محتوای وایرال و صفر تا صد آن

صفر تا صد محتوای وایرال (ویروسی)

صفر تا صد محتوای وایرال (ویروسی)

صفرتاصد محتوای وایرال : اگر یک وبلاگ‌نویس یا تولیدکننده محتوا برای شبکه‌های اجتماعی هستید، این مطلب را از دست ندهید. بسیاری از افراد برای بازدید بالای مقاله خود تلاش می‌کنند و فقط به ویو بیشتر فکر می‌کنند در صورتی که در این مقاله، به شما آموزش می‌دهیم “چگونه محتوایی ارزشمند تولید نمایید” که نه تنها مخاطبان زیادی را به خود جذب کند، بلکه موجب کسب درآمد نیز شود.ما اغلب در مورد محتوای ویروسی می‌شنویم یا می‌خوانیم و متعجب هستیم که نویسندگان چگونه این کار را انجام داده‌اند.

محتوای ویروسی چیست؟

شما محتوای عالی ایجاد می‌کنید تا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود (مانند ویروس).محتوای وایرال فقط مختص وبلاگ نیست، در واقع می‌تواند پستی در شبکه‌های اجتماعی یا یک ایمیل یا در هر قالب دیگری از انواع محتوا (حتی فایل صوتی) باشد که سریعا در بین کاربران پخش می‌گردد.در واقع، با چنین محتوایی شما به کاربرانی دسترسی پیدا می‌کنید که به صورت مستقیم به آن‌ها دسترسی نداشته‌اید  و محتوای شما به سرعت دست به دست شود و در اختیار مخاطبان زیادی قرار گیرد.

چرامجتوای وایرال مهم است

چرا محتوای ویروسی مهم است؟

 یک محتوای وایرال می تواند میزان قابل توجهی از آگاهی از برند و بازدید از وب سایت شما را ایجاد کند. محتوای ویروسی می تواند باعث ایجاد آگاهی از برند شود و از آنجا که بیشترین ترافیکی که از طریق اشتراک های اجتماعی به دست می آورید ، محتوای ویروسی در مقایسه با تبلیغات پولی نسبتاً ارزان است. اما یک صید وجود دارد: محتوای ویروسی سخت است. در حقیقت ، یک مطالعه بازاریابی محتوا که اخیراً انجام دادیم کشف کرد که درصد کمی از محتوا (به نام “Power Posts”) بیشتر اشتراک های اجتماعی را به دنبال دارد.

عواملی که باعث وایرال شدن محتوا می‌شوند

  • برانگیختن احساسات: محتوایی که واکنش احساسی مخاطبان را برانگیزد به احتمال زیاد وایرال می‌شود. منظور از احساسات؛ تعجب، اضطراب و فان است. کاملا واضح است که محتوای ویدئویی و تصویری، بیشتر احساسات کابران را درگیرد می‌کند. در عین حال انواع دیگر محتوا مانند نوشته‌های خوب یا پست هوشمندانه نیز می‌توانند ارزش را برای رسانه های اجتماعی به ارمغان آورند.
  • پیام مثبت: اگرچه ممکن است به دلایل زیادی محتوای عالی به اشتراک گذاشته شود؛ اما محتوایی که حس مثبت و خوبی به مخاطبان القا می‌کند، عملکرد بهتری نسبت به مطالبی که حس منفی منعکس می‌کنند دارند.
  • کاربردی: محتوایی که کاربردی مفید داشته باشد احتمال باز نشر آن زیاد است.
چگونه میتوانیم محتوای وایرال تولید کنیم

چگونه می‌توانیم محتوای وایرال تولید کنیم؟

برای تولید چنین محتوایی باید با دقت استراتژی تولید محتوای خود را طراحی کنیم و با توجه به جزئیات آن را اجرا نماییم.راز ایجاد این نوع محتوا “مسری شدن” است.

از همه مطالعات تحقیقاتی که تاکنون بررسی کرده‌ایم ، بدون شک این واقعیت را متوجه شدیه‌ایم که مردم ترجیح می‌دهند محتوایی را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارند که سطح رضایت خاصی را برای آن‌ها به ارمغان آورد.

فرقی نمی‌کند این محتوای تصویری از گربه‌ها باشد یا پستی درباره انتخابات! اگر ارزش کافی برای خواننده داشته باشد، به اشتراک گذاشته می‌شود. محتوای احساسی ایجاد کنید تا مردم نتوانند‌ در برابر آن مقاومت کنند.با تیتر خود شروع کنید.

“اقدام بعدی” را که می خواهید مردم انجام دهند، مشخص کنید، زیرا محتوای شما را می خوانند. قبل از پایان مقاله، به آن‌ها بگویید بعد چه کاری باید انجام دهند. به این ترتیب می‌توانید تعامل قوی با محتوای خود ایجاد کنید.

طی سال‌ها، روانشناسان متوجه شده‌اند که مردم چگونه به اطلاعات پاسخ می‌دهند. آن‌ها دریافتند که مردم از ایده‌های عمومی هیجان زده نمی‌شوند. درعوض، خواهان ایده‌های کاربردی هستند.

اگر می خواهید احتمال ویروسی شدن محتوای خود را در حساب‌های کاربری مختلف خود افزایش دهید، روی آنالیز اطلاعات یا محتوای تصویری تمرکز کنید.

برای تولید چنین محتوایی باید با دقت استراتژی تولید محتوای خود را طراحی کنیم و با توجه به جزئیات آن را اجرا نماییم.

 

راز ایجاد این نوع محتوا “مسری شدن” است.

از همه مطالعات تحقیقاتی که تاکنون بررسی کرده‌ایم ، بدون شک این واقعیت را متوجه شدیه‌ایم که مردم ترجیح می‌دهند محتوایی را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارند که سطح رضایت خاصی را برای آن‌ها به ارمغان آورد.

فرقی نمی‌کند این محتوای تصویری از گربه‌ها باشد یا پستی درباره انتخابات! اگر ارزش کافی برای خواننده داشته باشد، به اشتراک گذاشته می‌شود. محتوای احساسی ایجاد کنید تا مردم نمی‌توانند در برابر آن مقاومت کنند.

با تیتر خود شروع کنید.

“اقدام بعدی” را که می خواهید مردم انجام دهند، مشخص کنید، زیرا محتوای شما را می خوانند. قبل از پایان مقاله، به آن‌ها بگویید بعد چه کاری باید انجام دهند. به این ترتیب می‌توانید تعامل قوی با محتوای خود ایجاد کنید.

طی سال‌ها، روانشناسان متوجه شده‌اند که مردم چگونه به اطلاعات پاسخ می‌دهند. آن‌ها دریافتند که مردم از ایده‌های عمومی هیجان زده نمی‌شوند. درعوض، خواهان ایده‌های کاربردی هستند.

اگر می خواهید احتمال ویروسی شدن محتوای خود را در حساب‌های کاربری مختلف خود افزایش دهید، روی آنالیز اطلاعات یا محتوای تصویری تمرکز کنید.

انواع روش‌های پخش و تکثیر این محتوا:

  • Share

در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، به اشتراک گذاشته شود.

  • Forward

مطالب جذاب برای دیگران ارسال شود.

  • Backlink

در وبسایت به آن مطلب لینک داده شود.

 

ایده برای محتوای وایرال

ایده برای محتوای ویروسی

گرچه هیچ فرمول ثابتی برای این کار وجود ندارد، اما بعضی از تکنیک‌ها همیشه نتایج بهتری را در بردارند.  برای کمک به شما در مسیر تبدیل شدن به یک  وبسایت یا پیج اینستاگرامی و محتوای وایرال با ویو بالا، ما لیستی از 10 کاری را که احتمالاً نمی‌دانید یا انجام نداده‌اید برای افزایش تعداد بازدیدها و اشتراک مطالب شما، تهیه کرده‌ایم.

  1. برای افزایش جذابیت، از تصاویر زیبا استفاده کنید.

معمولاً فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا کسی قضاوت کند که آیا می‌خواهد به دیدن سایت یا پیج شما ادامه دهد یا به جای دیگری برود. اولین برداشت کاربران بسیار مهم است و این عمدتا توسط عناصر بصری مورد استفاده شما تعیین می‌شود (پس دست خود شماست!).

علاوه بر انتخاب پالت رنگ و ترکیبی از فونت‌هایی که پیام شما را به بهترین وجه منتقل کند، حداکثر 60 درصد از رتبه‌بندی سایت شما به رنگ شما بستگی دارد! تجزیه محتوای سنگین متن با تصاویر ، اینفوگرافیک‌ها و فیلم‌ها نیز امری حیاتی است.

تحقیقات شرکت Buzzsumo نشان می‌دهد که کاربران، 30 برابر بیشتر از یک مقاله مبتنی بر متن، به خواندن اینفوگرافیک را تمایل دارند. در واقع، در مقایسه با سایر انواع محتوا، اینفوگرافیک بیشترین اشتراک را دارند.

  1. محتوای تعاملی ایجاد کنید.

یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای ایجاد محتوای مسری و متمایز شدن از بقیه، ارائه یک تجربه تعاملی و حتی شخصی برای کاربران است. مسلماً تولید چنین مطلبی، به زمان و منابع بیشتری نیاز دارد، اما مخاطبان شما باهوش هستند و به همین دلیل با انتشار و ارسال چنین محتوایی شما را حمایت و تشویق می‌کنند.

مسابقه‌های تعاملی یا حتی یک نظرسنجی ساده، یکی دیگر از بازدیدهای تضمینی در رسانه‌های اجتماعی است. 

  1. محتوای طولانی تولید کنید.

اگرچه به نظر می‌رسد در عصر دیجیتال سرعت بسیار تاثیرگذار است، اما محتوای طولانی‌تر در مقایسه با مطالب کوتاه‌تر، تعداد بیشتری اشتراک دارد.

  1. حس مثبت منتقل کنید.

در دنیایی که پر از انرژی منفی و مخرب است، محتوایی که احساسات مثبتی مانند خنده و سرگرمی را در پی دارد بسیار محبوب‌تر از آنچه باعث برانگیختن غم و اندوه می‌شود، است.

  1. مخاطبان خود را به خوبی بشناسید.

برای تحریک احساساتی که در بالا توضیح داده شد، باید واقعاً مخاطبان خود را بشناسید. علاوه بر اطلاعات جمعیتی و جغرافیایی معمول، دریابید: چه چیزی آن‌ها را می‌خنداند؟ چه چیزی آن‌ها را عصبانی می‌کند؟ آن‌ها می خواهند شبیه چه کسانی باشند؟ به چه موضوعاتی علاقه دارند؟ و …

  1. برای تبلیغ محتوای خود از اینفلوئنسرها استفاده کنید.

یکی از راه‌های افزایش سریع نظرات شما این است که چنین افرادی را در ایجاد محتوای خود درگیر کنید و از آنها تقاضای نقل قول کنید یا به بخشی که در مورد موضوع مورد علاقه شما نوشته‌اند لینک بزنید.

مثال بارز این امر، ریتوییت در توییتر است؛ که کاربران مختلف توییت‌های افراد معروف و تاثیرگذار را ریتوییت می‌نمایند.

  1. محتوایی ایجاد کنید که ویژگی‌های کاربران را معرفی کند.

کاربران مطالبی را به اشتراک می‌گذارند که شخصیت‌های آن‌ها را در معرفی می‌نماید. به عنوان مثال، بسیاری از افراد به احتمال زیاد محتوایی را به اشتراک می‌گذارند که باعث می‌شود آن‌ها باهوش، متفکر، نوع دوست، اصیل، باحال یا خلاق معرفی کند!

  1. اعتماد کاربران را جلب کنید.

کاربران علاقه‌مند به خواندن و مشاهده محتوای ایجاد شده توسط افراد واقعی هستند، نه اشخاصی بدون پروفایل واقعی! یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد اعتماد در خواننده / بیننده، قرار دادن یک بیوگرافی کوتاه و تصویری از خود است.  کاربران می‌خواهند با افرادی که “آن‌ها را می‌شناسند و اعتماد دارند” ارتباط برقرار کنند.

  1. کاربران را با نتایج تحقیق منحصر به فرد شگفت‌زده کنید.

امروزه، محتوای قدیمی ، نمیتواند نظر مردم را به خود جلب کند. برای افزایش بازدید، حتما لینک سایت‌های معتبری را که بر اساس آن مقاله نوشته‌اید را منتشر کنید.  

  1. تیتر جذاب را پیدا کنید و یک داستان جذاب را بگویید.

یکی از مهمترین عناصر محتوای شما عنوان (تیتر) است، می‌تواند داستانی را بسازد یا خراب کند. بنابراین، برای اطمینان از اینکه خوانندگان شما از ابتدا تا انتها شما را دنبال می‌کنند، عنوانی را انتخاب کنید که هم کنجکاوی را برانگیزد و هم خوانندگان را به ادامه خواندن متقاعد سازد.

رازهای فایروال شدن

شش راز در مورد محتوای وایرال

حالا که به خوبی با این مفهوم و مراحل تولید آن آشنا شدید؛ شش ترفند جالب به شما معرفی می‌کنیم:

1) محتوای تابو

    تعریف: توسط جامعه‌ای به عنوان مناسب، قابل قبول نیست و حتی شاید ممنوع تلقی شود.

ایجاد محتوایی که جامعه آن را نادرست می داند. گاهی اوقات، به موضوعات ظاهرا پیش پا افتاده اشاره دارد.

2) محتوای غیر معمول

    تعریف: معمول یا عادی نیست (استثنایی)

غیرمعمول لازم نیست کاملاً جدید باشد، فقط باید به اندازه کافی غیرمعمول باشد تا بتواند اثری از خود به جای بگذارد.

محتوای غیرمعمول نوع “آیا در مورد … چیزی شنیدید” است.

3) محتوای تکان‌دهنده

    تعریف: عبور از مرزهای عقلانی

این نوعی از محتوا لزوماً از منظر اخلاق فرد تکان دهنده نیست، بلکه برای تجربه‌های قبلی فرد تکان دهنده نیز می‌باشد.

این مطالب افراد را به فکر فرو می‌برد. همیشه لازم نیست موجب عصبانیت شود.

گاهی اوقات فقط هیجان ایجاد می کند، مانند: “نمی توانم باور کنم که آن‌ها چنین کاری می‌کنند!”

نگاهی به Fit 2 Fat 2 Fit ، داستان آنلاین یک مدل تناسب اندام که هدفمند به خود اجازه چاق شدن داده است ، به طوری که او می‌تواند دوباره خود را به تناسب اندام برساند!

آیا خودتان باید به چنین افراطی متوسل شوید؟

نه ، اما تصور کنید که چنین داستان هایی را در وبلاگ خود قرار دهید ، “تکان‌دهنده” بودن داستان برای ایجاد علاقه کافی است، حتی اگر خود شما نباشید.

4) مطالب خنده دار

    تعریف: فان و سرگرم‌کننده

پیج‌های بسیاری زیادی در اینستاگرام با تولید محتواهای سرگرم‌کننده به شهرت رسیده و درآمد بالایی کسب می‌کنند. مردم همیشه از محتوای سرگرم‌کننده استقبال می‌کنند، زیرا موجب می‌شود برای لحظاتی از افکار روزمره خارج شده و بخندند. آن‌ها چنین پست‌هایی را برای دوستان خود ارسال می‌کنند.

5) محتوای قابل توجه

    تعریف: مملو از خلاقیت

چیزی که واقعاً ارزش زندگی را افزایش می‌دهد، اما به روشی ارائه می‌شود که تعداد کمی از افراد دیگر جرات و توانایی انتشار چنین محتوایی را دارند.

6) محتوای رازآلود

    تعريف: از دانش هر كس دور باشد.

رازی را برای مخاطبان خود براساس تحقیقات و سرچ‌های خود فاش کنید که تا به حال نشنیده‌اند (خاص و منحصر به فرد).

7) احساس غافل‌گیری

تعریف: شوکه‌کننده و دور از انتظار

شگفتی می‌تواند یکی از قدرتمندترین اشکال تولید محتوا باشد، چرا که وقتی به موضوعی میپردازید که دور از انتظار مردم است؛ موجب می‌شود تا ترغیب به مطالعه و ارسال آن شوند.

8) احساس ترس

تعریف: ایجاد اضطراب

مانند افت یک روزه سهام، چنین محتوایی و آنالیز آن می‌تواند کاربران زیادی را به سمت شما سوق دهد.

9) احساس شادی

به اندازه کافی تعجب‌آور است، مردم هنوز دوست دارند در مورد اتفاقات خوبی که برای افراد دیگری غیر از خودشان رخ می‌دهد را نیز بشنوند!  

نتیجه‌گیری

شما باید محتوایی ایجاد کنید که احساسات مثبت را بیش از احساسات منفی تحریک کند.

مطالب خود را مفید، کاربردی، جالب توجه کنید.

محتوایی که تولید کنید که موجب بهبود زندگی افراد شود.

از تابو شکنی نترسید، شاید کلید موفقیت شماست.

 و اگر می‌توانید، یک مقدار شوخی به محتوای خود اضافه کنید.

باید به خاطر داشته باشید که خود محتوا باید لایق اشتراک‌گذاری باشد. به عبارت دیگر باید مشکل خاصی را حل کند، زندگی مخاطبان شما را بهبود ببخشد یا چیزی را بهتر کند. در غیر این صورت، هیچ کس آن را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک نمی‌گذارد.

 

لینک‌ها

https://neilpatel.com/blog/how-to-create-viral-content-that-will-drive-2500-visitors-per-day/

 

محتوای وایرال و صفر تا صد آن

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *