دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد

دیجیتال مارکتینگ چیست دیجیتال مارکتینگ شامل تمام فعالیت‌ های بازاریابی می‌ شود که از طریق اینترنت صورت می‌ پذیرد. مشاغل از کانال‌ های دیجیتال مثل موتور های جستجو ، شبکه‌ های اجتماعی ، ایمیل و سایر وب‌سایت‌ ها برای ارتباط با مشتریان حال و احتمالی خود استفاده می‌ کنند.

پیشنهاد میکنیم مقاله طراحی سایت حرفه ای با وردپرس را نیز مشاهده فرمایید!

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیر مجموعه‌‌ ای از مدیریت بازاریابی و همچنین مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار می‌ گیرد، ولی با توجه به توسعه فناوری اطلاعات در سال های اخیر، افزایش میانگین زمان آنلاین بودن کاربران ، استفاده گسترده از موبایل و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان امروزه به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار می‌ گیرد.

رشته دیجیتال مارکتینگ در دانشگاه‌ ها جای خود را باز نموده و دانشگاه‌ های متعددی در دنیای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنت را در سطح کارشناسی ارشد ارائه می‌ کنند.

پیشنهاد میکنیم مقاله افزایش سئو سایت را نیز مشاهده فرمایید!

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

انواع دیجیتال مارکتینگ شامل چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ چیست انواع دیجیتال مارکتینگ شامل بازاریابی محتوا ، بازاریابی موتور جستجوگر ، تبلیغات نمایشی ، بازاریابی موبایل ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیل ، بازاریابی تاثیر گذار ، بازاریابی افیلیت ، بازاریابی با استفاده از ویدئو ، بازاریابی با استفاده از آدیو می باشد.

کاربرد دیجیتال مارکتینگ چه می باشد ؟

برخلاف بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتالی نتایجی صحیح را در زمانی مناسب در اختیار بازاریاب قرار می دهد. اگر تا به حال در روزنامه تبلیغ انجام شده باشد، حتما متوجه این مسئله خواهیم شد که چقدر تخمین زدن افرادی که آن صفحه را ورق زده و تبلیغ را دیده اند دشوار است و هیچ راه قابل اعتمادی برای فهمیدن این که چقدر از فروش محصول به آن تبلیغ بر می گردد وجود ندارد، ولی کارفرما به وسیله دیجیتال مارکتینگ قادر به اندازه گیری دقیق ROI حاصل از هر یک از فعالیت های بازاریابی خواهد بود.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شرح ذیل می باشند:

تبلیغات طبقه بندی شده ، رسانه های اجتماعی ، بررسی ها و نظر سنجی ها ، بازاریابی ایمیلی ، گوگل آنالیتیکس ، ابزار نظارت بر رسانه ها ، برنامه های وفاداری مشتری، اتوماسیون بازاریابی و.. که همگی در مسیر تکنولوژی مارکتینگ کارایی اساسی دارند.

پیشنهاد میکنیم مقاله سئو سایت فروشگاهی را نیز مشاهده فرمایید!

مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست  نتایج قابل سنجش:  در بازاریابی سنتی هیچ راهی برای سنجش تعداد افرادی که بیلبورد شما را دیده‌اند یا به جای دیدن آگهی کاغذی، آن را در سطل زباله‌های بازیافتی انداخته‌اند، وجود ندارد. اما دیجیتال مارکتینگ گزارش هایی منسجم و قابل اعتماد به شما ارائه می دهد.

قابلیت شخصی‌سازی: امروزه مصرف کنندگان به دنبال خدمات خصوصی و سفارشی هستند، کاری که در بازاریابی سنتی به طرز آشکاری ممکن نخواهد بود، زیرا این نوع بازاریابی دارای ماهیتی عمومی است.

هزینه پایین برای استفاده: کارهایی که در حوزه بازاریابی سنتی صورت می‌ گیرند، مانند بیلبوردها و تبلیغات رادیو و تلویزیونی در حال حاضر بسیار پرهزینه هستند ولی محصولات دیجیتال مارکتینگ در سایزهایی مقیاس‌ پذیر عرضه می‌شوند. بدین ترتیب، تمامی کسب‌ و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ می‌ توانند از این محصولات برای دستیابی به مخاطبان با مناسب‌ ترین قیمت‌ ها استفاده کنند.

دستیابی به مخاطبین: بیش تر از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ به صورت آنلاین انجام می‌شود، حوزه ای وسیع و جهانی تر از مخاطبین را در بر می گیرد، در حالی که بازاریابی سنتی فرد را به یک منطقه جغرافیایی محدود می‌کند، دیجیتال مارکتینگ اجازه می‌ دهد تا با نرخ بالایی از اثر بخشی به مخاطبین بین‌ المللی خود دسترسی داشته باشد.

بهینه سازی آسان : دیجیتال مارکتینگ همراه با گزارش است و این یعنی اگر فرد در این نوع از بازاریابی با عملکردی ضعیف تر از میزان مورد رضایت مواجه شود، پیدا کردن جای این مشکل و تغییر دادن آن آسان خواهد بود. دیجیتال مارکتینگ همراه با گزارش است.

دیجیتال مارکتینگ همراه با گزارش است که حتی می‌ توان چند چیز متفاوت را امتحان کرد و سنجید که کدام یک بهترین عملکرد را داشته و همان را به عنوان هدف و رویکرد انتخاب کرد.

نرخ بالاتر جلب مشتری: یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که جلب مشتری به صورت آنلاین تنها با چند کلیک صورت می‌گیرد.

یکی از بزرگ ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ ، هدف گیری دقیق خریداران ایده آل شماست. مخاطبان در شبکه های اجتماعی حضور دارند و دیجیتال مارکتینگ کمک می کند به آن ها دسترسی پیدا کرد. احتمالاً مهم ترین مورد در لیست مزایای دیجیتال مارکتینگ همین مورد باشد.

تبلیغات چاپی محدود به مکان، بازار و زمان هستند و اگر بخواهیم که دایره را وسیع تر کنیم ، باید بودجه هنگفتی را در نظر بگیریم اما در دیجیتال مارکتینگ با این که دایره دسترسی بسیار وسیع تر است اما باز هم بسیار هدفمندتر می باشد. دیجیتال مارکتینگ کمک می کند به این مخاطبان تعامل برقرار شده دسترسی پیدا کرد، نه تنها می توان با استفاده از پلتفرم ها محتوای منحصر به فرد ایجاد و منتشر کند، بلکه می توان به مصرف کنندگان بیش تری از طریق تبلیغات در این پلتفرم ها دسترسی داشت. پلتفرم های مجازی مانند فیسبوک، آپشن های هدف گیری دقیقی را ارائه می دهند تا بتوان دقیقاً به آن دسته از مخاطبانی دسترسی داشت که به محصولات و خدمات ارائه شده علاقمند هستند.

علاوه بر موارد بالا، شبکه های اجتماعی پلتفرم هایی برای ارتباط با مخاطبان هدف و ایجاد تعامل با آنها را در اختیار فرد قرار می دهند. به جای این که تنها محتوای خود را پست کنیم و از مخاطبان خود خبری نداشته باشیم، می توانیم ارتباطات تک به تک با ارزشی را با هر نفر ایجاد کنیم که می تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار برند قرار دهد. این چیزی است که تاکتیک های بازاریابی سنتی هیچوقت نمی توانند در اختیار صاحبان مشاغل قرار دهند.

سئو و سئوی محلی کمک می کنند به مشتریان احتمالی بیشتری دسترسی پیدا کرد. سئو یکی دیگر از تاکتیک های قدرتمند دیجیتال مارکتینگ است که مزایای گوناگونی را برای شما فراهم می کند. با بهینه سازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو، شما می توانید به خریداران آنلاین بیشتری دسترسی داشته باشید.

با استفاده از کیووردهای مرتبطی که محصولات و خدمات شما را توصیف می کنند، می توانید ترافیک هدفمند بیشتری به وبسایت خود روانه کنید که به مرور زمان نرخ تبدیل مشتری شما را افزایش می دهد. سئو تنها برای بیزینس های بین المللی نیست، بسیاری از خریداران به دنبال کمپانی های آنلاین محلی هستند و این جستجوها در نهایت به خرید ختم می شود.

دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند به مشتریان موبایل دسترسی داشته باشید. یکی دیگر از مزایای بی شمار دیجیتال مارکتینگ این است که به شما این اجازه را می دهد که به مشتریانی که بر روی گوشی های هوشمند خود در حال جستجو و خرید هستند دسترسی داشته باشید.

بیش از نیمی از کاربران اینترنت از وب بر روی گوشی های موبایل خود استفاده می کنند.

شما می توانید به سادگی و سرعت، تاکتیک ها و استراتژی خود را برای گرفتن بهترین نتایج با تغییرات وفق دهید. با تاکتیک های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای، شما باید صبر کنید تا کمپین شما به اتمام برسد تا بتوانید نتایج به دست آمده را بررسی کنید. اگر چه با تحلیل نتایج کمپین می توانید بفهمید که برای کمپین های بعدی چه استراتژی را استفاده کنید، ولی در زمان راه اندازی کمپین تا انتهای آن شما نمی توانید کاری را برای وفق دادن استراتژی با شرایط ناگهانی پیش آمده انجام دهید.

دیجیتال مارکتینگ زمین مسابقه را برابر می کند و به بیزینس شما اجازه می دهد تا رقابتی تر شود. معمولاً رقابت با تجارت های بزرگ به دلیل محدودیت های بودجه و منابع برای بیزینس های کوچک امری دشوار به نظر می رسد، اما دیجیتال مارکتینگ به برابر سازی شرایط مسابقه کمک می کند و به برند های کوچک اجازه می دهد تا در فضای آنلاین قابلیت رقابت کردن را داشته باشند .

رشد برند های کوچک با دیجیتال مارکتینگ: دیجیتال مارکتینگ به برندهای کوچک اجازه می دهد تا در فضای آنلاین قابلیت رقابت کردن را داشته باشند. با دیجیتال مارکتینگ، بیزینس های کوچک می توانند در سطح کشور و حتی در سطح بین المللی محصولات و خدمات خود را بازاریابی و معرفی کنند.

دیجیتال مارکتینگ در زمینه معرفی خود نیز می تواند زمین مسابقه را برابر کند، در حالی که فروشندگان کوچک تر نمی توانند برای ابزارهای معرفی مانند کار های گرافیکی و لوازم گران قیمت فروشگاه هزینه کنند، آنها می توانند به راحتی و با هزینه کم یک وبسایت منظم و ساده و جذاب را ایجاد کنند که بتواند تجربه کاربری خوبی را برای مخاطبان فراهم کند.

بسیاری از مردم مسیر خرید خود را به صورت آنلاین شروع می کنند. ۹۳ درصد از تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شود. مشتریان حتی قبل از این که بدانند به چه محصول یا خدماتی نیاز دارند، آنها برای گرفتن جواب به موتور های جستجو می روند.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *