی ملایم یا ترجیحا سفید انتخاب کنیم.

نکات انتخاب پس زمینه اصلی سایت

توجه به رنگ‌های مکمل و آنالوگ سایت

روانشناسی رنگ ها در کسب و کارها نحوه انتخاب رنگ قالب سایت بسته به نوع سلیقه کسی است که سایت را طراحی می کند. رنگ ها بر روی عناصر مختلفی تاثیر می گذارند و از چیزهایی که می تواند سایت ما را دلنشین و زیبا کند، رنگ ها و مکمل هایی است که ما در سایت و آنالوگ سایت از آنها استفاده می‌کنیم.

از جمله رنگ هایی که به عنوان رنگ اصلی و مکمل های مختلف از آن استفاده می شود رنگ قرمز است. همان طور که می دانید رنگ قرمز نشان دهنده هیجانات انرژی و احساسات شدید است و ما بسته به نوع سایتی که داریم از آن استفاده می کنیم برای مثال کاربرد این رنگ در سایت هایی است که مربوط به غذا وسرگرمی و.. است، اما از رنگ قرمز به تنهایی استفاده نمی کنند و در کنار آن حتماً از مکمل های آن استفاده می‌کنند که باعث زیبایی دو چندان آن می‌شود.

از دیگر رنگ هایی که ما میتوانیم از آن به عنوان رنگ های مکمل استفاده کنیم رنگ آبی است. رنگ آبی نشان دهنده اعتماد و دوستی و آرامش می باشد و از آن بیشتر در بانک ها استفاده می شود. برندهایی مثل فیسبوک توییتر نیز از آن استفاده می کنند و مانند رنگ های دیگر از مکمل آن نیز استفاده می کنند.

یک طرح رنگی نیز حالتی است که از دو رنگ روبروی هم در دایره رنگ ها استفاده می کنند که باعث ایجاد یکنواختی در کل سایت می شود در حالی که اصلاً یکنواخت به نظر نمی رسد. از این پالت ها در سایت‌هایی مثل اداره ها، مدرسه ها، دانشگاه ها و..استفاده می شود.

کسانی که رنگ های مکمل می سازند از رنگ قرمز و سبز در کنار هم استفاده می‌کنند و آنها را طوری کنار هم قرار می دهند که متضادشان را زیاد نشان ندهد، برای مثال از رنگ زرد و آبی طوری استفاده می کنند که زیبایی هر دو رنگ در کنار هم بیشتر شود.

در طراحی رنگ های مکمل گاهی اوقات از رنگ های ترکیبی نیز استفاده می کنند و این تغییرات باعث می‌شود که توجه کاربران را بیشتر به خود جذب کند.

جهت افزایش سئو سایت این لینک را دنبال نمایید

توجه به رنگ‌های مکمل و آنالوگ سایت

نباید ها در انتخاب رنگ قالب سایت

روانشناسی رنگ ها در کسب و کارها روانشناسی رنگ ها و اموزش انتخاب رنگ بندی مناسب برای قالب سایت از جمله کارهای تخصصی است که برای اینکه بتوانیم آن را به خوبی انجام بدهیم نیاز به آموزش دوره های تخصصی داریم و از کارهایی نیست که ما بتوانیم خیلی راحت از آن گذر کنیم .

یکی از نکاتی که بسیار مهم است و اولین کاری که باید انجام بدهیم این است که رنگ اصلی قالب سایت را انتخاب کنیم اما با انتخاب اولین رنگ کار ما به اتمام نمی‌رسد و تازه ترکیب رنگ ها در این مرحله آغاز می شود.

بعد از انتخاب رنگ اصلی باید رنگ هایی را که مطابق همان رنگ هستند را انتخاب کنیم و با آن مکمل قرار بدهیم. نباید در قالب سایت از دو رنگ متفاوت استفاده کنیم، چون آنها از دو تم مختلف ساخته شده اند و همین باعث می‌شود که پرتوهای مختلفی را به چشم‌ برسانند و باعث ناهمگونی قالب سایت می شود.

از دیگر نکاتی که ما باید به آن توجه کنیم این است که اگر یکی از رقبای ما دارای یک رنگ و نام تجاری بسیار قوی می باشد ما تا حد ممکن آن را در پالت رنگ خودمان به کار نبریم و از آن کپی نکنیم.

از دیگر کارهایی که نباید برای طراحی رنگ قالب سایت انجام داد این است که از رنگ های بسیار گرم و یا بسیار سرد استفاده نکنیم.

نباید ها در انتخاب رنگ قالب سایت

اثرگذاری و مزایای انتخاب رنگ در طراحی سایت

روانشناسی رنگ ها در کسب و کارها بهترین رنگ قالب در طراحی سایت به موارد مختلفی بستگی دارد و از عوامل مختلفی تاثیر می پذیرد، برای مثال رنگی را که ما انتخاب می کنیم باید مطابق لوگوی سایت باشد و با هم همخوانی داشته باشند. همانطور که می‌دانید در طراحی یک وبسایت استفاده از پالت های رنگی بسیار مناسب است، چون رنگ ها بر روی احساسات بازدید کنندگان تاثیر بسیار زیادی خواهند گذاشت و از قدرت متقاعدکنندگی بالایی برخوردار هستند.

از دیگر مزایای که ما می توانیم به آن اشاره کنیم این است که وقتی ما رنگی را برای سایت انتخاب می کنیم باعث می شود که شناخت برندمان را ۸۰ درصد افزایش دهیم و به این معنی است که انتخاب رنگ در طراحی باعث به یاد ماندن آن در ذهن مخاطب می شود.

روانشناسی رنگ ها در کسب و کارها

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *